“Ragutis” su savo “Fortu” kala “Švyturiui”. Kuris šviežesnis?

Pamenate, praėjusį ketvirtį buvome nuvykę į “Švyturį” savo akimis padaboti, kaip ten klaipėdiečiai verda alų? Mus priėmę aludariai kantriai atsakinėjo į visokiausius klausimus – apie šamarliakus, gamybos procesą, logistiką, papildymą į lentynas, vartotojų informavimą ir t.t. Gavosi ilgokas tekstas, o jei skaičiuotume su komentarais – ištisa lietuviško alaus duomenų bazė gautųsi.

Panašu, kad anąkart stengėmės ne veltui. Prieš savaitę nusipirkau “Ragučio” gamybos “Forto” alaus vien dėl to, kad ant etiketės pastebėjau pažymėtą išpilstymo datą. Taip, tą pačią, kuriai “Švyturys” tuomet sakė nerandąs vietos.

Pažiūriu “Ragučio” internetą, o ten jau savaitę atitinkamas presrelyzas bekabąs. Ta proga padarysiu kompiliaciją zebro principu, lai pasišneka bloge šiedu aludariai su commonsense.lt pagalba:

Commonsense.lt apie “Švyturį” 2010-03-14:

Tęsiame etikečių apžiūrą ir klausiame, kodėl rašoma tik alaus galiojimo pabaigos data, o nerašoma, kada alus buvo išpilstytas. Juk, sutikime, kelis mėnesius išlaikyti alų “tinkamomis” sąlygomis yra sunkiau, nei savaitę, todėl vartotojams būtų įdomu sužinoti, kiek laiko šnekutis laukė savo šnekoriaus. Juolab pagaminimo datą žinome pirkdami dešras, sūrį, grietinę.

“Ragutis” 2010-07-21:

Ant šia proga išleisto naujo dizaino „Forto“ butelio esančios etiketės „Ragutis“ taip pat pradeda spausdinti ne tik alaus galiojimo datą, bet ir pagaminimo datą – to nedaro kol kas nė viena alaus darykla Lietuvoje. Spausdinant alaus pagaminimo datą, ketinama pasiekti, kad vartotojai atkreiptų dėmesį į tai, kokio šviežumo alų geria ir rinktųsi šviežesnį produktą.

Commonsense.lt apie “Švyturį” 2010-03-14:

Iš pradžių Džuljeta pažeria abejonę, kodėl vartotojams apskritai turėtų rūpėti išpilstymo data, nes juk “gamintojas garantuoja, kad identiškos skonio savybės per šitą periodą bus išlaikytos”.

“Ragutis” 2010-07-21:

„Esame aludariai, mylime alų ir puikiai žinome, kad jis yra skaniausias, kai šviežias“, – savo sprendimą pritaikyti sau griežtesnius apribojimus, nei reikalauja Lietuvos teisiniai aktai, aiškino AB „Ragutis“ (…). „Alus, laikomas butelyje, santykiauja su jame esančiu kad ir nedideliu deguonies kiekiu. Deguonis verčia skystį oksiduotis ir šiek tiek keičia skonį. Manoma, kad geriausias, po išpilstymo į butelius beveik nepakitęs, alaus skonis išlieka apie du mėnesius nuo jo pagaminimo“.

Commonsense.lt apie “Švyturį” 2010-03-14:

Vėliau Dainius pasakoja, kad etiketėje maža vietos, kad daug vietos užima barkodas… Bet suskambus nelabai įtikinamai, buvo pasakyta, kad “Švyturiui-Utenos alui” išpilstymo datos privalomas žymėjimas netgi “būtų naudingas, nes mūsų galiojimo laikas yra trumpiausias”.

“Ragutis” 2010-07-21:

Gamintojai įsipareigoja, tikėdamiesi geranoriško prekybininkų požiūrio į pakeistas alaus pardavimo taisykles, kad „Forto“ alus parduotuvių lentynose nebus laikomas daugiau nei du mėnesius, tuo tarpu kai dažniausiai pasitaikanti alaus „išlaikymo“ riba Lietuvoje – net šeši mėnesiai. „Forto“ aludariai tikisi, kad Lietuvos pardavėjai priims šį iššūkį ir taip pat bus suinteresuoti, kad vartotoją pasiektų tik šviežias alus.

Commonsense.lt apie “Švyturį” 2010-03-14:

Pripažinęs, kad tos informacijos, kurios nereikalauja įstatymas, stengiamasi nedėti, nes “taip gali prisigalvoti ir paišyti mikimauzus”, Dainius, mano akimis, pasako dalyką, kuris būtų vertas ir kokio rimto laikraščio puslapių: “Švyturio-Utenos alaus” atstovas teigė palaikytų reglamentavimą, kuriuo aludariai būtų įpareigoti etiketėse atskleisti alaus išpilstymo į butelius datą”. Bet tam, pasak Džiuljetos, priešintųsi prekybininkai, kuriems “vartotojai sukeltų jovalą lentynose”, ieškodami šviežesnio produkto (taip išeina, poreikis šviežesniam alui egzistuoja?).

“Ragutis” 2010-07-21:

„Planuojame alų virti dažniau, taip pat dažniau ir mažesnėmis partijomis vežioti jį į parduotuves. Taigi, alaus gaminimas bei logistika pareikalaus iš bendrovės daugiau sąnaudų. Taip pat turėsime prižiūrėti, kad parduotuvėse „Forto“ alus nebūtų laikomas ilgiau nei du mėnesius – gal net rengsime alaus išpardavimus“, – pasakojo bendrovės vadovas.

Ką gi, ačiū, kad skaitote, komentuojate ir reaguojate. Dabar žinosime, kad lietuviško alaus rinkoje SLA į blogerių paburbuliavimus yra ~4 mėnesiai 😀

RESPECT.

Viskas logiška. Kol vienas rinkos žaidėjas (“Švyturys”) siūlo vartotojams juo tikėti, kitas (“Ragutis”) tiesiog pateikia įrodymus.

RESPECT.

Kiek laiko reikės sureaguoti “Švyturiui”?

komentarų yra lygiai 18

  1. Na ka Ragutis-Švyturys (1-0), tikėkimės neprireiks 4 mėnesių Švyturui pagaminti naujas etiketes su “neperdideliu barkodu” 😀

  2. O pagal ka sprendziat, kad Ragutis sia naujove ivede butemnt perskaites jusu bloga? 😀

  3. O kas yra SLA? Nes mano srityje tai su paslaugomis susiję:)

    • Čia turėta minty reakcijos/sprendimo laikas, nors gali būti ir kiti išmatuojami rodikliai. Pvz., baudos (tarkime, blogeriai parašo antrą straipsnį, jei nesulaukia reakcijos per tam tikrą laiką) 😀

  4. Kuriam reikalui tą antrą straipsnį rašyti. Jau ir po to pirmojo nustojau pirkti ŠUA produkciją…

  5. O jūs žiūrite tokių dalykų galiojimo laiką? Aš tai tik pieno produktų ir mėsos žiūriu, visa kita – fignia, nes kirminukais neužsikrėsi…

  6. Ričardas

    to Marius
    Ne dėl kirmelių, dėl skonio.

  7. šiaip

    Stengiuosi visada vartoti Ragutį, o extra tai visai pasaka ir kaina normali.

  8. Jonas

    Taigi Ragutis pilsto alų baltarusiams (Lidskoje), o ten privalu nurodyti ir pagaminimo datą. Reiškia visa linija aprūpinta galimybe dėt du štampukus. Tai atrast etiketėje vietos, o tuo pačiu pasiskelbt kokia čia ta mūsų gaziroffkė šviežia nebuvo didelė problema.

  9. giedrius

    bet galiojimo laikas vis tiek 6 mėnesiai. Taigi alus stipriai pasterizuotas, o tai reiškia nebegyvas :)

    • Andrius

      Jusu ziniai AB Ragutis gamina ir gyva alu. Kiek maciau jis galioja tik tris savaites, o atidarius buteli reikia suvartoti per diena. Keista, bet pilstomas tik 1ltr ir radau tik ragucio firmineje parduotuveje Kaune salia Ragucio, tinkluose dar niekur nemaciau.
      Zinokit neradau net su kuo palyginti, svyturio nefiltruotas pries ta alu man visiskai nublanko.

  10. alaus megėjas

    Man tai įdomesnė kova tarp švyturio extra ir kalnapilis grand, pas abu išskirtinai ilgai buvo užsitęsusi akcija 1.99lt, neseniai buvo baigusis, extra vėl 2.49, o grand tiksliai nepamenu kiek. Tačiau šiandiena vėl extra 1.99lt, o kalnapilis -20% alui buteliuose.

    Keista matyti kad abu savo kone premium alų taip nupigina. Nes būna taip kad švyturio gintarinis brangesnis už extra.

    Na o apie ragučio alų, gal jis ir šviežias bet turi kažkokį keistą specifinį kvapą. Skonis neišskirtinis, taigi paragavau ir nebeperku.

    Geriausias alus lentynose yra tuborg ir carlsberg, galėtų lietuviai labiau pasiorientuot į tokius alus negu į porterius ir medučius. Nors šie alūs neva ir iš miltelių, highgravity etc..

  11. niam niam

  12. Edgaras

    Jus paziurekit i Tuborg alu kur jis gaminamas,juk Utenoj.Tai koks cia Tuborg jei Lietuvoj pilstomas ,tai cia ne Tuborgas

    • Tai negi Lietuvoje ir CocaColos nera, nes ta, kuri parduotuvėse, gaminta Alytuje.

  13. jau mieste stenduose mačiau Švyturio “atsakomajį smūgį”

  14. alius

    Geriausias alus – darykloje „Kauno alus“ pagamintas alus. O visa kita (Švyturio, Utenos, Tauro, Kalnapilio) – tik alaus gėrimai (skiediniai).

Jūsų komentaras