Tele2 pardavėjai užkniso, kas kitas?

Man neretai tenka padėti įmonėms persitvarkyti pardavimo procesą. Viena iš dažnai sutinkamų bėdų pardavimo procese – per mažas potencialių klientų skaičius. (Potencialūs klientai – tai ne tie, kam galima parduoti, o tie,  kurie išreiškė bent kažkokį susidomėjimą įmonės pasiūlymu.) Ši bėda tapo itin aktuali prasidėjus krizei sunkmečiui. Nes, anot daugelio pardavėjų, labai mažai klientų skambina ir domisi įmonės prekėmis ir paslaugomis. Kaip spręsti šią bėdą ? Ogi imti patiems skambinti klientams.

Tačiau čia slypi iššūkis ir pavojus  – ką klientui pasakyti, kad jis susidomėtų, ir kaip jo „neužknisti“. Jeigu klientas pasakė, kad jam neįdomu, tuomet reikia kažkiek laiko jį palikti ramybėje.

Tačiau kaikurios įmonės (matyt) nusprendė pasirinkti „išlepinto vaiko“ strategiją – zirsti tol, kol mama neišsikentusi nupirks žaislą.

Šį įrašą parašyti paskatino “Tele2”. Per pastaruosius keletą mėnesių sulaukiau keleto (tiksliai nepasakysiu kiek, bet vienu tikrai per daug) skambučių iš “Tele2” pardavimų vadybininkų. Kuomet skambino pirmą kartą, tikrai detaliai išklausiau, ką siūlo, nes domino ne pats pasiūlymas, bet naudojamos pardavimo technikos. Man atsisakius pasiūlymo, pokalbis pasibaigė. Tačiau jie ir toliau man skambinėja, nors pastaruosius 2 kartus nebuvau itin mandagus su skambinančiaisiais. Tai negi taip sunku į CRM sistemą įsivesti mano telefono numerį ir neskambinėt dažniau nei kartą į pusmetį?

Beje, “Tele2” vardu skambinantieji yra ne vieninteliai, kurie daro tokias klaidas. Esu girdėjęs atvejų, kai prisistatydami esą iš tos pačios įmonės per dieną paskambina keletas pardavėjų siūlydami tą patį, arba siūlo pirkti produktą, kurį esi nusipirkęs.

Pernelyg energingas lindimas „į akis“ tik erzina klientą ir mažina tikimybę jam parduoti.

komentarų yra lygiai 23

  1. Tele2 net man skambino, nors jau ir esu jų abonentas. Buvau perėjęs iš kito operatoriaus, tai gal dėl to neidentifikavo, kad aš jau užverbuotas – nors vis vien keista.

    Kai sužinojo, kad aš abonentas, tai nustebus truputi nusijuokė ir pradėjo siūlyti ne pagrindines paslaugas, o visokias papildomas – internetą ir panašiai. O ant galo dar pradėjo klausti ir apie tai, kad gal kas iš draugų, giminių norėtų pereiti į Tele2. Žodžiu pradėjo vartytis, kad atseit paskambino ten kur ir norėjo. 😉

    • Tai gal tu galvoji kad ta “Transcom’o” konsultantė žino kam paskambina “Sistema” ? gal dar galvoji kad pati numeri pasirenka kam skambint? :)

      • xxx

        transcomas neskambineja naujiems..

  2. tomas

    Šitoj vietoj nepralenkiami tai turbūt Viasat paslaugų siūlytojai, kas du mėnesius reguliariai.
    bendradarbiui tą pačią savaitę, sugebėjo du kart paskambinti

    • karina

      jo, viasat geruliai. As jau esu ju kliente, bet man skambino jau kelis kartus pasiulyti savo paslaugu..ir kai atsakiau, kad jau esu ju kliente tai pasimete vaikinukas ir nerisliai paklause ar esu patenkinta ju paslaugomis…negi taip sunku skambinant bent klientus atfiltruoti…

    • Ina

      Taip, sutinku, Viasat visus pralenkia. Tele2 man – kažkodėl – nė karto neskambino, bet vat viasat vis prašo pas juos pareiti. Sakau, būkite profesionalūs, pažymėkite ties mano nr, kad viskas, niekada norėdama nepasinaudosiu jūsų pasiūlymu. Sako: “Kodėl? Gal Jum kažkas neaišku?”..

  3. Man SEB gyvybės draudimas skambino gal 6 kartus per pora mėnesių. Ir nesvarbu, kad jau esu jų klientas

  4. Darius

    Mano žiniomis T2 pardavimus dalinai atidavę partneriams, kurie kiekvienas turi savo CRM’ą ir nėra nieko bendro su kitų partnerių ir paties T2 CRM, todėl taip ir gaunasi.

    • Paparcius

      Taip ir yra, Dariau, T2 pati nepardavineja. Pas juos biure dirba gal 50 zmoniu, o T2 paslaugas parduoda dylerines kompanijos ir ju nemazai buvo, bent jau pries krize.

      • Bet man kaip klientui nelabai svarbu, ar tai Tele2 darbuotojai, ar partnerių. Juk jie prisistato kaip Tele2 pardavimo vadybininkai. Ir gadinasi Tele2 įvaizdis, o ne UAB “kažkokia”.

        Tačiau yra kompanijų, kuriose pardavimų vadybininkai nemato netgi esamų klientų.

        • Man panašiai nuolat kartojasi su “Aviva” gyvybės draudimu. Anksčiau klausdavau, tai negi nematote, kad jau esu klientas, bet kelis kartus prisipažino, kad nemato (outsourcinami pardavėjai atskirti nuo klientų duombazės), tai nebeklausiu. Gaunasi dilema: ar atskleisti išoriniams pardavėjams esamus klientus, ar neužkirsti kelio netaikliems skambučiams.

  5. Rooney

    Tai puikiausias pavyzdys, kas nutinka, kai operatorius delguoja didziaja dali atsakomybes i antrasias rankas. Taciau didziausia esme tame, kad iskilus kokiekms nors nesklandumams, formuojasi neigiamas kliento poziuris ne i ta partneri, bet butent i pati operatoriu. Galetu tele2 bent jau susitvarkyti klientu duomenu baze, jeigu is viso tokia turi…

  6. Kai ieško kuo pigiau dirbančios telemarketingo kompanijos, nieko ir negali tikėtis :). O priėjimo prie savo CRM dauguma nesuteikia.

    Arba gal moka jiems už atliktus skambučius, o ne už kontraktus :)

    Kita vertus jei moka už kontraktus, tai tie žmogučiai irgi suinteresuoti maximum “zyzti” :)

    O dėl įvaizdžio… teko pačiam matyti kaip ta pati kompanija vieną mėnesį pardavinėja Gala, kita Viasat, trečia kokią nors vietinę kabelinę televiziją.. Per tą pačią duomenų bazę :) Užknisimo lygis – max, dėmesys įvaizdžiui – min tokiu atveju :)

  7. Idomu, kodel niekas neklausia is kur gavo jusu telefono numeri ir kai atsako, kad yra duomenu bazeje, as iskarto klausiu, ar tenai yra mano leidimas naudotis mano duomenimis? Praktiskai iskarto pradingsta noras su manim bendrauti.

    • kokio dar leidimo reikia tau paskambinti ? jei aš tau paskambinsiu gal mane į teismą paduosi ? o visad galima sakyt kad paskambinom atsitiktiniu numeriu.

      • alice

        Sutartyse būna galimybė NEsutikti leisti naudoti duomenų: man iš SEBo kartą taip paskambino dėl gyvybės draudimo, nors jau buvau apsidraudusi. Pasidomėjau tą kartą, kodėl, ir jau keli metai ramu.

        • kokioj sutarty ? su operatoriumi ? tai aš tau paskambint galiu ir nežinodamas tavo duomenų, pvz: 8676betkoksskaičiusbetkoksskaičiusbetkoksskaičiusbetkoksskaičiusbetkoksskaičius

        • alice

          taip, bet jeigu aš su tavim sudariau sutartį ir pasirinkau, kad neskambintum, tai ir paprašysiu laikytis sutarties sąlygų, koks man skirtumas, kaip tu sugalvojai tą padaryti

        • bet skambina tau juk ne tas su kuo tu sudarei sutarti. pvz tu esi omnitel abonente, o tau skambina ir siulo tapti teledu abonente, arba pirkti dulkiu siurbly. Tai su tavim teledu arba dulkiu siurblio pardavejas jokios sutarties nesudares. Ir tavo numeri surinko “atsitiktinai”. Ar dabar lietuvoje draudziama skambinti atsitiktiniu numeriu ?

  8. Na paskaičius, beliko pasidžiaugti, kad dar nesilaukiame skambučių ale “Laba diena ar žinote kad šį savaitgalį prekybos centre (maxima, norfa, rimi, iki …) … su xx% nuolaida? Žinote, o ar turite nuolaidų kortelę? Turite? O tai gal dar turite kokių klausimų?

    Va tada tai bus šakės.. Aš jau dabar vengiu kelti jeigu skambina kažkas su paslėptu numeriu.

  9. penkiolika

    Viskas ok, iš žmogiškos pozicijos aš puikiai suprantu šio rašinio autorių. Taip pat puikiai suprantu irzulį. O dabar gal sukuriam peticiją? Juokauju, aišku.
    Viešai Jums, aišku, pažadėtų atsižvelgti į Jūsų pageidavimus. Gal net neviešai pirštu pagrūmotų tai samdomai bendrovei kuri atlieka telemarketingą. BET realiai niekas į tai neatsižvelgs. NES bendram rezultate niekam neįdomu yra vienas, ok du, o gal šimtas ar tūkstantis nepatenkintų peticijų kūrėjų, jeigu siūlomą produktą susigundys įsigyti bent dalelė “akcijos dalyvių”.
    Kodėl šis įrašas nėra “bloga reklama” Teledu? Pirma, nuobodu, bet blogos reklamos nebūna. Antra, sprendžiant iš šio teksto, pardavimų vadybininkai dirba gal ir ne aukščiausiu moraliniu (techniniu?) lygiu, tačiau aktyviai.

  10. asta

    Išvados jau padarytos! Šiandien man kaip tik paskambino “nežinomas tele2 numeris”. Mergina išgirdus, kad aš visai nesiruošiu kalbėtis, tiesiog palinkėjo geros dienos, tuo pokalbis ir pasibaigė.

    (apsimeskime, kad taip atsitiko dėl šio irzlaus įrašo ;)).

  11. Ema

    http://www.ada.lt/index.php?lng=lt&action=page&id=742
    siulau pasiskaityti cia.isties naudinga informacija. pasirodo vis delto susidorot su siais ikyruliais imanoma.

  12. […] tik bankus. Jeigu pasižiūrėti mūsų įrašų archyvą, tai nuo mūsų kliuvo ir Omnitel‘iui, Tele2 pardavėjams, TEO, Vilniaus energijai, SODRAi, atgrubnagiams VisiVisi.lt, AirBaltic‘ui, ir t.t. Tačiau […]

Jūsų komentaras