Prabanga: vieno kilovato perteklius

Žmona važinėja senu Saab’u. Šiandien grįžusi iš serviso (keitė stabdžių kaladėles) kaip tyčia pareiškė, kad gal jau būtų laikas pasikeisti automobilį į naujesnį, nes šituo senuku važinėti esą truputėlį ne fasonas. Draugės važinėja, suprask, naujesnėm Hondom, Toyotom, Subaru, o viena, pasirodo, turi naują Passat’ą.

Mintis keisti Saab’ą manęs neįkvėpė, nes mašina, nors ir sena, bet dar rieda. Ir riedės dar keletą metų be problemų. Neketinu apsikrauti bereikalingais rūpesčiais dėl to, kad draugėms gyvenime labiau pasisekė su vyrais :)

Šeimyniniam pokalbiui neišsivysčius, skaitau šiandieninius internetus:

Valdančioji Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcija ketvirtadienį pritarė, kad būtų įvesti vadinamieji prabangos mokesčiai. Pasak seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko pavaduotojo Vito Matuzo, be nekilnojamojo turto, planuojama apmokestinti ir automobilius, kurių variklių pasiekiama galia viršija 150 kW arba matuojant kitu matu, 204 AG.

Su sąlyga, kad minėtasis Saab’as neblogai traukia, prašau žmoną pateikti automobilio tech. pasą.

Žiūriu:

Cic, moterie! Turi prabangų automobilį, tai ir važinėk neburbėdama!

komentarų yra lygiai 27

  1. pow

    kaip sakoma, ups 😀

  2. Visas linksmumas tame, kad tą prabangos mokestį ir mokės, kas važinėja panašiais automobiliais, t.y tiek, kas verkia dėl socialinės neteisybės. Praktikoje tikrai prabangūs automobiliai yra perkami firmų vardų, nes tai padeda sutaupyti PVM, o ir tokius mokesčius galima nurašyti į kaštus ir įkalkuliuoti į paslaugų ar prekių kainą. Arba tokia suma pamažinti samdomų darbuotojų atlyginimus :)

    • Lietuvoje, PVM nuo automobiliu negrazinamas. Todel tiek daug auto su latviskais numeriais

      • Daug – tai koks tūsktantis ? Beje, jei jau seimūnai leidžia sau taip gudrauti, tai kodėl verslas neturėtų būti gudrus.

  3. Jo nustebino ši naujiena ir manę šiandien. Tai taip ir nesupratau, vienur figuruoja “nesenesnius nei 2 metų” kitur jau nebelikę šios sąlygos.

    Pas mane patį 150kw. Jeigu apmokestinami “virš” tai dar irgi nepapuolu. Žodžiu matysim kaip ta viskas atrodys įstatyme :)

  4. anoniminis bailys

    Isties valdziazmogiu logika mane vis dar nustebina. Atmetus atimkim ir padalinkim potekste, lieka idejos kaip po 7 alaus bokalu.

  5. ASD

    Na, tie pas kuriuos tiesiog “važiuoja”, tai ir nemokės to mokesčio. Mano nuomone, kasdieniam žmogaus automobiliui pilnai per akis ir 100-110 kW. Gi pats, pripažįsti kad visai “neblogai traukia”, tai vat ir susimokėsite ponas už šį malonumą :)) Ir kodėl visi galvoja, kad tik naujas gali būti prabangus.. Gal parlamentarai pakeis iš dalies šį mąstymą

    • zilvinas

      o nuo kada “traukimas” yra prabanga?

    • Ir taip susimoki, mokedamas daugiau uz kura. O kure apie 90% yra mokesciai. Todel cia jau butu trecias budas, kaip apmoketi ta pati daikta.

    • Galvazmogupuosiene

      Mano prabangiai masinai yra 11 m. Ir didziausias jos privalumas – saugumo jausmas (lyginant su vaziavimu naujesniais ir brangesniais, bet “kibiriukais”).

      Kuro ji srebia 12l/ 100 km. O servise jai keiciu ne tik tepalus ir ratus pagal sezona :)

      Visa tai toleruoju, nes suprantu, kad panasaus saugumo jausmo naujesnis automobilis man kainuotu daugiau, nei dabar sumoku uz visas jo senatves ligas…..

      Gaila, kad sis mano aparatas – ne kaip vynas, kuris kuo senesnis, tuo brangesnis.

      • Nuo vairavimo kursų reikia pradėti, jei automobilis “nesaugus”.. 😀 Gal nors mokesčiai padės, jei žmonės nesugeba net automobilio išsirinkti patys. Šiaip maža prabanga 900lt/metams, į mėnesį tiek, tai bent šis tas būtų į biudžetą ir tikrai saugesnės gatvės. :)

  6. didelių žmonių diskriminacija – jiems reikia didesnių mašinų, kad turėtų tą patį prabangos lygį, kokį turi su mažu kompakčiuku važinėjantis vidutinis pilietis, tad ne tik kad daugiau benzino jie išleidž (ir akcizų sumoka), bet dar ir papildomą ‘prabangos mokestį’ turi mokėt? :)

    • Pagal valdzios logika, seimos negales tureti seiminyniu automobiliu. Nes bet koks septyniu vietu auto ir dar is amerikos bus prabangos preke. Gaunasi dideles seimos tures pirkti keleta mini auto? Idomu, kaip tokiu atveju del socialinio teisingumo?

    • anoniminis bailys

      Cia geras pointas, senai pas teva buvo bendradarbis, buves krepsininkas, 2,2 – 2,3 metrai ugio, kadangi nebe krepsininkas tai ir sverdavo gerokai virs simto. Vazinedavo jis su mazdaug 88 metu 7 bmw, nes tai buvo viena is nedaugeliu masinu i kurias tilpdavo :)

  7. Arunas

    Seip labai idomu dauguma masinu ypac senesniu jeigu pagal dokumentus 151KW matuojant ant dyno stendo tiek jau nebebuna bent jau i ratus per visus mazgus galia sumazeja, ir seip kokia cia prabanga, vel gi sumazetu masinu perkamumas ypac brangesniu ale sportiniu subaru ar dar kokiu ir automatiskai sumazetu pinigu iplaukos i biudzeta…

  8. Juokingai valdininkai supranta žodį “prabanga” 😀

  9. nb

    Visoje šitoje situacijoje mane stebina desperacija – t.y. nėra parengtas joks planas B, tam reikalui, jei prireiktų surinkti didesnius mokesčius. Atsibunda Seimo pirmininkė ir pareiškia, kad kažkas bus paruošta per parą. Rezultatai matomi.

    • JI neatsibunda, ji per miegus čia kliedi, tik gal pamiršo mikrofoną išjungti?

  10. La femme

    Nematau aš čia nei jokios prabangos pagal kW. Važinėju su 10m. senumo amerikonu, 183 kW. Tai kas čia per prabanga? O tas mokestis per metus man kainuotų tiek kiek KASKO. Be kurio apsieinu. Absurdas kažkoks. Bent metų cenzą reiktų įvest logikos dėlei.

  11. sibas

    ir mano 20-ties metų senukė, kuriai vos sukrapštau palaikyti gyvybei pinigų, bet vis dar 169 kw (pagal teh. pasą) turinti bus skriaudžiama. o taip planavau sutvarkyti, kad Lietuvos keliuose važinėtu padoriai atrodanti Audi s4. jei bus mokėstis įvestas- varysiu i šrotą ir nusipirksiu kokia “gaidišką” DACIA LOGAN kuri tik rieda ir po kapotu ekonomiškas žoliapjovės variklis ir prisidėdamas prie jos nepriežiūros demonstruosiu lietuvos ubagų ubagizmą.

    • E

      taigi 10 metu, nebijok del savo senukes 😉

  12. asta

    čia jau desperacija. atmeskime tai, kad mokesčių įsigaliojimui turėtų būti skiriama bent 6 mėnesiai, bet… šalia automobilių radau ir dar geresnį pasiūlymą:
    “15 proc. gyventojų pajamų mokesčiu siūloma apmokestinti didesnes nei 200 litų per metus palūkanas, gaunamas už vertybinius popierius, bankuose laikomus indėlius ir suteiktas paskolas.”
    (delfi)

    jau pradėtos skaičiuoti galimos 30 litų pajamos nuo galvos. po tokių pasiūlymų nebekuklu sakyti, kad reikalavimas “sumažinkime seimūnų atlyginimus, o ir juos pačius sumažinkime” nebskamba, kaip populistinis.

  13. Justinas

    Kaip visada bandė kažką išrasti naujo ir nepavyko. Galėjo pavadinti šitą KW mokestį pvz Ekologijos, kaip kitose šalyse, ir būtų jis visai logiškas, bet bandė įsiteikti pensininkams ir štai kas gavos.
    Kaip ir logiškas palūkanų apmokestinimas, juk tai pajamos, ane? Tai kuo jos ypatingos, kad būtų neapmokestintos?

  14. ghoul

    Automobilių mokestis visame pasaulyje atlieka visų pirma ekologinę rolę. Taigi, natūralu, kad galingumas yra vienas iš galimų kriterijų. Aš asmeniškai siūlyčiau prisirišti prie Euro emisijų klasių, tai kiek tikslesnis standartas nei tiesiog galia, bet bėda, kad Lietuvoje niekas nenorės apmokestinti tų, kurie važinėja 20 metų ypatingai neekologiškais automobiliais, priešingai, apkraus mokesčiais tuos, kurie išdrįso įsigyti naujus saugius ir pakankamai „švarius“automobilius…

  15. Paguoda ta, kad mokestį mokės tik iki 10 metų senumo automobiliai, bet 10 metų senumo 150kw neatrodo didelė prabanga, ypač jei tai koks pikapas po laukus važinėt…
    Įdomu pasidarė, ar tokį mokestį turės mokėti tik lengvieji ar ir autobusai, sunkvežimiai?

    Šiaip, didelis variklis, daugiau ima kuro, brangesnis draudimas ir t.t., bet kokiu atveju sumokama žymiai daugiau nei už antrą golfą, kuris teršia aplinką, kelia pavojų, nes didžioji dalis jų važinėja su labai prastais stabdžiais, vien šiandien du iš eilės antrukai pravažiavo su netvarkingu apšvietimu (vienam neveikė viena galinė lempa, kitam abi).

    Važinėju su paaugliu (13 metų) dyzeliuku, kuris neturi nė pusės numatytos apmokestinti galios, gyvenu bute, kuris priklauso ne man, o iki milijono vertės jam dar tiek žolės apš…, kad net neįsivaizduoju, kur tiek Vilniuj jos rasti, tad jokie prabangos mokesčiai manęs neužklups (na, tikiuosi, už kokius i7 procesorius ar daugiau nei kelis GB RAM’o nesumąstys procento imt…), bet vis tik pikta. Žmonės remia valstybę akcizais, o ką valstybė, keliai negerėja, o mokesčių automobilistam vis daugiau…

    • Labai gerai pastebėjai – ir kažkaip labai keista pasidarė, jog toks mokestis galioja automobiliams, kurie įregistruoti 10metų laikotarpy, kaip matau gerb. autoriaus automobilis neatitinka kriterijų – tad ta sukelta panika – iš esmės nereikalinga…
      Antras atvejis, šiaip visam pasauly tokia praktika egzistuoja, tad sakyti, jog čia kalta valstybės yra truputį keista, kadangi iš esmės iki krizės gyvenom LABAI gerai, ir visam pasauly taikomi mokesčiai pagaliau atėjo ir į Lietuvą.
      Aš pats turiu 81kW, kurių man per akis, aišku truputį keista,jog koks metų senumo BMW 520 bus skaitomas ne prabangos automobiliu.. kai tuo tarpu kontrabandininku Subaru – jau prabanga :/

  16. E

    Atsiprasau uz offtopica, bet kokiam cia servise 2000 uju auto jau yra per senas???

Jūsų komentaras