Jauniausias Europos bankininkas. Tikrai!

Olgos Posaškovos (Seimo kanceliarija) nuotr.

Pasirodo, turime ne tik sparčiausią ES internetą bei daugiausia el. bankininkystės vartotojų, bet ir jauniausią centrinio banko vadovą.

ES valstybė Bankas Centrinio banko vadovas Gimimo data
Lithuania Lietuvos Bankas Vitas Vasiliauskas 1973.06.15
Czech Republic Česká národní banka Miroslav Singer 1968.05.14
Bulgaria Българска народна банка (Balgarska narodna banka) Ivan Iskrov 1967.03.26
Latvia Latvijas Banka Ilmārs Rimšēvičs 1965.04.30
Cyprus Kεντρική Τράπεζα της Κύπρου/Central Bank of Cyprus/Kıbrıs Merkez Bankasi Athanasios Orphanides 1962.03.22
Germany Deutsche Bundesbank Axel A. Weber 1957.03.08
Estonia Eesti Pank Andres Lipstok 1957.02.06
Hungary Magyar Nemzeti Bank András Simor 1954.05.17
Slovakia Národná banka Slovenska Jozef Makúch 1953.08.26
Sweden Sveriges Riksbank Stefan Ingves 1953.05.23
Poland Narodowy Bank Polski Marek Belka 1952.01.09
France Banque de France Christian Noyer 1950.10.06
Finland Suomen Pankki/Finlands Bank Erkki Liikanen 1950.09.19
Greece Τράπεζα της Ελλάδος (Trapeza tis Ellados) George Provopoulos 1950.04.20
Portugal Banco de Portugal Carlos Costa 1949.11.03
Luxembourg Banque Centrale du Luxembourg Yves Mersch 1949.10.01
Ireland Banc Ceannais na hÉireann / Central Bank of Ireland Patrick Honohan 1949.10.
Romania Banca Națională a României Mugur Isărescu 1949.08.01
United Kingdom Bank of England Mervyn King 1948.03.30
Italy Banca d’Italia Mario Draghi 1947.09.03
Belgium Nationale Bank van België/Banque nationale de Belgique Guy Quaden 1945.08.05
Malta Bank Ċentrali ta’ Malta Michael C Bonello 1945.07.17
Spain Banco de España Miguel Fernández Ordóñez 1945.04.03
Austria Österreichische Nationalbank Ewald Nowotny 1944.06.28
Netherlands De Nederlandsche Bank Nout Wellink 1943.08.27
Denmark Danmarks Nationalbank Nils Bernstein 1943.01.04
Eurozone (žinau, tai ne valstybė) European Central Bank Jean-Claude Trichet 1942.12.20
Slovenia Banka Slovenije Marko Kranjec 1940.04.12

komentarų yra lygiai 20

  1. Simas J

    Šaunu kad pagaliau ateina ta karta, kuri mokslus krimto ir baigė ne mokydamiesi apie planinę ekonomiką, o apie rinkos ekonomiką.

    • Šaunu, tik mūsų atveju daugiau buvo krimsta ne ekonomikos, bet teisės:

      Išsilavinimas, pedagoginė veikla

      1980–1991 m. mokėsi Kauno 4-ojoje vidurinėje mokykloje. 1991–1996 m. VU Teisės fakultete baigė vienpakopes vientisąsias teisės studijas, jam buvo suteiktas teisininko kvalifikacinis laipsnis. Nuo 1997 m. VU TF studijavo ir baigė doktorantūrą, VU TF I kurso studentams vedė užsienio teisės istorijos seminarus, egzaminuodavo (kurso dėstytojas ir pagrindinis egzaminuotojas – prof. Mindaugas Maksimaitis). 2004 m. birželio 11 d. apgynė disertaciją tema „Teisminio precedento reikšmė romanų – germanų teisinėje sistemoje“, socialinių mokslų (teisės krypties) daktaras. VU Teisės fakulteto Teisės teorijos ir istorijos katedros lektorius (nuo 2004 m.)[1].
      1997-2004 m. VU Teisės fakulteto Valstybės ir teisės teorijos ir istorijos katedros asistentas. Nuo 2004 m. rugsėjo mėn. VU TF Konstitucinės ir administracinės teisės katedros lektorius. Nuo 2010 m. VU TF Viešosios teisės katedros lektorius[2].

      • Simas J

        Taip, panašu kad jo biografiją esate gerai išstudijavę, nors tyčia ar netyčia išsamiai dėstote jo mokslus susijusius su teise ir visiškai praleidžiate jo biografijos faktus kur jis dirbo ekonominėje sferoje, pvz., finansų viceministru, o juk būtent dėl ko prezidentė juo pasitiki. O ai, kad antrą dieną iš eilės paskiriate jam po straipsnį (su neigiama mintimi) rodo, kad jis jums aiškiai labai nepatinka :)

        • Priešingai, jis man kaip tik patinka. Tiesiog Jūs paminėjote baigtus mokslus, o aš patikslinau (baigtus mokslus) pagal vikipediją.

          Ir puiku, kad Prezidentė juo pasitiki. Pasitikėjimas ir kompetencija (ne bendroji, kuri neginčijama, bet specifinė bankinė) yra du skirtingi dalykai. Geras žmogus – ne profesija. O Vasiliauskas žmogus, kiek teko girdėti, tikrai geras, doras.

          Aš šioj vietoj žiūriu kaip vartotojas, kuriam yra kritiška, kad Lietuva kuo greičiau įsivestų eurą. Ir šitam kritiniam kely atsiranda žmogus, kuris “nenutolęs”. Neteisingai parinkta pozicija gali sužlugdyti ir patį doriausią žmogų, ir visą projektą ar sistemą. Ir kai prarandamas kritinis mąstymas (“kaip nors sugebės”), išauga rizika.

          Galvoju dabar, kad gal dėl to Seimo nariai ir bijojo uždavinėti klausimus, kad patys netaptų tautos priešais vien dėl to, kad mąsto kritiškai.

          Beje, gal aš klystu, gal centrinio banko pozicija yra visiškai nesvarbi, tuomet iš tiesų pakanka žmogaus doros ir pasitikėjimo.

  2. chebra pavaret

    Cia buvo 3 irasas, po kurio deja as jus out is RSS.

    Pabaigai – du irasai jau tendencija. Kam atidirbinejate puolima ant Vasiliausko?

    Labai smalsu.

    Iki, buvo malonu skaityti ankstesniuosius irasus. Bet trys irasai zemiau kokybes ribos – sorry, net ir blogams yra ribos.

    • Aš rekomendavau ta padaryti anksčiau. Žmonės nemėgstantys faktų mums nereikalingi kaip skaitytojai. Taip sakant – staltiese jums kelias.

      O jaunumo fakto pateikimas nėra neigiama informacija. Štai komentuotojas Simas įžvelgia net daug privalumu.

      Beje, vat niekaip nesuprantu tokių, kurie sako išeis nebeskaitys, bet iš to padaro šou kaip eiliniai prisidirbę politikai…

    • Ponuli, gal atsisveikinimo proga paskelbti komentarus iš Jūsų IP, kuriais dergėtės čia nuo 2010 m. rugpjūčio?

      Viso gero!

      • Nustebęs

        Commonsense, su visa pagarba jums – nebijote, kad gąsdindami skaitytojus IP viešinimu, neteksite komentuojančių? Paskaičiau pykčius komentaruose ir šiek tiek pasimečiau – ar tikrai nebegalima suabejoti jūsų skelbiamais įrašais, ar tikrai čia visiems privaloma tik pritarti? Nes tiesą sakant, maža abejonė ir man kilo, gal tiksliau klausimas – o kodėl dabar staiga pradėjote apie Vasiliauską kalbėti, kai jo klausimas buvo išspręstas jau anksčiau. Bet čia tik abejonė, ne kaltinimas, nepaisant to keistai jaučiuosi žinodamas, kad galite pradėti viešinti mano IP adresą. Nieko baisaus, bet ir nieko normalaus.

        • Tiesą pasakius, mes prieš patį Vasiliauską, kaip žmogų, neturie nieko prieš. Tačiau jo paskirimo procedūra (Prezidentei paliepus) priminė kakurias kaimynines šalis. Todėl ir uždavėme klausimą, ar tikrai jis tinkamas. Tam ir palyginome su kitų šalių CB vadais.

          O dėl to komentuotojo, “paskelbti komentarus iš Jūsų IP” žadėjome, t.y. iš jo IP pilstytas pamazgas čia.

          O kaip matote, abejojančių mūsų įrašais yra daug, tačiau kai diskusija pereina prie personalijų, tuomet tenka imtis nedemokratinių priemonių. Ir mūsų kantrybei yra ribos :) Pasižiūrėkite į diskusiją apie mob žalą. Pagrindinė oponentė kiek reiškėsi ir nieko… Juk ji nėjo į asmeniškumus. Arba kalbininkų atveju. Netgi SocDemų lentelių atveju.

        • Na, nesakiau, kad paviešinsime skaitytojo IP adresą – rašiau apie vieno skaitytojo jau kartą paskelbtų komentarų paviešinimą.

          Atsakau dėl “kodėl staiga pradėjote apie Vasiliauską kalbėti”. Ne kartą rašėme apie bankus, prieš kelias dienas nagrinėjome temą apie grynųjų ribojimą. Pradėjau ieškoti, o kokia gi p. Vasiliausko pozicija. Neradau. Pradėjau žiūrinėti, kas jis per vienas, kokie jo nuopelnai bankininkystėj. Atsirado įrašas. Tuomet bediskutuodamas su skaitytojais pradėjau atidžiau nagrinėti kitų ES bankininkų biografijas, atkreipiau dėmesį į jų amžių. Atsirado antras įrašas.

  3. brendis

    paskaitinėjus linkus su kitų bankininkų biografijomis taip ir norisi palinkėti Vitui Vasiliauskui sėkmės, nes jam jos prireiks.

  4. Dodd

    Skiriate labai dideli demesi siam postui. Ir labai jau tiesiogiai ji siejate su euro ivedimu.
    Tai dabar butu klausimas, kaip reiksmingai LB gali itakoti?
    LB as matau kaip prieziuros institucija, kuri mazai gali manipuliuoti pinigu mase ar kitaip vykdyti pinigu politika. Realiai vieninteli iranki koki jie turi tai privaloma rezervu %.

    Taigi idomu, kaip Jus matote LB itakojant euro isivedimui/neisivedimui.

    • Pinigų politikos formavimas ir vykdymas yra daugiau nei priežiūros funkcija, kiek aš suprantu…

      • Dodd

        Blogai suprantate. Tiksliau gal nelabai zinote kokius realius irankius turi ta pinigu politika formuoti. Ko as is esmes ir klausiau straipsnio autoriaus.

  5. Taškas

    ŠarAŠkino kontora tas mūsų LB.

    Ką jis gali? Ką veikia tie 700 darbuotojų?

  6. aidas

    su autorium pilnai sutinku..nes pagrindinė Lietuvos bėda,kad neprofesionalumas valdo… ir ta yda bado akis.. o šis naujai iškeptas bankininkas tik dar labiau tai pabrėžia.. ir net “su gerais žmonėmis” mes toli nenueisime…oponuojantiems siūlau gerai pagalvoti ar pvz. norėtumėte, kad geras žmogus bibliotekininkas jūsų name keistų santechniką? mažiau polemikos “viena bobutė sakė”.. o daugiau pragmatiškumo…

    • azartas

      Prisimenant Prezidentės argumentaciją, čia veikiau tiktų tokia analogija: norėtumėte, kad geras žmogus bibliotekininkas jūsų name keistų santechniką ar profesionalus santechnikas, kuris tuo pačiu “nukeistų” ir jūsų juodai dienai laikytas santaupas?

      • Alius

        Tai, kad abiem atvejais šikna gaunasi:
        pirmu atveju neturėsi kur kakot (nu neveiks tavo santechnika);
        antru atveju neturėsi ką kakot (nu neturėsi ką valgyt)

        Gal kas nors turi trečią sprendimo būdą?…

  7. Augustas

    Yra klaidinga mąstyti, kad bankui turi vadovauti tik ekonominį ar finansinį išsilavinimą turintis žmogus. Teisės mokslų baigimas šioje pozicijoje yra kaip tik naudingesnis: žmogus turės tiek stiprų konceptualų mąstymą, tiek bus ne iš bankininkystės sferos. Win-win situacija būsimai Lietuvos pinigų ir finansų rinkų politikai.

    Visos kitos kalbos šiame bloge turbūt yra tik PR’o sau darymas :)

  8. .

    visiskai sutinku su Dodd. lietuvoje priesingai nei daugumoje kitu saliu centrinis bankas yra mazai veiksnus pinigu politikos zaidejes nes realia pinigu mase salyje jis gali keisti tik pasitelkdamas privalomuju rezervu % plius litas nera laisvai plaukiojanti valiuta.

Jūsų komentaras