Bir 17 2009
Šventesni už popiežių

Prieš keletą metų viename vakarėlyje užsienio verslininkai išsakė įdomią mintį, kad Lietuvos įstatymus rašo filosofai, ir juos galima traktuoti tik kaip filosofinius traktatus. Nes kiekvieną kartą, priklausomai nuo nuotaikos, gali pasisemti žmogiškos “išminties”. Deja, žodis “išmintis” nuskambėjo neigiamu aspektu. Kai diskusija įsisiūbavo, aš supratau pagrindinį principą, kurio mes dar nepasiekėm kurdami savo valstybę.
Piliečiui leidžiama viskas, kas nedraudžiama, o tarnautojui leidžiama tik tai, kas aiškiai ir išmatuojamai apibrėžta. Deja, dabar yra atvirkščiai, ir turbūt geriausia diskusija galėtų būti apie naują NEPILNAMEČIŲ APSAUGOS NUO NEIGIAMO VIEŠOSIOS INFORMACIJOS POVEIKIO įstatymą.
Mane labai domina punktas „15) kuria iškreipiami šeimos santykiai, paniekinamos jos vertybės;“. Tarkim, kad mano šeimos vertybė yra „atsakyti už savo žodžius“. Todėl dabar aš galiu reikalauti, kad uždarytų visas publicistines laidas, ypač tas, kuriose rodo politikus. Nes kol jie neįrodė teisme, kad savo žodžius pavertė konkrečiais darbais, savo neatsakingais pareiškimais traumuoja mano vaikus. Beje, kadangi mūsų tauta išgeria daugiausiai, tai turbūt irgi yra šeimos vertybė, todėl dabar reikia kiekviena vakarą rodyti vestuvių iškilmes su gerom išgertuvėm.
Arba punktas „16) kai vartojami nešvankūs posakiai, žodžiai ar gestai;“, ar tai reiškia, kad kai vaikui sakau, kad jis yra paršelis, tai aš jį irgi traumuoju? Tiesa, vaikai jau išmoko atsikirsti, vis klausia: “O paršelio tėtė yra paršas?”
Yra ir kitokių pamastymų šia tema. Bet kokiu atveju, įstatymo leidėjai vėl prisiminė, kad didžiausi krikščionys yra lenkai ir nusprendė pagal šventumą su jais net nekonkuruoti, o tapti šventesniais negu popiežius. Yra toks posakis Amerikoje: “Tu man parodyk turtingą žmogų, o kaip iš jo atimti pinigus aš jau sugalvosiu”. Panašu, kad Lietuvoje mes irgi jau pasiekėm tokią būseną, kai tėvų skiepytos vertybės gali kokiam nors tarnautojui pasirodyti antiįstatymiškos. Baisu gyventi ten, kur net nežinai ką pažeidi, bet tikrai žinai, kad elgiesi jau netinkamai, o tai primena rusų komentarą apie Lietuvą. Lietuva, jau civilizuota valstybė, tenai įstatymai nesuasmeninti. Ką reiškia suasmeninti įstatymai? Na, trys kartus stabdė už greičio viršijimą ir visus kartus pagal taisykles nubaudė, o Rusijoje įstatymo taikymas priklauso nuo įstatymo taikytojo asmeninio geronoriškumo.
Įvertinkite šį įrašą:
Šio įrašo peržiūrų internete skaičius: 955 (taip pat galite skaityti per RSS)

Įstatymas: “NEPILNAMEČIŲ APSAUGOS NUO NEIGIAMO VIEŠOSIOS INFORMACIJOS POVEIKIO”
VIEŠOS INFORMACIJOS.
Prie ko čia Jūsų vaikai, kuriuos Jūs namie vadinate paršeliais?
[Atsakyti]
audrius atsakymas:
Birželis 17th, 2009, 18:17
Jie kaip ir nepilnameciai, o parseliais tai as juos viesoje vietoje pavadinu. Kas gali paneigti, kad policija negales imtis pries mane veiksmu?
[Atsakyti]
Megejas atsakymas:
Birželis 17th, 2009, 20:02
Skaitant Jūsų komentarus, susidaro įspūdis, kad Jūs ne tik neskaitėt pačio įstatymo, kurį kritikuojate (aš jo ir pats nebuvau skaitęs prieš įsitraukdamas į šią diskusiją) bet ir nelabai turite “common sense”.
“Viešoji informacija – informacija, skirta viešai skleisti.”
Panašu, kad Jūsų tikslas šiuo atveju buvo ne įstatymo analizė su išvadom, o tiesiog “patapšnojimas”, “alfų” ir kitų panašių propagandos ruporų atkartojimas.
Taigi, sekmės linkiu aš Jums, bet Jūsų rašliavų, tikiuosi, daugiau nebandysiu rimtai vertinti, nebent kas pasikeistų…
[Atsakyti]
yra protingumo kriterijus istatyme itvirtintas, ir nei del parseliu nei del slibinu pasakose niekas nebaus.
[Atsakyti]
Nerius atsakymas:
Birželis 17th, 2009, 12:42
O kas apspręs tą protingumo kriterijų ? Kažkoks biurokratas ? Karti gyvenimiška patirtis rodo, kad Lietuvoje nėra protingumo kriterijaus, viskas taikoma paraidžiui (kad ir VTAKT’o nutarimai).
[Atsakyti]
[...] mišių ir teleloto per televizorių, nuo pasakų ir tautosakos, nuo tinklaraščių, netgi nuo pačių savęs. • Vilniaus rajono politikai paskelbė, kad nuo šiol administracijai vadovaus Jėzus. Vargas [...]
Manau, tokio pobudzio istatymai yra pats didziausias blogis visuomenei, nes jie, kaip pvz. ir alkoholio ar tabako kontroles istatymai turi lyg ir daug aprepiancius draudimus, taciau pradejus (prireikus) tuos istatymus narstyti po sudedamaji “kauliuka”, pasirodo idomus dalykai – ji galima arba taikyti paraidziui, apie ka dabar ir kalbama, arba neiseina taikyti visai, t.y. teismas priverstas tiesiog naikinti skirtas sankcijas kaip neprotingas, neproporcingas ir t.t.
Pilietis, pakliuves ant tokiu istatymu kabliuko, arba susitaiko su ypatingai ziauriu smulkmenisku baudimu uz niekus, arba gaista laika teismuose…
Puiki dirva biurokratijai, ar ne?
[Atsakyti]
Megejas atsakymas:
Birželis 19th, 2009, 02:35
Sutinku, įstatymas labai prieštaringas. Plius jautrios temos – nepilnamečiai, smurtas, gėjai… Rezonansas garantuotas. Netikiu, kad nenumatytas. Koks viso to tikslas?
[Atsakyti]
citata “Tu man parodyk turtingą žmogų, o kaip iš jo atimti pinigus aš jau sugalvosiu” yra is romano “auksinis versis”, beje cia komentuojamo istatymo esme labai atitinka to meto dvasia ir realijas. istorija kartojasi…
[Atsakyti]
Gerai sios dienos citata:
“Kiekvienas girdi tik tai, ką supranta. ”
- Johanas Volfgangas Gėtė
Manau, kad sis istatymas daugiau sukelia emociju, ne del geju, ar dar kozkokiu draudimu. Suo ir kariamas pripranta, o zmogus prie sunisko gyvenimo dar greiciau. Pagrandine sio istatymo problema, kad jis yra labai neapibreztas. O jo taikymas gali nuvaryti, bet koki zmogu i kapus. As suprantu, kad uz viena musta – desimt nemustu duoda. Bet kazkaip nesinori papulti i tuos desimt. Todel zmones ir piktinasi. Zmones nesipiktina, kad norima nepilnamecius apginti, o piktinasi, kad siuo istatymu paliekama didele dirva piktnaudziavimams, arba dar kitaip nu labai jau nekokybiskas istatymas gavosi.
Juk niekas nesipiktina masinomis, o piktinasi nekokybiskais gamintojais. Cia manau tokia pati situacija
[Atsakyti]
Megejas atsakymas:
Birželis 19th, 2009, 21:30
“Kiekvienas girdi tik tai, ką supranta. ” – Johanas Volfgangas Gėtė
“Zmones [...] piktinasi, kad siuo istatymu paliekama didele dirva piktnaudziavimams” – audrius
Taip išeina, žmonės mūsuose piktos naudos ieškantys? Pamato spragą ir vietoj to, kad pagalvot, kaip užlopyti ją, žiūri, kaip čia piktos naudos išpešti?
Leisiu sau išsiplėsti apie galimas priežastis tokio požiūrio – ar tik tai ne ilgamečio nužmoginančio valdymo pasekmė, bei iš to kylantis valdžios ir žmogaus antagonizmas? Santykis “žmogus – valdžia” dabar dar dažnai yra “mes – jie”, o siekiamybė, laisvam pasauliui priimtinas santykis, mano supratimu, turėtų būti “mes – mes”. Tada nebūtų ir absurdiškų šūkių “Kad valdžia pasirūpintų žmonėmis”, keliančių pragaištingas viltis bei pasekmes.
Bet, kaip Gėtė pastebėjo, labai daug kas priklauso nuo supratimo ir turbūt reikia laiko, kad supratimas pasikeistų.
[Atsakyti]
Eziukas atsakymas:
Birželis 20th, 2009, 00:21
Tai jau tikrai. Lietuvoje tokius istatymus priimineja, kad norom nenorom is “mes-mes” persisirti i kita barikadu puse ir pasidaro “mes-jie”.
Teisybe pasakius, tai paprastai bunu kantrus ir iki pat sios savaites labai tvirtai palaikiau valdancia kolicija, bet po tokiu “fintu” kaip:
a) mazinam valdininku skaiciu = 612 daugiau per 6 menesius
b) sumazinkim auginantiems vaikus ismokas staiga ir netiketai 50%. (paprastai kudikio planavimas prasideda pries ~10-12 men) kitiems nemazinant ir nemazinant valdininku skaiciaus
c) pakeiskim per viena diena savo pozicija c) klausimu 3 kartus dimetrialiai priesingai
Tai norom nenorom pradedumastyti “mes-jie”…
[Atsakyti]
Megejas atsakymas:
Birželis 20th, 2009, 00:59
“Tai norom nenorom pradedumastyti “mes-jie”…”
Aha, o sako, pasaulį reikia pradėti keisti nuo savęs…
audrius atsakymas:
Birželis 20th, 2009, 09:42
“Pamato spragą ir vietoj to, kad pagalvot, kaip užlopyti ją, žiūri, kaip čia piktos naudos išpešti?” – is tikro tik kitais zodziais pasakei, ka as parasiau straipsnyje – “Pilieciu leidziama viskas, kas neuzdrausta”. Todel nenuostabu, jis naudojasi visomis spragomis. O va, kad “mes – jie” nebutu, reikia tureti labai aiskias taisykles pagal kurias “mes – mes” kartu gyvenam. Nes kaip tik keiciamos taisykles, beveik visada viena puse nukencia ir tada tampama “mes – jie”. Beje kai sukuriamas istatymas visada turi buti paritetas, tiek naudos, tiek valdzios, tiek zaidimo taisykliu. Nes jeigu nors viena puse pasijus nuskriausta, vel bus “mes – jie”.
Nemanau, kad krikscioniskas principas, kai gavai i zanda – atsuk kita yra keitimasi i gera puse. Deja dabar pilieciai yra silpnoji sandorio puse, nes sutiko su eksperimentais, del geresnes ateities. Ir dabar butent pilieciai taikosi prie nauju salygu, bet kada nors ateis riba, ir tada vykdomai valdziai teks taikytis su pykciu, del apviltu lukesciu, o tai jau krastutine “mes – jie” forma.
Taigi pilieciai laukia, kad valdziai butu taip pat blogai, kaip jiems, kad galetu pasakyti dabar mes visi sedime vienoje duobeje, ir nera ko cia kelti bangu. Bet kazkaip siai vyriausybei nesiseka, vis kazkas islenda ir pasijauti, kad jie visai ne duobeje. Labai blogas jausmas kuris iskarto padalina “mes – jie”. O kai yra “mes – jie”, is bet kokio degtuko miskas priskaldomas.
O kokia Getiska filosofija gavosi.
[Atsakyti]
Megejas atsakymas:
Birželis 20th, 2009, 18:49
“Taigi pilieciai laukia, kad valdziai butu taip pat blogai, kaip jiems”
O aš sakau, kad piliečiai turėtų laukti, kad valdžiai būtų taip pat gerai, kaip jiems.
Kol savo savo asmeninės intencijos nepakeisite siekimu tapti “mes-mes”, t.y. tiesiog “mes”, tol mes sunkiai susikalbėsim, nes Jūs ir toliau sieksite tapti “jais”.
Megejas,
Tavo frazė: “Taip išeina, žmonės mūsuose piktos naudos ieškantys? Pamato spragą ir vietoj to, kad pagalvot, kaip užlopyti ją, žiūri, kaip čia piktos naudos išpešti?”
Kad ir ką besakytum – savo marškiniai arčiau kūno.
Taigi, karčios patirties išmokinti, žinom, ką reiškia netiksliai apibrėžtas įstatymas. Pilna tokių, kurie traktuoja įstatymus kaip nori … ir jiems jų marškinai artesni.
Aš jau seniai netikiu visų žmonių požiūrio pakeitimu taikiu būdu per trumpą laiką – bent viena karta turėtų pasikeisti.
Todėl ir noriu, kad įstatymai būtų tikslūs ir nedviprasmiški (būtų gerai dar išmintingi), kad nekurie įstatymų sergėtojai turėtų mažiau galimybių – nepabijosim to žodžio – šantažuoti gyventojų (įmonių) laisvu traktavimu.
Taip taip žinau … galima paduoti į teismą ir dar paprašyti pažįstamų žurnalistų, kad parašytų … Ir kas ? Greičiausiai laimėsi … po kokių 2-3 metų … sumokėsi advokatui (daug) … sugaiši savo laiko! (nerealiai daug!!!) …
Aš nesu teisininkas – daugiau naudos sau (ir valstybei) sukursiu dirbdamas savo darbą, o ne įrodinėdamas, kad Žemė apvali.
PS. Aš nesu toks kantrus, kaip Ežiukas …
[Atsakyti]
Megejas atsakymas:
Birželis 20th, 2009, 03:42
Taip taip, sutinku, aš juk ir kalbėjau, ne tik apie dabartinę padėtį, bet ir apie siekiamybę.
Ir aš netikiu revoliucijomis. Nieks neapsiverčia aukštyn kojom per vieną naktį, neišvengiant tragiškų padarinių.
Ir kantrybė, beje, viena didžiausių žmogaus dorybių t.y. stiprybių. Linkiu ją ugdyti.
O dėl šio konkretaus įstatymo, tai manau, kad jį arba atšauks, arba turės gerokai keisti. Vienas iš galimų varinatų – vetuos prezidentė ir taip pradės įgyvendint savo “misiją”
[Atsakyti]
Eziukas atsakymas:
Birželis 21st, 2009, 00:47
Siekiamybe visada gerai. Bet jei keliaujam tolyn nuo siekiamybes, tai ir kantrybe nepades. Ka reiskia ta siekiamybe, jei zodziais zada optimizuoti valstybes valdymo aparata, o darbais ji pucia toliau? Tai arba meluoja, arba nesuvaldo situacijos. Kas tada ta siekiamybe? Tuscias zodis ant lauko? Tad pradet reikia nuo paprastesniu dorybiu
Vat jei siekiamybe butu aiskiai apibrezta ir link jos keliaujama, trackinama kaip sekas, tai butu saunu. O dabar ruke klaidziojam.
[Atsakyti]
Megejas atsakymas:
Birželis 22nd, 2009, 05:59
Sutinku, Eziuk, bet manau, kad pabambėjimai ir “patapšnojimai” reikalo į gerą pusę nekeičia. Greičiau, sakyčiau, rūką patirština.
Tokiu dalyku is konservatoriu visada galima buvo laukti, ypac kai jie suvalge keleta partiju, kurios suaugusiu zmoniu “auklejima” patriotine (tautininkai) arba krikscioniska (krikdemai) dvasia laiko savo pareiga. Ir ant zodzio auklejimas jiems niekada neateitu i galva uzdeti kabutes, nes jie zino tiesa, kaip reikia gyventi, ir apskritai viska zino geriau.
Nebuti gejum, o jei esi labai gedytis ir geriausia gydytis, tureti valstybes patvirtinta nuomone apie partizanus ir nebandyti protestuoti, nes neleidziama (tevu mitingas)
Bet negaliu skustis, pats uz juos balsavau, manydamas, kad jie mazesne blogybe uz socdemus. Ir vis dar taip pat manau.
[Atsakyti]