Interneto sukčių krušimo diena

Atrodytų, kad tai smulkmena, ir galima būtų nekreipti nei savo, nei jūsų dėmesio, bet neapsigaukim. Menkas internetų sukčius, šiandien klastojantis feisbuko “laikus”, rytoj klastos jūsų marketingo kampanijos rezultatus, o poryt nepraleis progos nudžiauti jūsų klientų kreditinių kortelių kodų. Sukčius reikia krušti viešai ir negailestingai, idant aplinkiniai sukčių pažintų iš belekokios pozos.

Altajus yra geografijos mokytojas. Kaip ir daugybė kitų blogerių, jis pasakoja pasauliui apie savo pomėgius beigi darbą: ta proga galim pasiskaityt, kas iš tikrųjų vyksta mokykloje, kuo gyvena mokytojai ir kuo ypatingas buvo šiemetinis geografijos egzaminas.

Kaip žinia, iš geografijos mokymo lengvai nepragyvensi, tad žmonėms belieka du variantai: arba eiti dirbti pas Užkalnį į asistentes, arba bandyt prisidurti prie algos kokiais nors kitais teisėtais būdais.

Kai Altajus atvirai sudeklaravo, kad norėtų įgyti naują telefoną, kaštuojantį maždaug mėnesinį jo atlyginimą (1.200 Lt), žmonės puolė jam linkėti sėkmės. “Blogout 2012” rėmėjo – firmos TELE2 – sumanyto konkurso sąlyga buvo aiški: “Svarbiausia, kad jūsų įrašas surinktų kuo daugiau “like”, pliusų ir “share”. Išpildęs ir kitas būtinąsias konkursėlio sąlygas, Altajus atsidavė į savo skaitytojų rankas, katros savaitę pliusino, laikino savo herojų, kaip jau įprasta šių dienų internetuose.

Ir šit išmušus paskutinei grožio konkurso valandai, kažkas internetuose atkreipė dėmesį, kad mūsų proteguojamą Altajų lenkia kokstai SEOšnikas vardu insaider.lt, sugebėjęs mistiniais būdais surinkti kelis šimtus laikų “Facebook’e” po atitinkamu visiškai neįdomiu ir formaliu konkursiniu įrašu. Dar vienas telefono norėtojas, tsakant.

Ta proga, kad Altajui nedaug trūko, internetuose ėmė organizuotis jo palaikymo būriai. Dar niekada nebuvo taip lengva nudžiuginti tamstą mokytoją ir padovanoti jam 1.200 svetimų litų. Likus valandai iki vidurnakčio mokytojo pergalės kvapą pajuto būrys blogerių, užvertusių savo gerbėjus beigi sekėjus prašymais susimilti ir palaikinti Altajų. Šimtai žmonių susimilo, ir Altajaus reitingas per gerą pusvalandį pralenkė SEOšniko Insaiderio.

Tačiau išmušus dvylikai paaiškėjo, kad visuomeninė organizuota akcija nepadėjo: 554 Altajaus prieš 622 Insaiderio, sugebėjusio per valandą surinkti ~300 naujų “laikų”.

Tačiau dvylika išmušė tik organizatoriams: Altajaus palaikymo misija nuvilnijo per internetus, todėl pliusiukų po truputėlį daugėjo net ir pasibaigus oficialiam konkurso laikui.

Kaip į tai reagavo Insaideris? Ogi per 25 minutes (veiksmas vyksta po vidurnakčio) jo “laikų” skaičius perkopia tūkstantį, t.y. padidėja dar ~400 vnt.

Mes, blogeriai, likome lengvai apšalę, nes susidūrėme su žmogumi, kuris gali įjungti “laikų” srautą lyg atsuktų čiaupą. Prileido reikiamą kiekį ir užsuko. Pasivijote, geografijos mokytojo mylėtojai? Še dar truputį atsuksiu kranelį, skęskite!

Šią afiorą matė daugybė žmonių, yra daugybė visokių print-screenų. Ikiteisminio tyrimo medžiagą perduosime konkurso organizatoriams beigi tinklaraščių reitingo sudarinėtojams poko.lt. Kažkur yra palikta skylė, leidžianti SEOšnikams sukinėti “Facebook’o” “laikų” kranelius. Šįkart tai nutiko nekaltame konkursėlyje dėl telefono, tačiau ta pati skylė gali atsiverti, o gal jau ir buvo išnaudota, įvairiuose marketingo reikaluose, kurie kažkam baigėsi sąskaitomis-faktūromis.

Minėtą SEOšniką, Insaiderį, pastatysim į tokią pozą, kad arba jis turės parodyti savo skylę (kas reiškia, kad ji bus užsiųta smailiais dygsniais storu siūlu), arba galės neparodyti. Tačiau jei jis paims prizą, tą pačią akimirką jam bus pritaikyti visi Baudžiamojo kodekso straipsniai apie sukčiavimą, nes mes matėm, ir paliudysim.

Jei dar nesupratote, tai šis įrašas yra ne apie telefoną ar konkretų konkursėlį.

Taigi jei dabar neužkrušim spammerių-SEOšnikų, ateity visus internetinius konkursus, kuriuos rengs net tokios padorios firmos kaip TELE2 (ar “Neptūno vandenys”, ar “Coffee Inn”), laimės būtent jie. Jei esate geografijos mokytojas, picų išvežiotojas, langų valytojas ar vaikų darželio naktinis sargas – internete neturėsite jokių šansų.

Todėl šiandien yra ta diena, pone Insaideri.

komentarų yra lygiai 114

  1. Seniai aišku, kad tie pliusavimai ir mėgstinimai konkursuose yra nesąmonės, nes laimės arba turintis daugiau draugų, arba mokantis apgauti sistemą, o ne tas, kuris lyg ir būtų verčiausias.

  2. sparcode

    Nebūtinai skylė, seošnikų forumuose yra perkami/parduodami laikai, nusipirkt 2000 laikų kainuoja niekingai mažai. Visai įmanoma, kad “insaideris” nusipirkęs laikus. Bet kuriuo atveju, tai sukčiavimas.

  3. DD

    Kaip gaila, ir vel rinkimus laimejo ne tie. Paverkim.

  4. beprotis

    Atrodo, kad puslapis normalus, straipsniukai irgi kokybiški, na bet kas čia per nesąmonė? Koks krušimas, koks BK, atsibuskit. Niekas jums pareiškimo nepriims ir jokių įrodymų neturėsite. Nepykit, bet mažvaikiai esat…

  5. pow

    Ach. Konkursėlis parodė mūsų visuomenės išradingumą ir žiaurią konkurenciją dėl telefono (beje, jis ne kažkoks, o gan brangus jei lyginant su minimalia alga)… Na nieko gero tie visokie Like konkursai, jau du metus tai aišku, bet įmonėms matyt yra vis tiek kažkokia tai nauda, nors vartotojai nekenčia tokių. Įdomu kaip viskas baigsis.

  6. pow

    Beje, tas seošnikas ir Blogout puslapyje savo screenshotus pateikė – https://www.facebook.com/blogout

    Tai kas kurį?

    • Kęstas

      Nieko nesuprantu apie tas nesąmones su Like’inimais, bet screenshot’as ar net html kodas nieko neįrodo – browseris ką gauna iš serverio, tą ir parodo. Jeigu glautinį rezultatą būtų galima pažiūrėti oficialiam FB puslapyje tai gal jau kažką ir reikštų, bet tikrai ne tie skaičiukai prie post’ų.

  7. Tai kad visi like konkursai seniai yra SEOshnikų/programišių smėlio dėžė.

    Visi kas juose dalyvauja yra kvailiai. Nieko asmeniško, Altajaus tinklarašis man labiau patinka nei Insider. Ir šiaip jis teisingas žmogus. Tik naivus.

    Seoshnikai iš to gyvena (like rinkimo ir internautų srautų “stumdymo”). Čia kaip pakviest į maratoną eilinės vidurinės vaikus… ir stebėtis kad laimėjo profas.

    Organizatoriai ieško kvailių (dalyvaujančių) ir visai nesvarbu kam atiteks prizas. Kuo didesnė intriga.. tuo geriau.

    Beje, kas išrado kad insideris sukčiavo ? (yra toks dalykas.. kaip nekaltumo prezumcija). Jūs, palaikydami Altajų spaminot savo prenumeratorius.. O jei kons nors Insideris turi kelias dešimtis www ir facebook “grupių”. Ypač plačiau paplitusiomis kalbomis… reikia like – įkišai agresyvią reklamą. Turint pakankamą žmonių srautą.. visada suspaudinės. Nebereikia… reklamą išėmei.

    O naktis.. LT yra diena kokioje nors JAV.

    • Vidas

      palaikau Daliaus išsakytas mintis – bukiausia, mano manymu, yra konkurso organizatoriai, kuria pasikuklino sugalvoti daugiau pastangų reikalaujančias užduotis.

    • Vaidas

      Pritariu Daliui.
      Visiškai ne jūsų reikalas iš kur jis gavo tiek tų like. Ar jis spamina savo grupes, ar jūs spaminat savo draugus, didelio skirtumo nėra.

      Ir apskritai šis straipsnis labai nuvylė, blogo kokybė krito akyse..

      • Vaidai, mes labai išgyvensime dėl to, kad Jūs čia daugiau nebesilankysite.

  8. Kai mano asmeninis profilis turi beveik 4000 draugų, yra daug lengviau prašinėti visų iš eilės, kad “laikintų” mano įrašą.

    • KGB

      Taip, ypač puikiai atrodo tavo tinklaraščio Feisbuko puslapis, turintis 34 tūkstančius gerbėjų. https://www.facebook.com/insaider.lt
      Įdomu, kaip čia gaunasi, kad kažkoks eilinis LT tinklaraštis yra populiaresnis nei bet kada buvo zudykreklama.lt, nezinau.lt ar bet koks kitas?

      Jeigu TELE2 nediskvalifikuos šito marketinginio šikniaus, bus bomba. Jau daugybę metų kovojam su Feisbuko šikniais, kurie suslepia LIKE mygtukus ir rašo žmonėms “suspaudyk kodą 123” ir taip gauna 3 Like’us.

      • Evaldas

        Kaip jūs nesuprantate. Taigi koks tai Tomas Morkūnas rašo tokį įdomų ir naudingą blogą, kuriame tokios temos kaip “Kodėl man nepatinka Twitter?”, “Panda 3.5 ir Pingvinas – mirtinas SEO derinys” ar “Pasiklydęs knygų lentynose…”. Taigi tokios aktualios temos, nieko stebėtina, kad jo blogas sulaukia tokių daugiatūkstantinių auditorijų ir lenkia net Užkalnio, Rokiškio ir Račo auditorijas kartu sudėjus.

      • Na prieš patį Insaiderį nieko asmeniško neturiu. Bet kai puslapis yra įdomus tiek, kad norisi jame apsilankyti nebent tada, kai jau visai nėra ką veikti, o daug įdomesni blog’ai jau būna perskaityti, ir šitai turi dešimtis tūkstančių “laikintojų”… tai kyla šiaip toks moralinis – retorinis klausimas, į kurį tamsta gali tiesiog sau pats atsakyti: ar tie dirbtinai sugeneruoti “laikai”, kur dauguma net nežinojo, ką ten “laikina”, labai jau šildo “širdį”? Na gal nebent ten tarp SEOšnikų yra koks “respekto” reikalas…

    • “Kai mano asmeninis profilis turi beveik 4000 draugų, yra daug lengviau prašinėti visų iš eilės, kad “laikintų” mano įrašą.”

      Gerbiamasis, ar tik nesusipainiojote savo versijose?

  9. beatostogaudamas net negirdėjau, kad tokia akcija vyksta. Parašyta gražiai, kad bausti reikia perkančius like’us, įdomu kaip viskas baigsis, negi tik kalbom?

  10. Kol miegojau, štai kokios vyko peripetijos :)

    Jei rimtai, chebra, viskas ok. Na norėjau aš telefono, pabandžiau sudalyvauti. Lenkiu galvą prieš Eitne, Rokiškį, galvazmogupuosia. Jie mane parėmė ir prisidėjo savo raginimais laikinti. Ačiū ir savo draugams.

    O dėl Insaider, gal aš tik paprastas mokitojūkštis ir mano gaudymasis visuose minimuose įraše reikaluose praktiškai nulinis, bet yra žmonių, kurie iškarto įspėjo dėl niuansų. Pasirodo jie buvo teisūs. Gal aš ir norėjau lygios kovos, bet tiek to.

    Jei tik tas telefonas insaideriui atneš laimės, tai super, aš pasiliksiu prie kreidos ir lentos :)

    • dd

      tik nepradėk verkti, Mokytojau

  11. Nežadu gadinti savo vardo dėl kažkokio konkurso :) jūsų laime, kad nepaminėtas mano vardas ir pavardė, nes dar už šmeištą būtų galima bandyti prisiteisti. 1200 Lt nėra tokia didelė suma, dėl kurios leisčiausi drabstomas nepagrįstais purvais.
    Gali mane išmesti, prizo neimsiu, jei tik nuo to jums bus lengviau, bet niekam neleisiu šikti ant mano galvos.

    • Nebuk vaikas. Tik kažkas balsa pakėlė.. tuoj į krūmus.

      O tai visi rimtai pagalvos kad sukčiavai ir pasitrauki nes bijai demaskavimo..

      Jei rimtai… to telefono nei vienam iš jūsų nereikia.

      P.S. nesekiau konkurso eigos (apie jį sužinijau tik šiandien rytą), bet mano subjektyvia nuomone čia laimėjo skill prieš “brute force”. Tik tiek.

      • aš tik studentas, tai nelabai pašokinėsiu prieš rimtas dėdes. Jei konkurso organizatoriai turi sąžinę, galbūt įsteigs du vienodus prizus, jei ne, tegu atitenka Altajui. Nors dabar tel virto tik kaip teisybės simboliu.

        • Nus jei tikrai nepirkai like’u.. tai nieko tie pikti dėdės nepadarys (gausi tik nemokamos reklamos).

          Jei pirkai… tai labai geit išlys (ir į šitą diskusiją reiškias įsivėlei be reikalo).

          Pasaulis mažas. Ir jei dabar pasitrauksi liksi kaltas. Ilgam.

      • rokas

        Daliau, insaider like’u nereikia pirkti, jis pats juos pardavinėja.

  12. Tomai, dabar įėjau į blogout’o facebooka, na vis gi tau tas konkursėlis sakyčiau laaabai svarbus, iki 24 val. ten varvinai seilę, viską užfiksavai, sudėjai foto ir galų gale pareiškiai, kad aš sukčiauju (kai tuo metu aš kuo skaniausiai miegojau). Ir dabar kalbi apie bandymus kažką prisiteisti už šmeižtą.

    • Iš konkurso pasitraukiu. Spaudimas puikiai pavyko. Sveikinu.

      • Būtų užtekę tiesiog atsiprašyti Altajaus. Susimauti galim visi, bet ne visi pakankamai stiprūs, kad tai pripažintų.

      • Haaa, va čia tai žemas lygis. Paskelbti, kad pasitrauki, bet telefoną pasiimti. Lame.

        • Investicijas reikia atpirkti :)

  13. Arunas

    Sveiki, dirbu su Facebook profiliais ir reklama jau dvejus metus.
    Dveji metai yra pakankamai laiko surinkti patirtį, todėl galiu visiškai tvirtai pasakyti, jog norint vidurnaktį ar 1 nakties surinkti 400 Like (po įrašu, o ne po FB post’u), turi turėti ne 4000 draugų, o minimum 60.000. Tokiu paros metu į post’ą sureaguoja max 1% vartotojų, o nuorodą post’e paspaustų dar mažiau. Matematiką visi mokat.

    Taigi, jei p. Tomas turi 60.000 draugų, tuomet mes jo žodžiu tikrai patikėsime. Nes bet koks marketingistas jums gali patvirtinti tai, ką aš jums ką tik išdėsčiau.

  14. Tomai, nesuprantu, tai jei viskas ok ir tu viską darei sąžiningai, kodėl turi trauktis?

    Ir įdomu, kodėl dingo pasisakymai apie mano sukčiavimą?

    • Nenoriu tampytis po teismus ir gaišti laiką dėl tokios sumos. Net jei ir įrodysiu savo tiesą, jau purvas užpiltas, todėl viską trinu lauk, kad dar labiau nebūtų išpūstas burbulas.
      Reikėtų pažvelgti ir iš kitos pusės. Konkurso rengėjų vienintelė sąlyga buvo surinkti kuo daugiau populiarumo soc. tinkluose, tai galbūt reikėjo didesnių reikalavimų, kad vėliau nereikėtų kitiems iš šalies daryti spaudimo.

      • Neabejoju, kad konkurso rengėjai beigi reklamos agentūros pasimokė iš šito atvejo, nes bendražmogiškos vertybės, padorumas būdingi ne visiems vartotojams.

  15. Pirmiausiai tai didžiausia gėda yra commonsense.lt už šito įrašo paskelbimą. Jūs esate verslininkai, o pasiduodate emocijoms kaip mažos mergaitės iš kurių tik ką atėmė saldainį.

    Toliau skaitome konkurso sąlygas – laimi tas kuris surenka daugiausiai poko.lt reitingo. Ar sąlygose buvo parašyta kur nors kad negalima pirkti balsų? Ar kur nors buvo parašyta, kad negalima prašyti draugų balsuoti už jus?

    Jums commonsense.lt yra pikta ne todėl kad laimėjo kažkoks vaikas, o todėl kad vaikas padarė jus profesionalus.
    Jūs prašėte balsuoti už Altajų. Insider prašė balsuoti už jį. Jis darė tą patį ką ir jūs, tačiau darė tai 10x efektyviau nei jūs. Ar tai yra sukčiavimas?
    Jeigu taip, tai reikėtų iš konkurso pašalinti ir Altajų, nes jūs prašėte, jog žmonės balsuotų už jį. Grubiai tariant spaminote, todėl esate tokie patys nusikaltėliai kaip ir jis.

    Grynai techniškai Insaider nepažeidė jokių konkurso taisyklių, todėl jis turėtų būti nugalėtojas, tai yra firmos paskelbusios konkursą klaida.
    Tele2 galėtų šiuo atveju įteikti du telefonus, kad visi būtų laimingi. Ir ateityje pasimokyti iš to ir nebeskelbti konkursų, kur laimi surinkęs daugiausiai like.

    • Pritariu.

      • KGB

        Vienas netikslumas jūsų komentare: Insaider neprašė balsuoti už jį. Jis pirko nelegaliu balsus. Tai parodo ir tai, jog šiuo metu kartkartėmis jo balsų sumažėja. Tai vyksta dėl to, jog vartotojai, kurie buvo apmauti užslėptais Like mygtukais, pamato savo sienoje, jog palaikino kažkokį nežinomą straipsnį (tai dažnu atveju gali būti ir užsienio vartotojai) ir todėl įrašą “atlike’ina”. Ar tai sąžiningas balsų uždirbimas? Visiškai ne, nes tai grynas sukčiavimas užslepiant Like mygtukus po kitu turiniu (nuoroda, paveiksliuku ar bet kuo kitu, ką galima paspausti).

        • Jei balsai tikrai buvo perkami.. tuomet Insider reikia duoti per galvą. Ir skaudžiai. Bet ar kas nors tai įrodė ? Jei ne… gauname eilinę “Garliavos violetinių” lygio akciją: mes teisūs, o kas mano kitaip pedofilai arba rusų agentai arba dar kas nors.

          Vis dar tikiuosi, kad Lietuva eina teisinės valstybės link.. dėl to prieš pradedant ką nors linčiuoti reikėtų bent jau pandandyti išsiaiškinti.

          O tai iš tikro gaunasi nuskriausto vaiko reakcija (tiek iš auksinės žiurkės pasekėjų, tiek iš Altajaus, tiek iš Insider).

        • just

          Kur įrodymai, kad pirko? Kur įrodymai, kad buvo kažkokie like’ų užslėpimai? Čia kažkas tikrai tą matėt ir galit kaip nors patvirtint, ar čia tik paspėliojimai iš lempos?

        • KGB

          Ponai, jeigu norite kad surinktume apgautus profilius, tai tikriausiai nežinote, jog FB tokių duomenų nepateikia. Kad ir kaip norėtume, to negalime padaryti, nebent užtiktume atsitiktinai. Todėl tenka remtis kitomis prielaidomis, o jos yra tokios:

          1. Vidury nakties 400 Like šuolis yra neįmanomas net turint 4 ar 5 tūkstančius draugų.
          2. Tų draugų Insaider jau ir anksčiau prašė Like’int, reiškia, dalis jų jau buvo palaikinę.
          3. Kranelis buvo atsukamas būtent tada, kai Altajaus įrašas prisivydavo. Atsiplėšus, kranelis būdavo užsukamas.
          4. Po absoliučiai visais Insaider prašymais FB balsuoti nėra nei vieno Like ar komentaro. Kaip žinote, Feisbuke bent minimali interakcija po įrašais būtų. Tai reiškia, kad niekas jo tų prašymų nemato (FB srauto prioritetizavimas).
          5. Ir galų gale sustojus kraneliui, lengvas Like mažėjimas: tai yra Like nuėmimas, kai supranti, kad palaikinai kažką blogai. Taip daro apgauti vartotojai, kai ant savo sienos pamato neaiškų palaikintą dalyką. Tokie Like pardavinėjami forumuose – sumoki, o atitinkami asmenys tavo nuorodos Like paslepia po įvairiais clickinamais dalykais. Vartotojai clickina ir nežiniomis palaikina užsakytas nuorodas.

          Šitų prielaidų pilnai užtenka įvertinti tai, kad per valandą surinkti beveik 900 Like yra visiškas sukčiavimas.

        • Jau trys žmonės pastebėjo, kad Insaiderio Like skaičius mažėjo. Ar gali Insaider, just, Dalius ar kiti paaiškinti tai?

          Čia mačiau komentaruose išsakytą vieną nuomonę, ar turite kontrargumentų?

        • Vaidas

          Koks skirtumas ar pirko ar apgavo ar dar kaip nors sugebejo gauti tuos laikus?
          Atsibusk… Konkurso taisykliu jis nepazeide.

          O kad vaikas sugebejo ispirti i subine visiems didiesiems blogeriams, kurie lygiai taip pat spamino per visa Lietuva, tai galiu jam tik paspausti letena. :)

          Taigi konkurso taisykles nepazeistos, o tele2 manau net i nauda isejo, kad sugalvojo tokias nevykusias konkurso salygas.

    • Vidas

      Puikiai išdėstei visą esmę! Pritariu :)

    • NePo, šaunuolis. Man dar kyla klausimas kaip TELE2 RsV ir elektroninio marketingo vadovas išvis palaikė Like konkursą. Pasaulinėje praktikoje, tai – jau like konkursai nenaudojami seniausiai. Kodėl? Dėl tokių problemų kaip dabar. Aišku, blogai buvo apgalvotas pats konkursas, buvo suteikta pilna galimybę manipuliuoti. Bet gal TELE2 ir galvojo apie tokią strategiją reklamai, kaip pjaunasi dabar dalyviai, nemokama reklama gauna jie.

  16. „Iš konkurso pasitraukiu. Spaudimas puikiai pavyko. Sveikinu.”

    O, didingasis like`as besituštinantis vyre, padai svyla?

    Jeigu tu žinotum, kad esi teisus, darytum viską, kad tai įrodytum. Kad ir teisme. Įstatyminės sankcijos lygios visiems, tiek Altajui, tiek tau.

    Tik siauro mentaliteto žmogus taip elgiasi. Išsigandai. Nes pamatei, kad pakvipo ne tik įrašų nuotrupomis blogosferoje, o ir teisiniais aktais teisme.

    Ir sveikinti mūsų nereikia, mes nesistengėme to padaryti. Aspektas, ką šis įrašas padarė, yra vadinamas fakto konstatavimu.

    Didingasis Vyre…

    • Vidas

      Žymantai, kaip manai, ar visi tokie kieti, kad pusryčiams vinis ir metalo drožles su karštu tepalu valgo? Baimė yra natūralus dalykas, vieni jos jaučia mažiau, kiti daugiau.
      Ir pamirškite teismus Lietuvoje veidaknygės like’ų pagrindu dar kokiems 5-6 metams, jei ne ilgiau – nesam užaugę iki tokių aukštumų ir poreikių.

  17. Šiaip

    SEOšniku vadinate tomą, bet pats commonsense iš šio įrašo į saviškius backtrace’sina 2 kartus, vieną iš jų man krito labai į akis “pergalė’s”. Purvai drabstotės tik, suprasčiau būtumėt tyrimą atlikę, su “like” ištaukimu, kas “likino” ir panašiai, ar lietuviai tai darė, o dabar, tipiškas lojimas, BK grasinate dar, oj, komikai :)

  18. kranimantas

    Ko jūs čia parinatės. Paklauskite, kada Altajaus gimtadienis ir susimetę padovanokite jam telefoną. Ne karvę kainuoja gi.

    • KGB

      Ne telefonas čia esmė. Esmė yra rinkos iškreipimas, sukčiavimas internete. Nuo to kenčia internete besireklamuojantys klientai, perkantys projektus su pažadais surinkti daug like’ų ir sulaukti daug dėmesio. Like’ai būtų dėmesys, tik bėda, kad tokiais atvejais jie yra netikri, užsieniniai, spaminiai ir t.t.

      • Vidas

        Pirkdamas reklamą, tuos pačius like’us, irgi perki katę maiše – niekas negarantuoja galutinio tenkinančio rezultato.

    • Yra praraja tarp like paspaudimo (ar apsivardžiavimo) ir nori nuosavą litą padėti ant stalo.

  19. […] Common sense parašo gana griežtą įrašą apie sukčiavimą – Interneto sukčių krušimo diena […]

  20. Donatas

    Nezinau kiek tiesos sitame video ir ar daiktas veikiantis (gal kazkas irgi bando slaptazodziu prisizvejoti ir buti gudrutis), bet video gan idomus ir panasiu yra daugiau.

  21. Jau trys žmonės pastebėjo, kad Insaiderio Like skaičius mažėjo. Ar gali Insaider, just, Dalius ar kiti paaiškinti tai?

    Čia mačiau komentaruose išsakytą vieną nuomonę, ar turite kontrargumentų?

  22. Ar man vienam cia

    Kvepia Tele2 reklama?

  23. Kęstutis

    „Pasakyk man, kaip mane matuosi ir aš pasakysiu kaip elgsiuos“ iš http://www.commonsense.lt/2011/03/23/verslo-sprendimu-vertinimas/

    • Vaidas

      Laaaaabai taikliai :DDD

      • Būtent. Matavimai nulemia žmonių elgseną. Tačiau tai dar nesutrukdė nė vienam darbdaviui atleisti apsivogusius sukčiaujančius darbuotojus.

        • Vaidas

          Jokių taisyklių jis nepažeidė, todėl ir negalite sakyti, jog jis apsivogė ar sukčiavo.

          Tele2 turėjo aiškiai nurodyti, kad visokie SEO specialistai, turintys daug fanų grupių ar siūlantys pinigus (ar kitas materialines vertybes) už paspaudimus, ar paspaudimus surenkantys apgavystės būdu mūsų organizuojamame konkurse dalyvauti negali.

          Realiai jis net nebūtų pažeidęs taisyklių, jei būtų pirkęs tuos paspaudimus už pinigus. Pasiskaičiuotų, kad gautųsi pigiau nei tie 1200 ir pirktų. Koks skirtumas.. Jei organizatorius to nedraudžia – valio, prašom, visi būdai pateisinami.

          Žodžiu, vyrai, aiškiai matosi, kad šį kartą pasikarščiavote ir iš susijaudinimo/susierzinimo/apmaudomo drėbėte šį blogo įrašą. O gal net ir su iš anksto numatytu tikslu patys save pasireklamuoti, nes šis įrašas sulaukė turbūt didesnio populiarumo nei pats konkursas :)

          Vis gi, ar galite paskyti kokią konkurso taisyklę jis pažeidė..? O gal Lietuvos įstatymų..? :)

  24. […] facebook reklama ir savo reklamos išteklius panaudojau siekiant laimėti konkursą. Jei kai kurių įtakingų dėdžių akimis atrodo nesąžiningai, tuomet apgailestauju pabandęs sudalyvauti […]

  25. dd

    nu šakės, kokie jūs mažvaikiai.. BK jei kam ir gresia, tai jums – už kito asmens šmeižtą ir įžeidinėjimą (vadinti sukčiumi, statyti į pozą – kas per nusikaltėlių žargonas??), bei už sukčiavimą – dėl konkurso nuostatų nesilaikymo..
    Svarbiausia, kad patys jūs gyvenat iš SEO, reklamos, stumdydami savo paistalus (a la lekcijas). Tai kodėl piktinatės kitais? Ant vagies kepurė dega?
    Paskaičius rašinėlį tokiu stiliumi, norisi bėgti nuo jūsų kuo toliau, negi atsiranda tikinčių, kad jūs verslininkai ir kažko galite išmokyti kitus??

    • Bėkite :)

      O pats insider savo tinklapyje prisipažino:

      Neslėpsiu, tikėjausi lengvai laimėti konkursą, bet likau kaltas dėl to, kad verčiuosi facebook reklama ir savo reklamos išteklius panaudojau siekiant laimėti konkursą.

      • …ir vėl interpretuoja kas kaip nori. Tai, kad turiu reklamos išteklių nereiškia, kad jie kažkaip pažeidžia konkurso ar dar kokias taisykles. Daugiau į diskusijas nebesivelsiu, nes vistiek teisybė tų pusėje, kas garsiau šaukia.

        • Insaideri, mes tiesiog gyvename skirtinguose pasauliuose. Jūs šiaip nesate blogas žmogus, tačiau Jūsų elgesys Jums atrodo norma, nes Jūsų aplinkoj visi elgiasi panašiai.

          Yra žmonių, kurie dubasina savo žmoną, vaikus, ir nesupranta, kai juos kas nors už tai smerkia, nes gi ir jį patį, mažą, dubasindavo tėvas. Jam atrodo, kad visi vieni kitus dubasina, ir kad tai yra norma.

          Skirtingi pasauliai tiesiog.

  26. Seniai aišku, kad balsavimo konkursuose laimėtojų nėra, yra tik daug nepatenkintų. Patys prisipažįsta įraše, kad turi facebook laikintojų klaną ir dar kovoja “už tiesą”. Didelis skirtumas rinkimo už pinigus ir rinkimo, nes pažįstamas/draugas? :) Vis tiek abiem atvejais buvo vertinamas ir renkamas ne geriausias įrašas…

    Turbūt reiktų daugiausiai kalbėti apie konkurso organizatorius ir tokių konkursų organizavimą. Kai problema seniai išspręsta (pvz. Login rinkimai), o čia kaip padarytas konkursas, toks ir rezultatas. :)

  27. Elvis

    Man įdomu – ar visi, dalyvavę konkurse pasirašė (ar bent varneles padėjo) po punktu, kad balsai bus renkami pačiu sąžiningiausiu būdu, nieko neagituojant, nereklamuojant ir panašiai.
    Jeigu ne, tai sorry, bet Jūsų istorija yra buliaus kaka – čia tas pats, kas dabar dvi bendrovės pradėtų kaltis viena su kita, nes kažkuri skyrė reklamai ir technologijoms daugiau pinigų.

    Ir dar klientą į šitą istoriją įkišot. Nu visai…

  28. Ateinu aš commonsense.lt pasiskaityti rimtų straipsnių apie rinkodarą ir reklamą, žiū – chebra santykių aiškinimusi internete užsiima.

    GĖDA!

    Pats konkursų esu organizavęs ne vieną dešimtį, todėl žinau, kad visada atsiras gudručių, kurie per pusvalandį susirinks 200 laikų. Dėl to pradėjau konkursuose dėti sąlygą, kad nugalėtojo išrinkimui galutinį žodį tars nekompetentinga ir subjektyvi organizatorių atstovų komisija. Aklas pasitikėjimas automatine sistema, o ne sveiku protu dažnai sukelia tokius ginčus. Jie paprastai lieka organizatorių Facebook puslapiuose, o ne lenda į viešumą.

    Commonsense.lt, jūs nušokote keliais laipteliais žemyn, įsiveldami į vaikiškus ginčus, kurių FB kas dieną vyksta po keletą. Pirmiausiai, kolektyvinio blogo vardu negalėjote palaikyti nė vieno iš kandidatų, nors asmeniniuose profiliuose galėjote agituoti už ką norite… Nusivyliau labai jumis.

    O gal ir jūs nusprendėte pasigaudyti pigaus lietuviško populiarumo per skandaliukus?

    • “Ateinu aš commonsense.lt pasiskaityti rimtų straipsnių apie rinkodarą ir reklamą, žiū – chebra santykių aiškinimusi internete užsiima.”

      Deja, mielasis, klystate. Tai vienas rimčiausių straipsnių apie rinkodarą ir reklamą. Su rimtom pasekmėm.

      Ačiū už pamoralizavimus, tačiau į juos neatsižvelgsime.

    • Mano subjektyviu manymu blogas tam ir skirtas, kad rašai tai, ką nori ir esi nuo nieko nepriklausomas.

      • Visuomet atsiras tokių, kurie “geriau žino” apie ką mes privalome rašyti savo bloge

  29. Pakartosiu savo klausimą, kuris šiame skandale yra kertinis:

    Jau trys žmonės pastebėjo, kad Insaiderio Like skaičius mažėjo. Ar gali Insaider, just, Dalius ar kiti jo gynėjai paaiškinti tai?
    Čia mačiau komentaruose išsakytą vieną nuomonę, ar turite kontrargumentų?

      • Na štai, tuomet viskas aišku. Šis faktas 100% parodo, kas šiame skandale išsigalvojo, o kas buvo tikra.

        Nesuprantantiems paaiškinsiu: kai įrašai laikinami šiaip, tai skaičius beveik visada tik didėja. Kartais būna 1-2 laikų sumažėjimais, bet labai retai. Šiuo atveju sumažėjimas yra jau keliomis dešimtimis, jei neklystu. Tai reiškia, kad žmonės “atlaikina” atgal, o tai reiškia, kad jie palaikino ne savo noru, t.y. buvo apgauti.

        Žostkai, negalvojau, kad visos šios teorijos apie sukčiavimus bus visiška tiesa…

  30. pofka

    Uzsipuole “dedes” vaika su labai keistais ir juokingais grasinimais apie BK. Bet cia nacionalini lietuviu bruozas, sudais drabstytis geriau negu i ta laika kazka naudingo sau ir kietiem padaryti.
    Bring more drama…

  31. Edgaras

    Vaikų darželis ir tiek :)

  32. Kad tas SEO ir jį mėgstantys SEOšnikai – kažkoks briedas paskutinis.

    Kad ir kas tai bebūtų – interneto svetainė, blogas ar konkurisinis straipsnis – svarbiausia, mano galva turi būti TURINYS, idėja, pasakojimas, mintis ir panašūs dalykai.

    O kas tas SEO – kažkoks niekingas būdas generuoti užklydėlius į puslapį bei jų “laikus”. Blogerių – tinklaraštininkų, tai aš iš viso nesuprantu, kuri su savo bukais trijų sakinių įrašais ar kokias youtube klipais nori patraukti į žmones lankyti savo puslapius. Oh c’mon – čia tas pats kas kabinti gatvėse skelbimus apsilankyti kavinėje, kuri iš tikro yra tik kažkieno lauko virtuvėlė apleistam vienkiemyje.

    O firmos kurios perka SEO paslaugas irgi niekingos. Jei tamstos esat pvz. koks nors 1001-as garažiukas Lietuvoje, kuriam galima išsilyginti skardas po avarijos, tai sumildami, arba būkit geri meistrai ir už tai susilaukit lankytojų ir savo puslapyje ir įstaigoje, arba eikit velniop. O matai, pasinaudos kokia skylė SEO ir pritrauks neva klientų…

    • Mindaugui ir kitiems diskusijuotojams –
      paskaičius komentarus, susidaro įspūdis, kad SEO yra ypač-blogis-ypač. Studento neginsiu, bet SEOšnikus – taip.
      SEO krypčių yra nemažai ir, kaip ir visur, yra dirbančių ir yra “darbininkų”.

      SEO taisyklės yra diktuojamos google – jie norinčius būti matomais internete “stumteli” daryti svetaines vertingesnėmiss ir patogesnėmiss lankytojams (su tam tikrais apribojimais, nes google paieškos sistema ne visų tipų informacijos pateikimo formatus sugeba nuskaityti). Į tai įeina tiek naudingo turinio kūrimo, tiek patrauklaus jo pateikimo taisyklės bei rekomendacijos (taisyklės gal ir netobulos, bet jei tamsta iki šiol naudojatės google – matyt geresnės alternatyvos nėra).

      O čia ir iškyla didžioji SEO darbininkų dilema:
      a) svetaines tobulinti;
      b) įtikinėti google, kad jos tapo tobulesnėmis.

      Taigi, ne visi keliai mėšlu dvokia (nors, pripažinsiu – dažniausiai Lietuvoje pasitaikantis SEO – abiejų kelių mišinys).

      O ant firmų perkančių SEO paslaugas varyti irgi netikslinga – yra (tiesa užu-sienyje) kompanijų, kurios į SEO investuoja milijonus, ko pasekoje matyt ir tamsta skaitėte kokius nors patarimus, kaip išmokyti katę šikti ant klozeto, ar ką daryti kai kamuoja nemiga, arba dar geriau – žiūrėjote juos youtube:)

      Beje, iš youtube klipų ir kleckas duoną valgo (esu pastovus skaitytojas, ir pradžioje būtent ant “internetų” ir užsikabinau).

      P.s. google paskutiniaisiais metais tikrai daug dirba su e-š valymu ir kartu su Jumis tikiuosi, kad Seošikinikams ateis sunkios dienos, o SEOšnikai (SEO specialistai) ir toliau galės užsidirbti.

      • Ne SEO yra blogis, bet kaip teisingai surašei, blogis yra SEOšikniai

      • Dirbtinis turinio vertės kėlimas manipuliuojant paieškos sistemos silpnybėmis man vis tiek atrodo tik tiesiog “maklinimas”, ne kažin kiek vertesnis už prašymus FB ar forumuose “prabalsuoti” už kažką. Turinys pats savo vertę sukuria. Rimtiems blogams ar įstaigoms to tikrai vargiai ar reikia. Jie savo žinomumą ir eilę paieškose užsiima savo turiniu ir/arba vardo garsumu, kurį sukuria realūs darbai.

        O Klecko internetai – tai tik nedidelė jo blogo žinomumo dalis. Ir kol jų nebuvo, jis jau buvo pakankamai žinomas. O ir dabar ne internetai visgi sutraukia lankytojus, jų dėmesį, komentarus ir pasidalinimus, o aktualūs, kontraversiški straipsniai. Plius dar ir plačios filmų apžvalgos, kurios vien jau savo teksto kiekiu viename straipsnyje pranoksta kartais visų metų kokio SEOšniko blogo įdirbį. O tos apžvalgos taipogi irgi populiarios.

        Galiausiai aš pats, turėdamas savo blogą sėdėjau Google paieškos viršuje (pirmoje vietoje). Nors mano turinys nebuvo pats įspūdingiausias, o mano bendravardžių ir bendrapavardžių, kurie irgi nesnaudžia yra net kokie 5 (vienas fotografuoja, kitas valstybės tarnyboje dirba, trečias šiaip puslapį turi, ir t.t.). Plius dar garsūs asmenys su ta pačia pavarde. Ir tai buvo be jokio SEO. Kažkam patikdavo, kažkas užklysdavo, kažkas į savo blogą nuorodą įdėdavo ir gaudavosi.

        Kitaip tariant – jei š… rašai, kuri, asmenybės nulis, arba tavo produktas ar paslauga yra toks, kad gali jį pasiūlyti dar 10 000 įstaigų, gal net pigiau ir kokybiškiau – negelbės joks čia SEO. Net jei žmonės ir ras tavo puslapį greičiau, vis tiek neradę nieko gero apsisuks ir išeis.

        • Dirbtinis turinio vertės kėlimas manipuliuojant paieškos sistemos silpnybėmis ir yra maklinimas :)

          Tačiau SEO specialistai irgi kuria turinį arba skatina/verčia tai daryti klientus (pats altajus kiek žinau plunksną paaštrina pagelbėdamas SEO specialistams). Tokiu būdu internete atsiranda specializuotos ir detalesnės informacijos. Aišku, tai yra reklama, bet kodėl neigti reklamos reikalingumą? Juk paieškos sistemos yra tokia pat medija kaip ir TV, radijas ar spauda, tik skirtumas tame, kad gaunamos informacijos pobūdį gali pasirinkti PATS, užklausdamas tave dominančios informacijos (įvesdamas raktažodį į paieškos laukelį). Aš tai vadinu marketingu su leidimu (kai reklaminė info pateikiama tada, kada gali būti aktuali reklamos gavėjui).

          Dėl prastų produktų ar paslaugų – be abejo, čia jokia reklama nepadės ir būtent paieškoje galima rinktis iš daugelio alternatyvų, jas lyginti ir spręsti (matydamas klipą per TV to negali). Čia irgi geras SEO/SEM specialistas gali pateikti rekomendacijas pačios prekės ar paslaugos tobulinimui (nes geriausiai veikia aukštos pozicijos + patraukliausias pasiūlymas)

          Jei sėdėjai google pirmoje vietoje – matyt vertas buvai (pozicijas duoda geras turinys (blogo atveju ir reguliariai atnaujinamas) + svetainės paplitimas internete).

          Turinys yra karalius – pirmutinis patarimas, kurį google pateikia SEO specialistams.
          Arba pvz – “nori būti aukštesnėse pozicijose – padaryk svetainę greičiau užkraunama” (max 2s.), ar toks darbas kenkia?

          Normalus SEO sutampa su logišku svetainės tobulinimu lankytojams.

          Tarp kitko facebook like’u rinkimu nei karto neteko užsiimti (Lietuvos rinka per maža norintiems surinkti like’u kiekį, daranti žymesnę įtaką pozicijoms).

          Siūlau čia pasiskaityti:
          http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35291

  33. bst

    Na eilinis “”verslas” be morales”. Guzt. Toks pat kontraversiskas kaip ir politika be principu ar mokslas be humaniskumo. Senelis Gandhi sitoj vietoj buvo teisus.

  34. Kad pas Insaiderį net jo puslapio “laikai” netikri… Nueini į kokį Rokiško ir Buržujaus FB puslapį ir matai – gerbėjų apie 1000, o “kalbančių apie tai” apie 50, t..y 5 %, o čia 35 000 gerbėjų, o kalbančių – 6… t.y. 0.017 %…

    • Gera pastaba. Gryni skaičiai pasako tą patį dar iliustratyviau:
      Apie mashable.com puslapį snukiaknygėje, pasak „Talking about this“, kalba kas 15 (14,9) mėgėjas (laikintojas).
      Apie cnet.com – kas 25 (24,7).
      Apie The New York Times – kas 50 (49,9).
      Lietuviškų?
      Apie grupinis.lt – kas 74 (74,4).
      Apie Užkalnio 5 – kas 26 (26,4).
      Bet čia juk blogas, tiesa? Pamėginau ir ten.
      Apie gottabemobile.com – kas 42 (41,8)… žinau, reikia ne angliškų.
      Apie Rokiškį – kas 22 (21,8).
      Apie commonsense.lt – kas 75 (75,0).
      Galima rankioti ir rankioti. Bet pats laikas punchline’ui:
      Apie Insaider.lt kalba kas 6831 (6831,2) jo laikintojas.

  35. […] pastebėję, kad konkursas vyksta nešvariai, pasiūlė iškrušti sukčius, nes sąžiningai telefoną turėjo laimėti internetuose mylimas geografijos […]

  36. […] Linčiuotojas Nr. 1.:  su mintim: „mes negalėjom pralaimėti (reiškia laimėjo sukčiai)“. […]

  37. Evaldas

    Pernelyg nesigilinsiu į “skandalo” peripetijas, tik noriu atkreipti dėmesį, kad like’ų sumažėjimas nieko nereiškia. Kaip žinia, kažką palike’inus, po to tau rodo to žmogaus/firmos įrašus/reklamas. Taigi, neretai žmonės, kurie kažką like’ina įvairiuose konkursuose, vėliau savo like’us atsiima (vien tam, kad jų nespammintų, nors palike’ino sąmoningai). Manau, kad ir šiuo atveju gali būti panašiai, ypač, jei Insaideris ragino like’inti ir užsieniečius. O jei žmogus turi priėjimą prie įvairių fanų profilių ir pan., kuriuos seka daugybė žmonių, susirinkti didelį like’ų skaičių per trumpą laiką nėra problema. Kuo toks būdas prastesnis už Commonsense.lt pravarytą propagandos kampaniją – nežinau, abu atrodo iš esmės vienodi.
    Tai tokie būtų pamąstymai. Gal kažką pražiūrėjau, gal kažko nežinau, tuo labiau – neginu Insaiderio, bet tokia vienpusiška (ir taip išreikšta) Commonsense.lt reakcija šiek tiek nustebino..

    • Rudenį vyks Seimo rinkimai. Vieni agituos balsuoti, kiti vežios rinkėjus autobusais, o treti sakys, kad viskas čia normaliai.

      • Evaldas

        Vežiojimas autobusais nėra normalu, tačiau šiuo atveju vyko ne tai. Bent jau mano supratimu, tai yra labiau auditorijos klausimas – kokio dydžio auditoriją gali pasiekti. Altajaus pasiekiama auditorija buvo menkesnė nei Insaiderio ir viskas. Jei imam pavyzdžius iš politikos, tai Altajus yra regioninio masto politikas, neturintis finansų patekti į nacionalinę televiziją, o Insaideris – žinomas politikas, besimakaluojantis nacionalinėj televizijoj kasdien. Akivaizdu, kad jų sąlygos rinkimuose nelygios. Bet ar tai neteisėta ar amoralu?

        • Kad Insaideris būten ir nėra žinomas. Bent jau nėra labiau žinomas nei Altajus. Lietuvos interneto žvaigždyne jie abu yra antraeiliai. Insaider gal net trečiaeilis su savo tais keliais kelių sakinių įrašais.

          O jo FB “auditorija” su dešimtis tūkstančių ‘laikintojų”, kuri tikriausiai lenkia 10 realiai populiariausių Lietuvos blogerių FB auditorijas kartu sudėjus (nors pas juos tūkstančiai realių lankytojų ir dešimtys komentarų net po pačiu kukliausiu įrašu), akivaizdžiai rodo, kad čia net blogiau, nei rinkėjų vežiojimas autobusais ar jų girdymas alumi – čia elementarus sukčiavimas. Tik, aišku, blogo “laikai” yra na toks atleistinas sukčiavimas – niekas nieko nuo to nepraranda, tik kitų (bent mano) akyse nukenčia autoriaus autoritetas. Tačiau tai byloja, kad jis turi galimybes sukčiauti ir konkursuose. O čia kaip tik tai ir buvo kitų pastebėta.

    • Evaldai, aš negaliu pasakyti kaip tikrai buvo su tais galimais užsieniečiais.. Bet galiu pasvarstyti, kad tie užsieniečiai (kaip ir Lietuviai) vargu ar buvo suintriguoti kažkokiu tikrai neįdomiu įrašu (aš jį mačiau), o tuo labiau net ne anglų kalba. Beveik esu tikras, kad reikėjo palaikinti visai ką kitą… O tai jau yra tikrai apgaulė.

  38. Kažkada ir aš panašiam konkure sumaniau sudalyvauti, kur Omnitel Joninių proga pralošinėko iPhone. Taip pat reikėjo like surinkti. Tiek stengiausi, tiek stengiausi ir likau ketvirtas. O ir blogą kartais parašinėju, ir draugų facebook nemažai turiu.

    Tik vieną dieną paskambino kažkas ir sako – Jūs laimėjote iPhone Omnitel konkurse. Tai, kad ne – sakau aš, berods ketvirtas likau.

    Taip, bet sako – mūsų specialistai aptiko juos sukčiaujant ir diskvalifikavo.

    Taigi, rašau aš šitą komentarą iš kiek saugiau nei metų senumo iPhone4

  39. lolool

    Apsišik tu galva straipsnio autoriui, matosi, kad esi visiškas debilas, dundukas nieko nesuprantantis apie seo, išlysk iš urvo utėle tu ir dar taip varyt ant žmogaus, susidegink kurva

    • admin

      Informuojame, kad Jūsų komentarą sekmingai gavome ir užregistravome. Mūsų specialistai susisieks su Jumis artimiausiu metu!

      Geros dienos!

      Commonsense.lt komanda

  40. Man kaip seošnikui tai labai nepatinka, kad įvėlėt šitos profesijos žmones į konfliktą. Šiaip tarp SEO ir to ką jūs patys darot su LEAN ar TOC ar six sigma turi tam tikrų panašumų, juk abiem atvejais daromos optimizacijos. Savo straipsniuose rašėt kad iš tų LEAN ar TOC gali gautis šnipštas priklausomai nuo to kas daris, taigi ir jūsų tarpe yra tokių “optimizatorių”.

    Su svetainių optimizavimu, tai ką padarė insaider.lt turi nedaug bendra, kiekvienas kiek labiau išprusęs žmogus gali suvesti google “How to get facebook likes”, tada pasinaudodamas cc ar paypal sukioti tą vadinamąjį “kranelį”.

    Problema yra, pirma pačiame Facebook’e kad jis nesugeba aptikti tokių dalykų(arba sąmoningai tą toleruoja), antra tokio lygio kompanijos kaip TELE2, turėtų turėti savus marketingistus, kurie kažką nusimanytų apie tokius konkursus ir uždėtų porą žvaigždučių dėl konkurso rengimo sąlygų.

    Tačiau prisimenant TELE2 meteoritus Latvijoje galima manyti, kad jie dabar krykštauja iš laimės, kad užvirė čia tokia diskusija, o galiausiai padovanos mokytojui telefoną, o blogietį eliminuos :)

    • Įvėlėm, iš tikrųjų.

      Gal tai paskatins SEOšnikų bendruomenę irgi apsitvarkyti savo darže, pakarti aikštėj SEOšiknius ir taip pasidaryti vietos normalių, realiai vertę klientui teikiančių, SEO tiekėjų augimui.

  41. […] tik dega, lūžta, prievartauja, kruša, vagia, žudo, pjauna, smaugia. […]

      • Vaidas

        Kuo toliau, tuo labiau pradedu manyti, kad insider padare nemažą paslaugą visiems, net pats to nenutuokdamas – ir jums, ir sau pačiam, ir Atlajui, ir tele2 ir visiems kitiems, kas aktyviau dalyvavo šioje diskusiojoje :)
        O gal čia viskas buvo surežisuota..? :)

        • O jei Insaideris prisipažintų maklinęs ir atsiprašytų, tuomet jo reputacija grįžtų į seną gerą lygį ir ši istorija būtų tiesiog puiki pasaka su win-win-win-win-win pabaiga.

        • Vaidas

          Cituoju:
          „Neslėpsiu, tikėjausi lengvai laimėti konkursą, bet likau kaltas dėl to, kad verčiuosi „Facebook“ reklama ir savo reklamos išteklius panaudojau siekiant laimėti konkursą.“
          😉

        • O iš pradžių mūsų herojus sakė taip. Cituoju:
          “Kai mano asmeninis profilis turi beveik 4000 draugų, yra daug lengviau prašinėti visų iš eilės, kad “laikintų” mano įrašą.”

          Tai kaip: ar prašė draugų palaikinti, ar panaudojo reklamos išteklius?..

        • Vaidas

          Ohooooo..!
          Kaip jis taip galėjo..
          Tai į kaliūzę jį!
          “iškrušti, pastatyti į pozą”..!
          Nulinčiuoti viduryje katedros aikštės, pakarti ir sudeginti..! 😀

      • Vaidas

        P.S. rašydamas šį komentarą, dar nemačiau apie šį pranešimą:
        http://www.lrytas.lt/-13432050811342372269-facebook-tapo-virtualiu-kovos-lauku.htm
        😉

        • Vaidas

          Atsiprašau, turėjau omenyje prieš tai rašytą komentarą, o ne šitą..

  42. Žodžiu, užkabinome neblogai. Aidas nuėjo pasirodo labai toli, ar kas nors pasikeis – ateitis parodis…

  43. madnproud

    Neįsivaizduoju, apie ką čia kalba eina, tai geriau einu atsidarysiu bonkelę ir nusipelnysiu gyventi geriau.

  44. asas

    Nieko niekas neapgavo. Gyvenime visada laimi geresni – tiek išsilavinimu tiek suktumu. Jei aš nieko nedarysiu tai turėsiu badu mirti? O jei eisiu vogti tai jau blogas? Bet juk siekiu tik to paties ko ir Jūs – pinigų. Metodai kiti, ir kaina kita. Jūs rizikuojate pinigais arba reputacija – aš metais kalėjime. Lygu?

    • Giedrius

      nieko sau banditiška logika.

      o tiesiog sąžiningai dirbti neįmanoma?

  45. PM

    Skaitai skaitai ir supranti kad labai paverkus taves visi gailesis ir tave uztars. Zmones atsibuskit. Ne tie laikai. Kas gudresnis tas pirmesnis. Jei zmogus sugeba tegul ir turi. Vel eilini karta islindo tautos bruozas. Pavydas…..

    Laimetojas laimejo. O pralaimetojui siulyciau tai pripazinti :)

    • Tamsta neatspėjot visiškai. Pavydas – tai toks jausmas, kurio mes neturim visiškai. Bandykite dar kartą.

  46. asta

    džiaugiuosi, kad pagaliau lietuviai turi naują temą, ir galime pamiršti, ko nori MERGAITĖ 😀 galėjote anksčiau kokią tautai aktualią temą pasiūlyti.

    • O bus tiesioginė transliacija, kaip Insaideris atsiiminėja telefoną iš Tele2 ofiso?

      • asta

        greičiau bus tiesioginė transliacija, kaip telefonas iš insaiderio atimamas ir atiduodamas altajui (čia jeigu tie patys scenaristai chaltūrins).

  47. Giedrius

    Gaila kad Common sence iki tokiu temu nusirito, nors bloga jau ne metus seku, bet sicia tai violetiniu blevyzgu lygio irasas….

  48. Kitas Mindaugas

    galiu pasakyti, kad commonsense pasigavo Uzkalnio tona komentaruose. Pastarasis bent zodziu meistras…

  49. bst

    Mdas.. “sukrusim”, “pastatysim i poza”. Zeku zargonas, fenia && “poniatkes”.
    Yra tokia tv rubrika “no comments”…

Jūsų komentaras