Paskutinė dr.E.Goldratto knyga “Isn’t it obvious?” – jau lietuviškai

Praėjusią savaitę pastebėjau, kad žurnalas TIME paskelbė “25 įtakingiausių verslo vadybos knygų” sąrašą – The 25 Most Influential Business Management Books. Į tą sąrašą įtraukta pirmoji dr.E.Goldratto knyga “TIKSLAS” (THE GOAL) išleista 1984 metais. Tas verslo romanas tapo gamintojų biblija – beveik dauguma skaitė ir pritarė, tačiau pritaikė tik mažuma.

Vėliau dr.E.Goldrattas parašė nemažai knygų, kurių daugelis buvo išleistos ir lietuvių kalba. Pats dr.Goldrattas manė, kad pati svarbiausia jo parašyta knyga – “Pasirinkimas“, kurioje ne tik pristato esminius apribojimų teorijos principus, bet ir pateikia “turiningo gyvenimo instrukciją”. Jis priverčia pažvelgti į veidrodį, kuriame pamatysite, kad bet kokia situacija, kurioje atsiduria kiekvienas žmogus, verslininkas ar jo įmonė, yra tiesiog žmogaus ar vadovo pasirinkimo pasekmė.  Platonas yra pasakęs: “Dėl savo nelaimių žmonės linkę kaltinti likimą, dievus ir visa kita, bet tik ne save.”

Skirtingai negu daugelis mano, Apribojimų teorija ne tik apie gamybą. Tai ir apie pokyčių/projektų valdymą, ir apie pardavimus, marketingą bei atsargų (tiekimo grandinės) valdymą, mąstymo procesus, mažmeninę prekybą ir t.t.

Taip jau nutiko, kad  Dr. Elyiahu M. Goldratto mirtis sukliudė jam pabaigti užsibrėžtą užduotį – parašyti ir išleisti knygą “Vadybos mokslas” (The Science of Management). Todėl paskutine jo parašyta knyga tapo dar vienas verslo romanas apie mažmeninės prekybos verslą “Isn’t It Obvious?” – “Ar tai ne akivaizdu?”. Todėl labai džiaugiuosi, kad leidykla “Eugrimas” išleis šią knygą lietuvių kalba. Štai čia galite rasti video įrašą, kuriame pats autorius pristato knygą. Knygynuose knyga kainuos apie 55 litus.

Štai kokią mano savireklaminę anotaciją rasite šioje knygoje:

Kiekvieno prekybininko svajonė: parduotuvės lentynose turėti tai, ką žmonės perka, ir neturėti to, ko jie neperka. Dr. E. M. Goldratto vedama TOC bendruomenė sukūrė universalų mažmeninės prekybos Strategijos ir taktikos medį (S&T Tree – angl.), kurį įsidiegusios prekybos įmonės realizuoja šią svajonę. Verslo romanas “Ar tai ne akivaizdu?”, parašytas pagal minėtą S&T medį, prekybininkams suteikia galimybę įsivaizduoti, kokios galimybės laukia jų įmonių, jei ryžtųsi pokyčiams pagal pasiteisinusią TOC praktiką.

Jei dirbate prekybos srityje, vadinasi, knygoje atpažinsite save. Nėra tokio prekybos verslo, kuris nesusidurtų su šiomis problemomis:

  • nesugebėjimas tiksliai prognozuoti būsimos konkrečių prekių paklausos konkrečiame pardavimo taške;
  • pernelyg ilgas tiekimo laikas;
  • vienų prekių trūkumas, o kitų – perteklius dažnai vadinamas “dumblu” arba nelikvidais.

Kokios šių problemų pasekmės? Jūs puikiai žinote:

  • įmonės  apyvartinės lėšos užšaldytos nepaklausiose prekėse;
  • dėl lėšų trūkumo nėra galimybių užsakyti paklausių prekių;
  • apyvartinių lėšų trūkumo problemą prekybininkai perkelia ant tiekėjų pečių (kelių mėnesių trukmės yra jūsų apmokėjimo atidėjimas?);
  • visa tiekimo grandinė persmelkta nepasitikėjimu, vyrauja vieni kitų “drožimo” santykiai, o pelną gali pasididinti tik kitų sąskaita.

Ar tikrai?

Konsultacijų bendrovė “TOC sprendimai” šioje knygoje aprašytą sprendimą yra padėjusi įsidiegti konkrečioms kompanijoms ir pasiekti neįtikėtinų, tačiau akivaizdžių rezultatų:

  • sumažinti 4 kartus prekių trūkumą;
  • padidinti atsargų apyvartumą nuo 20 iki 50 proc;
  • padidinti įmonių pelningumą nuo 50 iki 100 proc.

Dėl šios priežasties dr. E. M. Goldratto romaną “Ar tai ne akivaizdu?” galima drąsiai priskirti dokumentikos žanrui. Ir jūsų prekybos įmonė gali būti ta, apie kurią yra ši knyga. Pirmąją dr. E. M. Goldratto knygą „Tikslas“ žurnalas TIME pripažino viena įtakingiausių verslo knygų, o “Ar tai ne akivaizdu?” pretenduoja tapti „Tikslu“ prekybos verslui.

—————————-

Rugsėjo 1-osios proga mūsų super-pasiūlymas tinklaraščio www.commonsense.lt skaitytojams. Pasinaudodami savo ryšiais ir blatomis, galime jus užtikrinti, kad užsisakę knygą iki 2011 m. rugsėjo 7 dienos (imtinai) galėsite ją įsigyti už 45 Lt (+siuntimas).

Norėdami užsakyti knygą, rašykite elektroninį laišką adresu info@commonsense.lt, ir mes su jumis susisieksime. Leidėjas žada, kad knygos jus pasieks iki rugsėjo 15 dienos.

komentarų yra lygiai 3

  1. Audrius

    Kaip tik ieškojau kur galėčiau įsigyti šią knygą anglų k. internete. Surinkau į google “Isn’t it obvious” ir šį straipsnį radau 3-ią tarp paieškos rezultatų. Straipsnis parašytas kiek mažiau nei prieš 5 valandas. Prisimenant ankstesnį straipsnį apie google+ ir jo pliusus galiu patvirtint, kad jie veikia neįtikėtinai smagiai ir tikrai pridarys bėdų SEO kontorėlėm. Trečias Google rezultatas paieškoje vos dėl vieno jūsų pačių uždėto pliuso praėjus tik 5 valandoms nuo straipsnio pasirodymo… Nerealu. Knygą, žinoma, užsisakau.

    • Norėtųsi manyt, kad google myli mūsų blogą ne tik dėl G+ mygtuko, bet ir dėl kitų motyvų 😀

  2. Visada gera prisiminti Goldrato knygas. Džiaugiuosi, kad jos leidžiamos ir Lietuvoje. Padarė didžiulė įtaką..

Jūsų komentaras