178,058,499 LT pelkė

money-blackhole

 

Pastaruoju metu, nors ir ne intensyviai, dažnėja Vilniaus Viešojo Transporto apsireiškimai tiek ir socialiniuose tinkluose, tiek ir spaudoje. Pasigėrėjimo šūksnius apie Vilniečio kortelės sklandų veikimą ignoruokime, laikydami tiesiog paprastu statistiniu triukšmu (čia – ironija, jei kas nesupranta).

Kadangi su Vilniaus Viešuoju transportu susiduria visi vilniečiai (kas iš vidaus, kas iš išorės), man pasidarė įdomu šiektiek pasižiūrėti į šią situaciją. Turiu pripažindi, kad aš asmeniškai su tuo transportu susiduriu tik kaip eismo dalyvis. Per pastaruosius niolika metų autobusu važiavau vieną kartą. Prieš gerus 5 metus su sūnumi pasidarėme pramogą – traukiniu iš Vilniaus traukinių stoties nuvažiavome į Naująją Vilnią, o iš ten grįžome autobusu. Todėl apie jų paslaugų lygį nerašysiu. Kolkas nerašysiu.
Bet dabar pasižiūrėkime, kas matosi viešumoje.

Gegužės mėnesį naujoji Vilniaus miesto savivaldybės taryba pakeitė UAB „Vilniaus viešasis transportas“ stebėtojų tarybą. Kuomet vienas iš naujųjų stebėtojų Skirmantas Tumelis nusprendė pastebėti iš arti, jam VVT gražiai parodė atlenktą vidurinį pirštą. Nors troleibusų parkas Tumelį (ir kitus tinklaraštininkus) buvo pasikvietęs dar tuomet, kai anas buvo paprastas Tumelis.

Kuomet Skirmantas tą pirštą išviešino socialiniuose tinkluose, tai VVT vadovas visą kaltę suvertė apsaugos darbuotojui ir kažkokios procedūros nebuvimui. Taigi, stebėtojai buvo, bet jie nelabai ką stebėjo. Iš čia galime daryti pirmą išvadą – iki šios stebėtojų taryba buvo imitacinis organas, į kurį rimtai nežiūrėjo nei organo nariai nei VVT vadovybė. Kaip sakoma, pardon my French, bet tai primena falo formos pripučiamą balionėlį – smagu-juokinga, bet daugiau niekam netinka. Ar situacija pasikeis – gyvenimas parodys.

Vasaros pradžioje Vilniaus meras tvirtai pareiškia, kad tramvajaus nebus, ir kolkas pinigų šaltinėlis ta linkme bus nusekintas, tačiau bus naujų patogių autobusų beigi troleibusų. Taigi autobusai-troleibusai are here to stay for long. Todėl jie yra svarbu.

2015-06-13_R-Simasius_800-300x118

(ekrano šūviai, a.k.a screen-shot’ai iš www.troleibusas.lt)

Rugpjūčio pradžioje vicemeras Linas Kvedaravičius pasidžiaugė VVT vadovų taupumu, t.y. noru įsigyti 50 (ne)naujų autobusų be kondicionierių, nes juk brangu.

2015-08-04_L-Kvederavicius-50-autobusu_800-300x88

Pirkti ir prižiūrėti zooparką (skirtingus autobusus) nebrangu ir paprasta. Zooparko priežiūros privalumus jums gali išvardinti bet kuris IT adminas. Tik bėda ta, kad tokių admino įspūdžių niekur viešai neįdėsi dėl cenzūrinių žodžių stokos. Visgi, nepaisant Tarybos nesutikimo, pirkimų techninės sąlygos (zooparkas be kondicionierių) publikuojamos viešai. Pamenate, koks stebėtojų tarybos vaidmuo ?

Kylantį karštį pajutęs VVT vadovas imasi viešųjų ryšių – sudalyvauja radijo „Laisvoji banga“ eteryje, laidoje „Pakeliui namo“. Tiesiog pasiklausykite.

Na ir istorijos kulminacija tampa kreipimasis į VLKK dėl užrašų anglų kalba. Mano manymu, tai puikus pavyzdys, kuomet yra imituojamas aktyvus darbas, tačiau visiškai nėra orientacijos į keleivių aptarnavimo kokybę.

Beje, nusprendžiau pasižiūrėti, kokie gi yra VVT tikslai ? Jų tinklapyje radau:

Mūsų Bendrovės misija teikti Vilniaus gyventojams ir sostinės svečiams saugaus, punktualaus ir dėmesingo keleivių vežimo ir aptarnavimo paslaugas. Atsižvelgiant į keleivių poreikius ir pageidavimus, skatiname įmonės ir jos darbuotojų pažangą. UAB „Vilniaus viešasis transportas” kolektyvas siekia, kad jų įmonė būtų viena iš lyderių tarp bendrovių, vežančių keleivius Vilniaus miesto maršrutais.

Juokingiausia dalis yra apie lyderiavimą. Lengva būti lyderiu, kai esi vienintelis. Juk jau nuo 2013 metų vasaros nieks kitas neveža keleivių. Vienžo, tikslai – totalios jautienos organinės trąšos.

Panašu, kad tai yra elementari pelkė su 178,058,499 LT (~51,5 mln EUR) apyvarta, iki kurios ankstesniems miesto vadovams nedaėjo rankos. Pagrindinis šios įstaigos vadovų veiklos principas – kuo mažiau skaidrumo bei kuo daugiau CYA. Man jau darosi įdomu, į kur mane atves gilesnių įžvalgų paieškos ?

Kaip sakė žymusis Keliai.Mašinos.Žmonės veikėjas – su ta sąlyga, kad nusipirkau Registrų centre VVT finansines ataskaita, tai kitas rašinys bus apie jų finansus. Todėl – stay tuned.

komentarų yra lygiai 8

  1. Ačiū, kad gilinatės į šią temą!
    Pasakysiu vieną dalyką – po anos radijo laidos įmonėje buvo netikėtai pradėta pastebėti netvarką, vadovai laksto, barasi – klausimas tik, kodėl iki šios laidos nieko nepastebėjo, kai informacija apie bardakus juos tikrai pasiekdavo.
    Beje, ekrano šūviai ten yra ir geresnės raiškos:
    http://www.troleibusas.lt/wp-content/uploads/2015/08/2015-06-13_R-Simasius_800.jpg
    http://www.troleibusas.lt/wp-content/uploads/2015/08/2015-08-04_L-Kvederavicius-50-autobusu_800.jpg

  2. Laksto valdzia visada i pabaiga valdzios. Viliuosi kad tas lakstymas pabaigoje niekam nepasirodys nuosirdus. Reikia permainu! Reikia sviezio oro darbuotojams !

    • Šviežio oro reikia visiems, ir darbuotojams ir keleiviams – visi esame bendram katile :) Teisingas pastebėjimas dėl lakstymo, o ar juo patikės, ar ne – pamatysim. Dabar bent jau tas privalumas, kad bent kelias pastarąsias dienas kai kurie dalykai vyksta taip, kaip turėtų vykti.

  3. Reikia mėžti lauk tokių įstaigų vadovus, tik taip galima padaryti efektyvius pokyčius. Ne tik iš vidaus, bet iš šono pažvelgus į VTT aišku, kad ten mokesčių mokėtojų pinigais lepinasi ne vienas. Kita įstaiga Lietuvos geležinkeliai, įmonė gali būti valdoma dešimt kartų geriau jei nebūtų tokio sustabarėjusio direktoriaus, bet deja tai yra valstybės lygio mechanizmas, remiamas LSDP. O VTT vietinė taigi yra vilčių, kad Šimašius sutvarkys.

  4. Jau nuo dabar refreshinu puslapi ir laukiu tos irstvos finansines ataskaitos analizes :)
    Idomu. i’m tuned!

  5. Sveiki,

    Ar galėtume kuo nors padėti su duomenimis? Jeigu dėl ko nors spyriosis, kad neduos tai galit kreiptis, bet gal kuo nors proaktyviai galima būtų padėti?

    • Dėkui, turėsime omeny.

  6. […] rašiau ankstesniame savo įraše, UAB “Vilniaus Viešojo Transportas” yra rimta pelkė. Kadangi viešos finansinės (labai apibendrintos) ataskaitos paskatino šiokius tokius gilesnius […]

  7. dyman

    Dabar eurų pelkė 😀 Veža furomis, o eurų nėra ir nėra 😀

  8. […] rašiau ankstesniame savo įraše, UAB “Vilniaus Viešojo Transportas” yra rimta pelkė. Kadangi viešos finansinės (labai apibendrintos) ataskaitos paskatino šiokius tokius gilesnius […]

Jūsų komentaras