Kas atsakys už bazarą? #2

Vakar internetuose pamačiau vieną žinutę, ir pagalvojau, kad spauda kartojasi. Pasirodo, niekas nesikartoja: tiesiog anksčiau būta kitos panašios žinutės. Ta proga šiek tiek pagooglinau. Po to užsikabinau ir dar pagooglinau. Gavosi dvi istorijos, katras dabar papasakosiu su paveiksliukais.

Pirmoji istorija yra apie tokią viešųjų ryšių agentūrą “BVRG Burson-Marsteller”, be kita ko ypatingą tuo, kad ji aptarnauja jums žinomą firmą “Omnitel”. Taigi firmą “Omnitel” kadaise aptarnavo kita viešųjų ryšių kontora “Publicum”, savo kadencijos metu padėjusi klientui ištransliuoti “Asmeninio plano” idėją, kuri, kaip vėliau paaiškėjo, sukėlė kliento reputacijos krizę. Tiesa, “Publicum” dar užsiiminėjo partizaniniu debilų marketingu, anonimiškai rašinėjusi komentarus įvairiuose portaluose apie tai, koks puikus yra jų klientas, ir kokie asilai yra jų kliento konkurentai. Vėliau “Publicum” bandė savo susitepliojimą išvartyti į neva globalią problemą, bet viskas baigėsi tuo, kad “Omnitel” 2013 m. sausio 7 d. pasirinko geresnę agentūrą – BVRG.

Čia su geriausiais palinkėjimais pirmoji mūsų istorija ir baigiasi.

Leiskite papasakoti antrąją istoriją, absoliučiai nesusijusią su pirmąja.

Kažkoks Vytas Naujokaitis, pilietiškas pilietis, ima ir parašo į skundų portalą laišką apie tai, kaip negerai elgiasi “Bitė”, dalindama vaikams “Labas” korteles:

Gegužės 2 d. apie 13.30 val. Vilniuje, Antakalnyje, šalia Mikalojaus Daukšos vidurinės, kur mokosi ir mano sūnus, pamačiau, kaip vaikinukas ir mergina įkyriai stabdo iš mokyklos einančius vaikus mokinius.

Priėjęs arčiau pamačiau, kad tai „Bitės“ darbuotojai dalina „Labas“ mobilaus ryšio korteles. Manau, kad „gaudyti“ vaikus prie mokyklų ir jiems primygtinai siūlyti paslaugas yra neleistina, ir „Bitė“ elgiasi neteisėtai.

Ponas Naujokaitis yra toks pilietiškas, kad skundą parašo puikia lietuvių kalba, nevengdamas sudėtinių sakinių ir uždėdamas lietuviškas kabutes (devynetukai pradžioje ir šešetukai pabaigoje). Tokio raštingo pilietiškumo galėtų pavydėti net Aurelijus Katkevičius, katro “Verslo klasei” rašinėju straipsnius jau keletą metų, ir niekaip nesugebu uždėti normalių (96) kabučių. Ta proga dar kartą į priekį atsiprašau gerb. redaktoriaus, duokdie jam sveikatos keičiant kabutes į 6e6etukus ir trumpus brūkšnius į ilgus. Šiuo, kalbainiškai taisyklingų kabučių ir brūkšnių, požiūriu ponas Naujokaitis būtų puikus VK autorius.

Juolab visai neseniai jo vardu yra publikuotas vienas tekstas “Lietuvos žiniose”. Lyg tyčia, tekstas yra apie vieną BVRG klientų – “BOD Group”.

Ponas Naujokaitis, pradinuko tėtis, savo pilietinį skundą papildo nuotrauka, katroje matyti, kad “Bitės” geltona mergaitė kažką dalina gatvėje, prie šviesoforo. Kažkur netoliese galimai yra mokykla, kurioje tikrai draudžiama daryti marketingą nepilnamečiams, bet ponui Naujokaičiui tepavyko nufotografuoti šviesoforą.

To pakanka, kad “Bitės” atstovė ryšiams su visuomene Laura Bielskė spaudai teisintųsi:

“Šiuo metu iš tiesų vykdome „Labas” rinkodaros kampaniją, kurios metu Vilniuje, autobusų stotelėse praeiviams daliname išankstinio mokėjimo korteles [bla bla bla]. Atsiprašome, jeigu dėl žmogiško noro pasiūlyti gerą produktą, mūsų partneriai buvo kiek per daug aktyvūs [bla bla bla]”.

Be reikalo teisinatės, gerbiamoji. Geltonoji mergaitė su basketėmis viską darė korektiškai, ir siūlau jai išmokėti premiją.

Ponios ir ponai, jūsų žiniai, pradinuko tėtis Naujokaitis yra ne vienintelis pilietiškas žmogus mūsų sviete. Ne mažiau pilietiška yra Kristina Dub, pradinukės mama, prieš porą savaičių užsirovusi ant tos pačios, jau minėtosios, “Bitės” akcijos:

Mano dukra mokosi Vilniaus S. Stanevičiaus vidurinėje mokykloje. Antradienį, balandžio 16 dieną, grįžusi iš mokyklos ji papasakojo, kad besibaigiant pamokoms, maždaug tarp 13-14 valandos, kai dauguma moksleivių eina namo, prie jos mokyklos buvo nemokamai dalijamos „Labas“ kortelės (…).

Pasakodama apie šį nutikimą labiausiai noriu pabrėžti, kad tokiais veiksmais, tokiomis akcijomis naudodamasis mūsų vaikais – silpniausia ir pažeidžiamiausia visuomenės dalimi – šis operatorius elgiasi mažų mažiausiai neetiškai. Jis siekia nepilnamečius moksleivius pervilioti į savo tinklą nežinant jų tėvams, žadėdamas nemokamus tarpusavio pokalbius.

Kristina Dub buvo taip sukrėsta bandymo jos dukrai įgrūsti “Labas” kortelę, kad praėjus savaitei po incidento savo skundą išplatino net trijuose pirmaujančiuose internetuose:

Delfi.lt: Pasipiktinusi mama: kodėl mobiliojo telefono operatorius lenda prie mūsų nepilnamečių vaikų?

15min.lt: Skaitytojos skundas. „Bitės“ akcija: kodėl operatorius lenda prie mūsų nepilnamečių vaikų?

lrytas.lt: Vilnietę papiktino jos dukrai prie mokyklos įsiūlyta telefono kortelė

Šią skundikę irgi rekomenduoju p. Katkevičiui, nes ji moka dėlioti taisyklingas kabutes ir brūkšnius.

Įdomu tai, kad p. Kristina Dub “Facebook’ą” atrado praėjus dviems dienoms nuo “Omnitel” ir BVRG bendradarbiavimo pradžios, bet, kaip minėjau, tai dvi skirtingos istorijos, tad jų į vieną neplakime.

Geriau išreiškime paramą “Bitei”, kurios atstovei vėl teko teisintis ir gadinti spaudos monitoringo statistiką, nors geltoni žmogeliukai nieko blogo nepadarė:

“Atsižvelgsime į moters pastabą ir nenorintiems gauti šios nemokamas paslaugas tarp “Labas” teikiančios kortelės, jos ir neduosime (…) Vilniaus savivaldybės leidimas dalinti šiuos produktus yra gautas

Šioje vietoje būtų galima ir baigti antrąją istoriją. Bet smalsumas ir priklausomybė nuo atradimo džiaugsmo verčia dar šiek tiek pagooglinti. Juolab “Publicum” (nepainiokime šių istorijų) komentatoriai kadaise dergė ne tik “Bitę”, bet ir “Tele2”. Su pastarąja firma palaikome tam tikrus dalykinius santykius (“Tele2”, antai, prisidėjo rengiant Viešojo sektoriaus efektyvumo konferenciją), tad googlinimas yra dukart įdomesnis.

Še tau, boba, devintinės: paaiškėja, kad pilietis TELE2 klientas Saulius Visockas taip laukė naujo “Samsung Galaxy S4” telefono, kad jo neradęs nei Vilniaus, nei Kauno salonuose, aprašė savo graudžią istoriją internetams:

Sekiau visas naujienas apie jo pasirodymą Lietuvoj. Praėjusį penktadienį mane pasiekė džiugi žinia: mano ilgai lauktu telefonu šeštadienį pradėjo prekiauti „Tele2“. Ir dar pigiausiai iš visų operatorių (…). Pardavėjai varto akis: nieko nežino nei apie šio telefono gavimą, nei apie pardavimą (…). Tada mane jau paėmė siutas. Kas suteikia teisę šitam operatoriui iš anksto skelbti ir girtis, kad telefonas bus ir dar bus pigiau, nei pas kitus, jeigu jie net negali atsivežt normalaus kiekio tų telefonų? Visas pasaulis laukė šio „Samsung Galaxy S4“, laukė ir Lietuva, ir aš.

Pono Visocko nusivylimas buvo toks milžiniškas, kad ans pasiskundė net keliems portalams:

nevartok.lt: Paulius: apgaudinėdama pirkėjus „Tele2“ darosi sau reklamą

15min.lt: Skaitytojo skundas. Norėjo nusipirkti „Samsung Galaxy S4“, bet nerado kur

balsas.lt: Apgaudinėdamas pirkėjus „Tele2“ darosi sau reklamą

Turbūt jau patys atkreipėte dėmesį į taisyklingas kabutes. Taip pat norėčiau atkreipti jūsų dėmesį į žanro ypatumus, būdingus visiems trims minėtiems skundikams:

Vytas Naujokaitis:

Nusprendžiau viską nufotografuoti ir nufilmuoti, gal ši medžiaga perspės ir kitus tėvus, kad jie atkreiptų savo ir pedagogų dėmesį, kas darosi šalia mokyklų.

Kristina Dub:

Negana to, iš kitų tėvų girdėjau, kad kortelės buvo dalijamos ir prie kitų Vilniaus mokyklų.

Paulius Visockas:

Kiek žinau, čia jau ne pirmas kartas, kai taip sukeliamas žmonių susidomėjimas, priverčiami jie ateit, o norimos prekės negauna.

Žodžiu, nebeliko jokių abejonių, kad šie incidentai, išgyventi mūsų herojų, yra ne šiaip atsitiktinumai, bet cielos tendencijos.

Pabaigoje leiskite supažindinti su ketvirtąja šios iliustruotosios istorijos heroje – panele Birute Jurkute. Ji pasipiktino tuo, kad TELE2 žurnalistus ir blogerius vežė autobusu į 4G ryšio zoną. Panelė Birutė saviironijos nesuprato arba atseit nesuprato, užtat suprato p. Rokiškis Rabinovičius, buvęs tame autobuse ir netgi pačioje ryšio zonoje.

Taigi panelė pasakoja, kaip kažkada buvo suklaidinta TELE2, ją apgavo, nes ryšio nebuvo, ir toji panelė dabar susipergyvenusi, kad istorija pasikartos, ir vėl žmonės bus apgauti. Dūsauja p. Birutė ne belenkur, bet pačiame “Lietuvos ryte”:

Kažkada buvau to operatoriaus, kuris veža į ryšio zoną, suklaidinta – gavau telefoną už vieną litą, gerą mokėjimo planą ir ryšį, kuris buvo kažkur anapus… Buvo daug vargo, kol pakeičiau tą operatorių kitu. Ar nebus dabar panaši situacija, kai vėl vartotojai bus viliojami labai pigiais megabaitais ir gigabaitais, bet iki 4G ryšio važiuosim autobusu? Faktai rodo, kad taip ir bus. Juk paguglinus galima rasti, kad tas operatorius 4G paslaugas žada šį pavasarį, kai apie investicijas į 4G tinklą nieko nekalba.

Ši panelė iš kitų mūsų herojų išsiskiria tuo, kad susipergyveno ne dėl to, kad kažkas negero įvyko, bet dėl to, kad kažkas blogo gali nutikti ateityje.

Viena frazė, išgirsta per televizorių, sukėlė galingą panelės Birutės pykčio bangą:

Dar pikčiau, kai tos bendrovės direktorius pasako, kad „dabar nematome poreikio, todėl investuosime į 4G tinklą tada, kai visi vartotojai pradės siųsti daug duomenų“. Taip pasakė jis per „Panoramą“. Suprask, jei konkurentai tokie kvaili, tai tegul investuoja, o mums ant klientų, kuriems rūpi greitas mobilus internetas, nusispjaut.

Pyktis buvo toks stiprus, kad panelė užsiregistravo tinklapyje demotyvacijos.lt, ir nupiešusi net tris demotyvacijas, sukėlė jas į internetą!

Turbūt atkreipėte dėmesį, kad pirmuosius du demotyvatorius kažkas palaikino. Pasirodo, tai padarė pati Birutė Jurkutė:

Atrodytų nieko keisto, jei panelė Birutė per visą savo egzistavimą “Facebook’e”, būtų palaikinusi dar nors vieną lietuvišką puslapį. Ji rašo gyvenanti kažkokiam Balikpapane, esą esanti iš Kalifornijos. Tarp Birutės 289 draugų nėra nė vieno lietuvio. Mūsų Birutė “Facebook’e” pastaruosius trejetą metų, nuo pat užsiregistravimo šiame soc. tinkle, daro vienintelį dalyką – žaidžia The Sims Social žaidimą. Vienintelis kryptelėjimas į šoną – Petro Masiulio demotyvacijų palaikinimas.

Ir kaip tokie nesocialūs žmonės sugeba parašyti straipsnį su taisyklingomis kabutėmis ir publikuotis “Lietuvos ryte”?

Šį klausimą pateikime Antanui Zabuliui, vienam iš rimčiausių kandidatų tapti metų CEO.

Galbūt analizuodamas šias dvi nesusijusias istorijas, p. Zabulis supras, kad balansuojama ant baudžiamojo kodekso ribos (išmanantys, plz, pateikite atitinkamsus BK straipsnius komentaruose). Kalba eina ne apie etiką, moralę, šmeižtą ir panašius minkštus dalykus, bet apie kažką link apgavysčių.

Kokia bebūtų šių istorijų atomazga, turime pripažinti naują realybę: egzistuoja neegzistuojantys žmonės, besiskundžiantys neegzistuojančiomis problemomis. Egzistuoja žmonės, kurių vienintelis pėdsakas visame internete yra tas skundas. Šie žmonės buvo sutverti konkrečiam skundui ir sėkmingai atliko savo egzistencinę misiją. Apgavo redakcijas, tosios suklaidino savo skaitytojus, šiaip jau nematančius didelio skirtumo tarp dviejų “Lietuvos ryto” žurnalistų – Andriaus Užkalnio ir Birutės Jurkutės. O skirtumas yra, tik internetuose neįžvelgiamas: pirmasis už rašliavas gauna honorarą iš redakcijos, o antrosios valdytojai gauna honorarą iš užsakovo.

Pastarojo honoraro man negaila. Tik įdomu, kokio jis dydžio. Nes turiu įtarimą, kad kai kas manosi radęs pigiausią būdą sistemingai gerinti savo klientų patirtį: kuo konkurentų klientai labiau (esą) nepatenkinti, tuo pats esi _santykinai_ geresnis.

“Šiandien mums svarbiausia nuosekliai tęsti strategiją gerinti klientų patirtį bei įtvirtinti lyderystę strategiškai svarbiame mobiliųjų duomenų perdavimo versle, kuris netolimoje ateityje taps pagrindiniu operatorių pajamų šaltiniu”, – pasakė p. Zabulis tą dieną, kai TELE2 tapo didžiausiu operatorium.

Įdomi strategija. Verta būti paimta domėn visų medijų.

komentarų yra lygiai 49

  1. K

    “kai kas manosi radęs pigiausią būdą sistemingai gerinti savo klientų patirtį: kuo konkurentų klientai labiau (esą) nepatenkinti, tuo pats esi _santykinai_ geresnis” – tai čia dar ne taip blogai – vienas toks zuokas gi tuom neapsiribojo – niekaip negalėjo su savo VVT pasiekti mikriukų lygio, net ir kaltinimai mokesčių vengimų ar nefengshui’ine išvaizda jų klientams nepadarė įspūdžio, tad teko žengti toliau ir mikriukus visai išmest.

  2. šaunuoliai, sekliai morkos :)

  3. Juozula

    Turiu apie 300 FB draugų :) kuriuos galiu išnuomoti, parduoti ir pan. :) Ką nors domina? 😉 Visi turi draugų daugiau nei 100, visi FB naudoja nuo 2008-2009 m. :)

  4. Gediminas Gasiulis

    tiesiog – ačiū.

    • Prašom. Kai kas jau meldžiasi, kad panašaus tyrimuko nepadarytumėte panaudodami savo redakcijos inbox archyvus.

      • satnamiE

        Lietuviškos kabutės: „(alt+0132) ir “(alt+0147).

        Nėr už ką.

  5. J.G.

    Kadaise, kai dar dirbau politikams, tai tokie dalykai buvo tik politikoje, o žiniasklaida tai tiesiog juoduoju PR pravardžiavo. Dabar jau ir “socialiai atsakingas” verslas šias ryšių su visuomene inovacijas perėmė.

    Džiugu tik tai, kad bent kažkur politikai sugeba kurti inovacijas, kurios vėliau pritaikomos versle :)

    • Aukse

      Išradingumą gimdo ribotos galimybės ;]

  6. Šaunuoliai, kad tokias istorijas iškasate. Šlykštu, kai konkuruojama ne paslaugos kokybe, o tokiai šlyksčiais metodais.

  7. Jonas

    Esu gan senai užsiregistravęs Facebuko tinkle, tad ten nemažai yra tų postų, gal galėtumėte man ištraukti visus mano palaikinimus bei kokius žaidimus žaidžiau ir kada, dėkui, sutaupysit man laiko :)

    • Įmeskite čion nuorodą į savo profilį. Neabejoju, rasis norinčių Jums padėti.

  8. kiras

    Tiesa sakant, teisingos „“ kabutės ir – brūkšniai labiau techninis dalykas, nei išsilavinimo. Windausuose juos uždėti problematiška, linukse paprasta, o applai orientuoti į tipografiją, turėtų būti sunku padaryti neteisingai (tik spėju – neturiu apple).

    Rašybos tikrinimu, tikriausiai, tik dundukai nesinaudoja.

    Aš nesiryžčiau remtis vien tokiais požymiais.

    Na, bet sutapimai – visai kas kita.

    Statistikos mėgėjai dar galėtu patikrinti ant kiek panaši tekstų stilistika. Ko gero, eitu įrodyti, kad autorius tas pats žmogus :)

    • tomas

      Office naujesnis lietuviškas kabutes dėlioja automatiškai, tai čia kaip ir nėra super sudėtingas reikalas. O sutapimai — jau kiek rimtesnis dalykas.

      Beje, Bitė korteles vaikams dalina su pertraukom nuo kokių 2005, jei ne anksčiau, taip piktnaudžiaudama vaikų pasitikėjimu ir patirties stoka.

    • Gediminas Gasiulis

      Kirai, nustebtumėte pamatęs, kokie tikrų gyventojų tekstai ir skundai pasiekia žiniasklaidą. Ten ne tik rašybos tikrinimo nė kvapo, bet ir elementarios logikos kartais trūksta. Taisyklingi ir dar su 96 kabutėmis tekstai yra šventinė išimtis.

  9. buku

    Dabar pagalvojau, o kas paniegtu, kad cia ne omnitel agenturos darbas, o kokios tele2 agenturos tam, kad apjuodint omnitel agentura? Na toks dvigubas nesvarus zaidimas? :)

    • Manau, tyrimas paneigtų.

    • kiras

      Tokiu atveju į juodą piarą įsipainioje būtų jau trys dalyviai: užsakovas, piarščikas ir neteisėtų veiksmų „atradėjas“.

      Gerai paspaudus per tyrimą, kuris nors iš trijų greičiausiai prasitartu ir suknistų visą planą.

      Per mažai naudos iš tokio plano, kad rizikuoti savo reputacija. Nuostoliai tikrai būtų labai dideli.

    • Audrius

      Dabar pagalvojau, o kas paneigtu, kad cia iskelei ne tele2 agenturos darba, bet omnitel agenturos darba, tam, kad apjuodint tele2 agentura, kuri tarsi juodina omnitel agentura, kuri is tikro tarsi juodina tele2 agentura? Na toks fig zino keliagubas nesvarus zaidimas?

      P.S. Gali prideti n-taji level’i tolimesnei interpretacijai. Svarbu nesupainioti vietomis kada irasyti tele2, o kada omnitel reikiamoje vietoje. :)

      • Pelkių diedas

        Audriau, atlik tokį tyrimą ir įsitikink pats. O šiaip, tai dergėjui patinka dergti visus kitus, o ne vieną kažkurį konkretų. Čia gi “dergiamas” buvo tik Za-buliaus tvartas…

  10. Ugnė

    O Labas mergaitė nuotraukoje išties yra prie M. Daukšos mokyklos vartų. Pro tą šviesoforą eidavau kaskart, kai pėdindavau iš mokyklos namo :)

    • Beliko surast poną Naujokaitį

    • Eglė

      Tikrai taip, ten tikrai yra mokyklos vartai, tereikėjo kitu kampu fotografuoti ir tikrai matytųsi. O stotelė tai yra šiek toliau – tai čia tikrai skundas kaip ir realus gaunasi. Tik neaišku ar autorius tikras :)

      • Pelkių diedas

        Tam tikru kampu iš tam tikros vietos gali dar ir kokią kitą mokyklą pamatyti. Pastatęs “niekadėją” Katedros aikštėje gali skųstis, kad kaip tik pro ten vaikštai į S. Neries mokyklą. Ir rašyti skundą, be abejo.

  11. r

    Autoriau, tu esi apgailėtinas.

    • Liepa

      Įdomu būtų sužinoti, ar tie vieši pseudo skundai įtakos turėjo žmonių nuomonei. Nes manajai – ne, mat pagalvojau: vaikai, gavę korteles, džiaugiasi; jų tėvai, jei tai – ne čipsai ar pornografiniai žurnalai – irgi ne prieš. Niekas kortelės į jokią kūno ertmę prievarta nekiša. Jei manai, kad tavo vaikas – debilas ir dabar visada bus ištikimas tam operatoriui, kurio kortelę gavo, tai pats kaltas, kad jį tokį išauklėjai. Ir šiaip, seniai aišku, kad lojalumas – dalykas laikinas, šiandien panaudojau vieną kortelę, ryt – jau kitą, poryt – vėl prie pirmojo operatoriaus grįžau. Omnitel’iau – gal tiesiog išdalink vaikams ir tu savo korteles?:)

      • Juozas

        Dalino jau, Ežį. :) Tik nepamenu, ar panaudojau..

  12. Aukse

    Na, puikiai suvesti galiukai :]

    Pernai sužiūrėjau kažką panašaus, kai bandoma imituoti natūralias vartotojų reakcijas ir ištaškyt jas po internetus. “Natūraliai” (http://goo.gl/URCpA). Aišku tokio nuodugnaus tyrimo neatlikau, tai teks susilaikyti nuo greižtų teiginių. Bet.

    To be clear –
    tokie (vartotojo reakcijos imitavimas) rinkodaros “fokusai” manęs apskritai nešokiruoja, negąsdina ir aš jų nesmerkiu KAI jie atliekami kokybiškai.

    Kadangi Perkūnas dar nenutrenkė, tai, kalbant apie “kokybiškai” galima prisiminti Bodyform video atsaką (http://www.youtube.com/watch?v=Bpy75q2DDow) į FB komentarą (https://www.facebook.com/Bodyform/posts/10151186887359324) – abu buvo viral. Tas FB komentaras galėjo būt toks pat “natūralus” kaip Birutės, ir Vytauto, ir studento, ir visų kitų įsivaizduojamų herojų.

    Taigi kas blogo įvyko? Iš rinkodarinės pusės – fail’as įgyvendinant kampaniją; iš vartotojo perspektyvos – “niekuo negalima pasitikėti. net kitais nepažįstamais žmonėm iš interneto”.
    Kaip ir nieko naujo tik (gal) kitoj saujoj.

    • Kalbant apie tą studento vakarienę ar pusryčius prie dinner in the sky, tai tikrai tai buvo rinkodaros triukas. Mano pažystamas ten nuėjo pavalgyti, o pinigus jam sumokėjo BSMS (danar kažkaip kitaip vadinasi ši įmonė) gaila, nepamenu, kokia kita įmonė užsakė šią “vakarienę”.

  13. Kabutėms parašėme skriptą. :)
    Su ilgu brūkšniu taip išsisukti nepavyks.

    • Nes būna tekstuose ir minusų? 😉 O minusai rašomi su tarpeliais tarp skaitmenų?

      • Nes yra skirtingi atvejai, kai pritrauktas ar atitrauktas.

  14. Oi, kaip gailiuosi, kad neišsaugojau keleto nuostabių „asmeninės“ komunikacijos brando puslapyje pavyzdžių. Skaitau ir nagus graužiuosi. Kitą kartą darysiu printscreen. Pažadu.

  15. O kas gali paneigti, kad šio straipsnio/tyrimo autorius irgi nėra gavęs paskatinimo, kad pateiktų tokią informaciją?

    Tad šiuo atveju, darosi vis sunkiau žinoti/nuspręsti kurie šaltiniai yra patikimi.

    Analogiškai mezon’as reklamuojasi kaip 4g nors ten pas juos kita technologija, tačiau…

    Taip kad, reklama buvo ir yra nesąžiningų žaidimų aikštelė

  16. kazkas

    galvojau skundai.lt ir panasias skundams skirtas vietas common sense turintys zmones neskaito……. Po cooolness itakos pasirodo skaito :(

  17. Ežiukas

    😀 Ima juokas iš tokiu ale pasipiktinusiu tėvų komentatoriu, vargu ar į juos kažkas kreipia dėmesį. Prieš 5 metus ar net daugiau, kai dar mokiausi mokykloje, visi operatoriai korteles dalino ir pačiose mokyloe ir jų teritorijuose. Ir kiek pamenu tevai nė vieno blogo žodžio nepasakė, net ir jiem finansiškai pigiau buvo ir mums patiems, nes dauguma draugų buvo tame pačiame tinkle. Kai kurios mokytojos apskritai apie kontrolinius ir svarbius įvyius šių kortelių dėka priminimus siūsdavo. O kas lietė omnitel taj jų ežio metalinės pakuotės labai gerai tarnavo kaip cigarečių dėklai visus metus… sutapimas? Nemanau…. Labai taktiškai apgalvotas sprendimas. O prasidėjus naujiems mokslo metams kai startuodavo pagalvojimai apie kitus tinklus, kitas tinlas pamesdavo nemokamu korteliu ir stai vel 80proc mokyklos kitame tinkle. 😀 Keista kaip apie Daukša kalbant nepakliudė temos,kad suokalbis auštesniuosiuose sluoksniuose kai direktorė seimūno žmona.
    Kas liečia verkšlenimus apie perlėta interneto ryšį turbūt nekeliave perdaug iš Lietuvos žmonės ir nesinaudoje užsieninių internetu tokia nesamone gali leptelėti.
    Kas liečia apie ryšio kokybe taj nemuša tegul gulinčio galvot reikia, kodėl nauji tinklai/ paslaugos pirmais pasirodo tik didmiesčiuose ir mažesniuose miestuose jų neįsigysi. Ogi niekas nesamdys armijos kad visa Lietuvėle ryšiu viens du padengt. Ir jei pasimandravot stveria naujove nepagalvoje apie savo poreikius ir poto skalambija,kad vaj vaj vaj kokios blogos atostogos labanoro girioje mat teko laipiot po kalveles ryši begaudant, nes buvau kiaura višta ir pasiėmiau paslaugą poreikiam pakolkas nepritaikyta, o vat persivest į kitą tinklą pasaulio pabaiga, mat už savo naujajį išmanujį telefoną nenoriu mokėti pilnos sumos ir dar priedo susimokėti už kažkokius pažeistus terminuotos sutarties punktus.
    Avys visuomet mekens, o ožiai seks. Joks žmogus turintis bent kruopelytę analitinio mąstymo nepasitiki reklamomis ir nepagaili laiko įsitikinti ar informacija tikslinga ar eiline dezinformacija kažkieno naudai. Vat daugiau tokių straipsnių internete atsirastu žmonės vis mažiau pasitikėtų savim, o ne kaišiotų savo sunkiai uždirbtu pinigu aptekūusiems dėdėms piramidžių viršūnėse…..

    • O čia visai smagu buvo sužinoti, jog pakuotė vertesnė už turinį.

      Jaučiu, kad tam fenomenui yra gal net ir atskiras terminas.

  18. Povilas

    Čia aš aišku juokais, hipotetiškai.

    Jeigu tai vis dėlto yra tikri žmonės ir nesistemingi, neužsakyti surašymai – arba neišeitų to įrodyti – tai gaunasi, kad jūs patys, ir jau ne pirmą kartą (pun intended), darot tarsi apgavystę, kad Omnitelis, samdo kontorą, kuri neva šmeižia TELE2 ir taip šmeižiat patį Omnitelį? :)

    O šiaip (y)

    • Hipotetiškai tai reikštų, kad Visatos valdovas esu aš, o ne Rokiškis Rabinovičius

  19. Remigijus

    Tyrimas įdomus, bet turbūt taip pat įmantriai išsuktas, kaip ir statistika, pagal kurią Tele2 tatai didžiausias :)

  20. Elina

    Puikus tyrimas. Gal kitas žingsnis, gilesnė Tele2 ir “Bitės” PR’ščikų analizė? Turiu omeny – ar čia kažkas naujo? Tele2 užsakytus straipsnius-interviu ir komentarus nuo seno galima atskirti populiariojoje purvasklaidoje. Ogi tą patį būtų galima pasakyti ir apie daugelį kitų įmonių. Taip kad, nematau čia kažko naujo ir sensacingo, net jei tai ir tiesa. Visi žaidžia vienodais ginklais.

    P.s. – dėl kabučių ir ilgų brukšnių, tai magijos nėra, rašant straipsnius galima ir pasigooglinti:

    http://powiuke.wordpress.com/2009/08/12/kur-tos-kabutes/

    ilgas brukšnys: ALT + 0150

    Mylėkim savo kalbą :)

  21. Kieša

    Kažkoks briedas, jokių įrodymų – vien svaičiojimai ir pritempinėjimai. Einu geriau rajoninėj spaudoj Tele2 zakazūchą paskaitysiu.

  22. next

    …“Tele2″. Su pastarąja firma palaikome tam tikrus dalykinius santykius…
    uzsakytas straipsnis?

  23. sakutsuj

    pasakė p. Zabulis tą dieną, kai TELE2 tapo didžiausiu operatorium.

    kas cia per teiginys? ar cia uz kazkoki kita gera dalyka, ar uz didziausia 1/4 profita jau galima skaitytis didziausiu operatorium?

  24. Maždaug tuo pačiu metu, kai išėjo šis straipsnis, mūsų kompaniją taip pat patyrė šmeižto puolimą. Viskas buvo tikslingai sudėliota, pasiruošta, IP paslėpti ir t.t. ir t.t. Atkreipiu dėmesį, kad rinka, kurioje mes stumdomės su konkurentais, labai jau nedidelė ir apyvartos tikrai ne tos… Tačiau kai jau atiminėji iš konkurentų rinkas – tai pykdo, o pyktis – prastas patarėjas. Ir pasitelkiama neadekvačios priemonės.
    Tai kai matau, kas darosi tokioje mažoje rinkoje, tai man visiškai nekelia nuostabos, kad didelėse rinkose imamasi bet ko.

    P.S.: Šios mūsų istorijos pabaigą (tikiuosi) galiu pavadinti – “nėra to blogo, kas neišeina… į gerą”. Forume žmonės įtarė konkurentus (net įrodymus ir sutapimus rinko), dėmesio sulaukėme neadekvačiai daug – o to pasekoje ir pora naujų prekybos taškų ir padidėjusios apyvartos.

  25. Nu koks čia marketingas kai nemokamai dalina? Visiški tamsuoliai :(

    Pats gavau tų kortelių, pardaviau – alaus nusipirkau išgėriau. Geras dalykas, tik vaikai nemoka suktis šiuolaikinėje visuomenėje.

Jūsų komentaras