Japonai atstatys greičiau, nei mes renovuosime

Pažymėjimai ir sertifikatai, oriai puošiantys jūsų biuro sieną, perspėja, jog lankomės ypatingoje kompanijoje. Kuo daugiau kabo rėmelių, liudijančių įvairiausias išklausytas metodikas, tuo ypatingesnė firma. Vargas tai, kuri neturi ką pasikabinti ant sienos.

Na, taip, žinoma: ne visos įmonės vadybos sistemas diegiasi tik norėdamos papuošti interjerą. Pasitaiko išimčių, kai akcininkai nusprendžia reikšmingai pagerinti įmonės pelningumą. Tuomet, jei akcininkai pasitaiko nekantrūs ir nori kuo greičiau papildyti savo kišenes, įmonė griebiasi šiuolaikinių efektyvumo didinimo metodikų. Jos yra viso labo trys. Tai, žinoma, mažiau nei tuzinas, tačiau prieš pasirenkant tenka gerokai pasukti galvą. Ką diegtis: TOC, „Lean“ ar „Six Sigma“?

Apie kiekvieną iš jų, neabejoju, teko girdėti ir jums. Bent viena ausimi. Antraip žurnalo redaktorius neprašytų papasakoti ir neeikvotų vietos brangiuose puslapiuose.

Daryti tik tai, kas duoda vertę, ir šalinti viską, kas neduoda vertės, – tai vienas esminių „Lean“ principų. Ir jei jau mes jo laikomės, nepilstome iš tuščio į kiaurą, tai gal „Lean“ yra tinkamiausia metodika spaudai? Bet ji neapima prekių paskirstymo (distribucijos) bei prekybos, o būtent pastarosios kanalais gautą žurnalo numerį šiuo metu laikote prieš akis. Tai gal tinkamiausia TOC (angl. Theory of Constraints – apribojimų teorija), sufokusuota į apribojimus ir apimanti daugybę procesų? Bet faktas, kad skaitote šias eilutes, reiškia, kad visos kliūtys gaminant ir tiekiant numerį buvo daugmaž sėkmingai įveiktos. Lieka „Six Sigma“, kurios esmė – stabiliai pakartoti idealų procesą ar gaminį. Taip pat netinka, nes visi žurnalo numeriai taip veikiant išeitų vienodi. Ar visa tai reiškia, kad šis žurnalas yra ne tik nuostabus, bet ir efektyviausias, koks tik gali būti? O gal spauda yra koks specifinis verslas, nepasiduodantis nė vienai efektyvumo metodikai?

Taip prasideda naujausiame (balandžio mėn) VERSLO KLASĖS numeryje publikuotas mano straipsnis apie įvairias vadybos metodikas. Ir nors šis įrašas kai kam gali pasirodyti panašus į reklamą, jie bus teisūs, nes tikrai noriu pareklamuto tą straipsni. Apie metodikų karą ir taiką jau rašė Audrius, tačiau VK norėjo platesnio komentaro, tai platesnis metodikų aptarimas prasiplėtė į 5 žurnalo puslapius. Linkiu gero skaitymo.

komentarų yra lygiai 5

  1. Kaip tik šiandien skaičiau – man visiškai šviežia tema buvo, bet įdomiai ir naudingai susiskaitė!

    • Dėkui už gerą žodį :)

  2. O aš jau perskaičiau prieš gerą savaitę. Kas skaito šį blogą, galbūt nėra nauja, bet vis tiek įdomu :)

  3. gvidas

    Na cia kaip pardavimų specialistams, tai silpnai – yra straipsnis, prašo lito, o nėra komentarų. VZ nori lito, bet neskatina skaitytojų paruošti dirvą, parašant, kad “esu ten kokio verslo svarbi persona, straipsnį skaičiau, ir patiko tas ir tas”. Aš net filmus žiūriu tik paskaitęs komentarus IMDB. Man lito negaila, bet vienintelis patikimas internete informacijos šaltinis tebelieka “reviews”.

    • Kur problema ? Kad nieks nepakomentavo ? Juk ten komentuoti galima, tačiau dauguma VK skaito matyt popieriniame formate.

Jūsų komentaras