Kai nedirba galva, dirba kojos (sportininkams netaikoma)

Šiandien visai atsitiktinai sudalyvavau vienoj avantiūroj. Internetuose mačiau, kad bus organizuojamos tokių spec. miesto dviračių – STRIDA – lenktynės. Ir su sąlyga, kad ten užsiregistravo dalyvauti vienas mano bičiulis, nuvykau į Europos aikštę (veiksmas vyko Vilniuje) paspoksoti ir už jį pasirgti.

Taigi dešimt vyrukų, visi kostiumuoti ir daugmaž su kaklaraiščiais, pareiškė norą išmėginti šituos STRIDUS, ir ta proga pasirašė, kad jei bus ČP, jie neturės organizatoriams jokių priekaištų. Lenktynėse buvo atstovaujamos tokios garsios firmos kaip SEB, “Nordea”, TEO, “Alna Business Solutions”, ERP ir kitos, kurių neįsidėmėjau.

Tie STRIDAI atrodo daugmaž štai taip:

Ir štai organizatorius – Mindaugas iš ERP (būtent šios firmos investicijų padalinys pristatinėjo šitą naujovę) – paskelbia lenktynių taisykles: reikės su STRIDAIS pajudėti iš “Europos” verslo centro ir atsižymėti (gauti lipdukus) dviejose “Coffee Inn” kavinėse – Vilniaus ir Pilies gatvėse. Ir grįžti atgalios. Ir priduria, kad lenktynėse į pagalbą galima pasitelkti draugus.

Ir čia mano bičiuliui Mantui (TEO) šauna geneali mintis: davai, sako man, tu privažiuok su mašina, įmesim STRIDĄ į bagažinę ir pirmi sulakstysim. Taip ir padarau: sėdu į automobilį ir laukiu sutartoj vietoj, aikštelėj prie “Naujojo Vilniaus” viešbučio. Ir nuo šios vietos jau turime lenktynių fotoreportažą.

Mantas atmina nuo "Europos" iki "Naujojo Vilniaus", kur aš jau laukiu su atidaryta bagažine. STRIDA įgrūdama į mano "Prius", ir, o hell, mano "Prius" dalyvauja dviračių lenktynėse!

***

Spaudžiu gazą, lekiam ir pakeliui pradedame džiaugtis būsima saldžia pergale.

***

Ir čia, Kalvarijų gatvės pradžioj mus pasitinka pirmasis nedraugiškas šviesoforas.

***

Už kelių šimtų metrų - dar vienas, irgi nedraugiškas.

***

Prie raudonos stabtelėjome dar kelis kartus (tilto gale ir prie apsisukimo Goštauto gatvėje). Visa laimė, kad posūkis iš Goštauto į Vilniaus gatvę turi žalią rodyklę, tad neužsilaikydami spaudžiam prie "Vaikų pasaulio". Ten raudonšalmį Mantą išmetu, jis grieba iš bagažinės STRIDĄ ir pamojavęs nurūksta atsižymėti į Vilniaus gatvės "Coffee Inn'ą". Aš tuo tarpu pjaunu prie Pilies gatvės vazonų, kur palauksiu Manto. Nusprendžiam, kad jam iš Vilniaus g. į Pilies g. bus greičiau su dviračiu, nei maltis po senamiestį su mašina.

***

Atvažiuoju prie Pilies gatvės vazonų ir, kad juos devynios, nelabai turiu kur pasistatyt, nes visur išsirikiavę analogiškai gudrūs lenktyninkai. Nuotraukoje matote, kaip STRIDOS vairuotojas dalinasi galine "Renault" sėdyne su savo dviračiu. Už jų laukia dar vieni atatinkami.

***

Kol laukiu savo raudonšalmio, pro vazonus pralekia svetimas baltašalmis. Nesėda į jokią mašiną, o nurūksta per Katedros aikštę grynai asmeninėmis pastangomis.

***

O štai ir mano raudonšalmis geltonstridis, įmeta priemonę į bagažinę ir rėkia: "Spausk, spausk!". Mintyse ir taipogi kažkokiais rankų mostais atsiprašau visų vairuotojų, pažeidžiu matomai kažkurią kelių eismo taisyklę apsisukinėdamas pėsčiųjų perėjoje, bet su sąlyga, kad mėšlo negavom, lekiam namo į finišą.

***

Savaime suprantama, stabtelim kiekvienoj sankryžoj. Šitoje, prie prokuratūros, garsiai pasikartojame lietuviškų ir rusiškų keiksmažodžių žodyną.

***

Kadangi prie šviesoforo turime laiko, galima ramiai nufotkinti, kaip pagarbiai bagažinėj guli geltonstridis.

***

Pakeliui sutariam, kad jei Lvovo ir Kalvarijų gatvių sankryžoje užsirausim ant raudonos, tai Mantas (nuotraukos centre ieškokit raudono šalmo) griebs dviratį ir mins savarankiškai. Taip ir padarėm. Tik vat baisiai įdomu, ką pagalvojo už manęs sankryžoje stovėjusios audinės keleiviai, stebėdami, kaip du vaikinai, iš kurių vienas - su šalmu, iššoka iš mašinos, atlapoja bagažinę, išsitraukia daiktą, panašų į dviratį, ir tasai su šalmu net netaręs "sudie" nulapatuoja pernelyg nekreipdamas dėmesio į pėstiesiems irgi degantį raudoną signalą.

***

Spėkit, kurią vietą pajamėm? Ogi 6/10 😀

Pasirodo, buvo ne tik gudresnių, bet ir greitesnių.

O laimėjo vaikinas-nežinau-vardo-sorry iš “Alna Business Solutions”. Žemiau matosi, kaip Mindaugas iš ERP jam spaudžia ranką ir įteikia lenktynių prizą – STRIDĄ.

Kokia buvo nugalėtojo pergalės paslaptis? Pasirodo, jis paėmė sulankstytą dviratuką, sėdo ant savo motorolerio ir ramiai atsižymėjo “Coffee Inn’uose”. Kaip mėgsta sakyti mano žmona: “Kai nedirba galva, vargsta kojos”.

Patikslinta 2010-06-10 9:11:

Pasirodo, informacija apie motorolerį buvo klaidinga: nugalėtojas – Giedrius Adomonis – pasak komentatoriaus Algirdo, visą laiką mynė asmeniškai. Su kuom ir sveikinam! Kadangi mano žmonos moralas nebetinka, lai post’as lieka be moralo 😀

Su pergale!

komentarų yra lygiai 33

  1. Tiesa pasakius, Giedrius (laimėtojas) yra didelis dviračių sporto entuziastas. Todėl nenustebčiau, jei jis laimėjo ir važiuodamas dviračiu. Nors ten nebuvau-nežinau.

    • Beje, laimėtojas yra Giedrius Adamonis (ir tikrai iš Alna Business Solutions) ir netgi mūsų (t.y. commonsense.lt) skaitytojas ir mėgėjas Facebook’e

  2. Lenktynės tai truputi su’FAIL’intos, kad organizatoriai neuždraudė naudotis kitomis priemonėmis – nori pareklamuoti miesto dviračius, o visi juos kiša į mašinas ir važiuoja su mašinom, o ne dviračiu… 😀

    • Tai čia būtent tokia organizatorių mintis (užduotis) ir buvo – parodyti, kad STRIDOS yra tokie tokie dviračiai, kur gali kišt į bagažinę, pasiimt į troleibusą ir pan.

      • Na tarkime, jei nori į kitą miestą nuvažiuoti pavažinėti. Bet į mano mašiną telpą ir normalus dviratis, net priekinės padangos nebūtina nuimti (universalo praktiškumas 😀 ).

        • Nemanau, kad STRIDOS išstums įprastus dviračius :) Bet savo segmentą tikrai ras.

  3. jurkis

    Abejoju, ar organizatorių toks tikslas buvo – sukišti dviračius į bagažines. Čia jau mūsų verslinykų gudrios galvos :). Pritarius Auriui – lenktynės prafeilintos. Tebūnie laimėtojas didžiausis dviračių entuziastas, tačiau jis tuo dviračiu net nevažiavo, ar ne?

    • Manau, kad organizatriu tikslas buvo ne ‘sukišti dviračius į bagažines’, bet pavažiuoti, sukišti, ištraukti, pavažiuoti, sukišti, ištraukti, pavažiuoti, etc.
      Būtent toks yra STRIDOS privalumas prieš paprastus dviračius.

  4. Deimantas

    Prisijuokiau 😀

    O kiek kainuoja tokie dviratukai?

    • Apie 1,5-2k Lt

    • Algirdas

      Sveiki, lenktynininkai ir komentatoriai, :)

      Tikriausiai daugumą komentatorių nuvilsiu patvirtindamas, jog STRIDA laimėtojas mynė visą kelią savo kojomis. :)
      Lenkiu galvą sparčiakojui nugalėtojui, kuris mynė pedalus kaip voveraitė :) palenktyniavom su juo iki katedros (spontaniškai nusprendėm važiuoti per Mindaugo tiltą) – šviesoforai ir super greitų kojų stoka lėmė atsilikimą. Važiuodamas per šviesaforuotą perėją Pilies gatvės gale galėjau tik liūdnai žvilgterti būsimo nugalėtojo pavymui…
      Antrąją vietą užėmė bahūriukas, payginti nedaug naudojęsis savo kojomis. Pilies gatvėje jį dar lenkiau, Vilniaus gatvėje jau jis lenkė mane :)

      Labiausiai įstrigo žiūrovų dėmesys. 😉
      Vaikai pirštu rodo ir valdgydami ledus pozuoja prie “mano” geltonaičio dviratuko, atvykėliai iš svetur kelia nykštį viršun ir šaukia pavymui, “kur tokį galį įsigyti?”

      Važiavimas:
      pirmąkart atsisėdus dviratukas reikalauja kelių šimtų metrų pripratimui. Ratų bazė tokia trumpa, kad šoninis pasvirimas (būtinas važiuojant įprasto s konstrukcijos dviračiu) nebėra toks aktualus. Užtat manevringumą lyginti būtų negarbinga. Pavaros perdavimo santykis labai gerai apgalvotas – pajudėti lengva. Kaip ir įprasta tokiai sėdėsenai, didelis krūvis tenka kojoms (rankos ir nugara važiuojant tokia stačia poza gali pailsėti). Sėdynė patogi, padangos, matyt, sąmoningai pripūstos komfortišku slėgiu. Stabdžiai dieviški – kitaip ir negalėtų būti lyginant stabdžių disko ir rato skersmens santykį.
      Techniškai prie dviratuko nėra kur prikibti – dirželinė tyli netepli pavara matomai daugeliui pripažintų miesto dviračių gamintojų bus privaloma sąlyga. Mechanizmai gerai apgalvoti, sunku įžvelgti vietų, kurios ilgainiui taptų “silpnosiomis vietomis”. Aišku, tokių eklpoatuojant tikriausiai vistiek išryškės.

      Tikiu šie dviratukai suras savo pirkėjų segmentą, ypač dirbančių centre. 😉
      Sėkmės atstovams!

      • Dėl motorolerio – būsiu suklaidintas! Ta informacija, kurią sužinojom besišnekučiuodami per apdovanojimų ceremoniją, man pasirodė tokia įtikinama, kad jos nepatikrinau :)

        Atitinkamai pataisiau tekstą.

        • Ačiū organizatoriams už lenktynes!
          Na man palaikymo komanda siūlė pasinaudoti automobiliu, bet buvau tikras, kad tokiame maršrute tai neduotų daug privalumų, o tik sugadintų begalę nervų stovint prie šviesoforų (kai kurių galima buvo išvengti važiuojant dviračių takeliu ir šaligatviu pro Katedros a. ir Mindaugo tiltą).
          Šiandien nauju dviračiu jau atvykau į darbą, tikrai labai smagu važiuoti. Rekomenduoju!
          P.S. Rėmo konstrukcija įpareigoja pasirūpinti jautrių vietų saugumu 😉

  5. Deimantas

    Iš lenktynių anonso:

    http://www.balsas.lt/naujiena/419480/strida-gerbejai-isbandys-jegas-lenktynese

    „STRIDA dviratis – viena parankiausių priemonių siekiant šio tikslo. Sudedamas, net į mažiausio automobilio bagažinę telpantis dviratis labai populiarus tarp Vakarų Europos bei JAV didmiesčių gyventojų, – teigia Markas Zbarskis, ERP generalinis direktorius. – Kompaktišką dviratį atokiau gyvenantys ir miestų centre dirbantys žmonės įsimeta į automobilį ir pasiekę automobilių stovėjimo aikštelę toliau kelionę tęsia dviračiu“.

    Per kelias sekundes susidedantį dviratį esant reikalui galima įsinešti į visuomeninį transportą, nereikia rūpintis jo apsauga, nes jį galima neštis į ofisą, kavinę, palikti teatro rūbinėje.

    Lenktynės STRIDA dviračiais prasidės birželio 9 d., 19 val. „Europoje“ esančioje kavinėje „Coffe Inn“. Iš čia dalyviai – užsiregistravusių įmonių atstovai – turės pasiekti du punktus pasirinktu artimiausiu keliu ir juose užsiregistravus kuo greičiau grįžti atgal prie „Europos“ prekybos ir verslo centro. Greičiausias STRIDA vairuotojui bus įteiktas naujutėlaitis STRIDA dviratis.

  6. Mindaugas

    Sveiki,

    visų pirma norėčiau padėkoti lenktynininkams už puikų reginį, greitas kojas ir išradingumą, o žiūrovams ir sirgaliams – už lenktynininkų palaikymą!

    Taip pat oficialiai patvirtinu, kad lenktynių laimėtojas Giedrius visą trasą numynė su STRIDA, nesinaudodamas kitomis transporto priemonėmis.

    Mes sąmoningai leidome naudotis bet kokia transporto priemone, nes STRIDA – miesto dviratis, skirtas važiuoti netolimus atstumus, labai lengvas, kompaktiškas, neteplus ir t.t. O mieste judėti geriausiai kombinuojant transprtą – dviratį, viešąjį transportą, kartais – ir automobilį.

    Antrosios vietos laimėtojas Donatas visą trasą aplėkė automobiliu, tačiau lenktynes organizavome vakare, kai nėra kamščių. Manau, kad automobiliu dieną aplankyti Coffee Inn’us užtruktų daug ilgiau nei dviračiu. O jei pridėtume automobinio pastatymo vietos paieškų laiką, apmokėjimo už stovėjimą rūpesčius, keliavimą nuo automobilio iki Coffee Inn’o…

    Mes – ERP ir mūsų draugai – STRIDAS vežiojamės automobiliuose. Ryte atvykę į centrą automobilį pamirštame visai dienai, o pas klientus, į susitikimus, pietauti ir t.t. – važiuojame STRIDOMIS. Tą patį skatiname daryti ir kitus – gal tuomet Vilnius ir kiti miestai bus “žalesni”, jūs sveikesni, greitesni ir linksmesni. Atvykus į susitikimą ar derybas STRIDA nuima bet kokią įtampą, nes paprastai pirmosios 5 minutės prabėga pasakojant apie šiuos dviračius, idėją apie miesto centrą be automobilių ir pan. Taigi, small talk’ui prieš derybas tema garantuota :)

    Mindaugas

    p.s.
    1. Negalvojau, kad PRIUS tokia didelė, kad STRIDA net nesulankstyta telpa :)))
    2. Negalvojau, kad Reno Megane tokia didelė, kad joje tilpo 3 rimti vyrai ir 3 sulankstytos STRIDOS :)))

    • Dėl PRIUS bagažinės talpos, tai ir pats buvau lengvai nustebęs. Pasiūlykit Toyotų distributoriams STRIDUS kaip papildą pardavinėjant PRIUSUS – tas pats gi segmentas :)

  7. Ina

    O kas commonsense tų stridų, Coffee Inn’o reklamą apmokėjo? :)

    • Kadangi commonsense.lt informacija yra neįkainojama, tai net nebandom siūlyti susimokėti, net tokie grandai kaip ERP neįstengtų

  8. Adomas

    Ina, ne viskas pinigais matuojama. :)

    O autoriai ir organizatoriai šaunuoliai – keep it up!

  9. pow

    velnias, ir kaip aš čia tokį pražiopsojau 😀 šiaip manau, kad bent pačiam centre tai su dviračiu greičiau galima viską pasiekti, jei nereikia jo prirakinėti, o gali su juo įvažiuoti į vidų :)))

    • Taip, šitą galima drąsiai imti su savim į prabangų restoraną, kur gali nebūti jokio parkingo.

  10. Virenq

    Dviratis pižonams, lenktynės fail’as. Vienintelis geras dalykas yra tas diržas pakeičiantis grandinė, tik va gaila, kad atskirai nepardavinėjama.

    • Kodėl lenktynės failas ? Nes tavęs nepakvietė ?
      Manau, ka tikslas labai gerai pasiektas – produktas (dviratis) pristatytas, išbandytas dalinai (juk niekas nesigrūdo į pilną troleibusą) :).

      Ir net commonsense.lt parašė :)
      Beje, ar ERP nebuvo gaila atiduoti prizą konkurentams Alnai (nors ir buvę kolegos) ?:)
      O dar sako, kad Lietuvoje nėra gražios ir garbingos konkurencijos.

  11. JJ

    Prius ir kažkoks gay-ass dviratis – gėjiškiau būtų nebent VW Beetle kabrikas + šitas pats dviratis 😀

    • Būta ir juokingesnių komentarų

      • Aš tai būčiau pašalinęs tokį komentarą, ale tu kantrus žmogus :)

  12. Mantas

    na adrenalino pakankamai buvo.. : )

    bet isvada man is siu varzybu gyvenimiska: vaziuoji dviraciu, nesinervuoji del kamsciu, su vejeliu “atputi” kur reikia ir dar greiciau nei su masina…

    reik prisiminti, kad kamsciu beveik nebuvo, rugseji su automobiliu per 10 kartu ilgesni laika nuvaziuotum…

    tik stabdziu sumaisyti nevalia (priekini rata uzblokuoti), nes dviratukas lengvas tai “salto mortale” padaryti jokiu pastangu nereiktu.. : )

  13. Girmantas

    Koks dar feilas??? Nerealios lenktynės ir nerealus pristatymas!
    Ir apskritai – puiki idėja!

  14. Sakyčiau, net labai nelygios lenktynės buvo :) Va kas laimėjo
    http://www.balsas.lt/naujiena/427941/g-adamonis-trasoje-tik-pats-sau-esi-konkurentas

    Argi tokiam ‘minikui’ (nuo žodžio minti) gali mesti iššūkį Pri(m)us’as ar Opel’is ? :)

  15. Algirdas

    Po trumpos pertraukėlės turiu ką pridurti. :)
    Sulaukiau prieš porą dienų Karolio iš ERP skambučio. Pamaniau, jog blogai išgirdau, kai kitame rago gale buvo mestas pasiūlymas priimti 3 dienoms STRIDA dviratuką. Sąlygos? Važinėti/vežtis dviratuką kiek tik širdis geidžia!

    Kasdieninę žaibišką kelionę darban “juodai kietu” plentinuku iškeičiau ramiu kruizu STRIDA dviratuku.
    Dviratukas liko su tiek pat pliusiukų, kiek turėjo surinkęs po mano pasirodymo varžybose.

    Kokie atsiliepimai po nuvažiuotų ~20km?
    Turbo mega greičio tikėtis naivu.
    Sėdėjimo poza ir dviratuko gabaritai verčia pamiršti, jog važiuoju dviračiu. Judėti šaligatviu pėsčiūjų tempu gerokai lengviau nei įprastų gabaritų dviračiu.
    Kylant į kalną Narbuto gatve nenaudodamas viso resurso “padariau” porą MTB mėgėjų (minančių pirma šaiba). Paprakaituoti teko, tačiau morališkai buvau pasiruošęs sunkesnei kelionei…
    Lėtiems trumpiems pasivažinėjimams pavaros perdavimas optimalus. Išsivystė sindromas minti cikliškai – įsukti pedalus kaip voveraitei ir riedėti kol vėl bus poreikis pagreitėti. Greičio palaikymas, viršijus 15-20km/h – bergždžias daiktas :)

    Mobilumas?
    Pabandžiau sulankstęs sugrūsti į savo C segmento automobilį. Žodis “sugrūsti” netinkamas – tiesiog paėmiau ir padėjau bagažinėje. Vietos dar ~3 tokioms stridoms.

    Einu toliau. Žmonos B segmento mašiniukas. Į bagažinę niekaip jokiu kampu. Išvada: Opel Corsa, matyt, ir taip mažas mašiniukas, kad dar būtų galima iškeisti į dviratį.

    Per artėjančias 2 dienas panardysime su kolegomis Vilniaus centre.
    Gal rasime ką pagirti ar prie ko prisikabinti. :)

    • Tai jau pirkti ar palaukti ataskaitų iš likusių 2 dienų? 😀

Jūsų komentaras