Nepralenkiamas “Sodros” tūpumas

Iš vasario 2 d. “Sodros” pranešimo spaudai:

Informuojame, kad nuo šių metų vasario 3 d. „Sodros“ informacinis telefono numeris 8 700 70080 laikinai neveiks.

Nuo 2010 metų pradžios, dėl pagrindinių valstybinį socialinį draudimą reglamentuojančių teisės aktų pakeitimų, kelis kartus išaugo skambučių srautas bendruoju „Sodros“ informaciniu telefono numeriu, ir visos konsultavimo sutarties lėšos buvo panaudotos anksčiau numatyto termino.

Atėjo laikai, kai pranešimus spaudai siuntinėja ne tik organizacijos žurnalistams, bet ir draugai draugams. Su prierašais, pavyzdžiui: “O jei mano įmonei baigėsi popierius, nes neplanavau teikti “Sodrai” ataskaitų kas mėnesį, nes iki 2010 metų reikėjo tai daryti tik kas ketvirtį? Gal parasyti pranešimą spaudai, kad laikinai neteiksiu deklaracijų ir nemokėsiu mokesčių, nes nežinau, kiek mokėti?”.

Nepaisant to, „Sodros“ specialistai pasirengę konsultuoti visais socialinio draudimo klausimais. „Sodros“ klientų prašome skambinti į Fondo valdybos teritorinius skyrius telefonų numeriais, kuriuos galima sužinoti interneto svetainėje http://www.sodra.lt/ bei informacinėje tarnyboje 118.

Taigi vaikams skirta pasaka apie “Sodrą” yra tęsiama ir suaugusiesiems. Vaikų, pensininkų ir neįgaliųjų globėja, mūsų Mama “Sodra” (žr. pasakos iliustraciją), susidūrė su mokesčių slibinu, kuris nudaigojo bendrąjį informacinį telefoną. Bet nepaisant to Mamos vaikai pasklido, išsibarstė po visą karalystę ir dabar tyko slibino pasikovoję gūdžių girių medžių drevėse. Eikite ir ieškokite.

Jei vyktų tūpiausios valdiškos įstaigos konkursas, “Sodra” būtų tarp lyderių. Juk negi surasi 700-ajai linijai pinigų kitose biudžeto eilutėse. Geriau pataupysime, trenksime tūkstančiams klientų durimi per nosis, o vėliau išleisime dar vieną iliustruotą pasakėlę įvaizdžiui gerinti.

Štai jie, “Sodros” gudročiai (tas dėdė rudu švarku pirmoje eilėje, tiesa, jau nebedirba, ir ruošiasi teismui):

komentarų yra lygiai 12

  1. benkartas

    Prisipažinsiu, ne viską supratau. Antrą kartą skaityti tingisi. Mane tik stebina tas autoriaus (-ių) įsitikinimas, kad kiti – būtinai durni (t.y. tūpi) ir vien tiktai durni. Ne, aš nieko nesakau, valdiškose įstaigose, kur tikro šeimininko kaip ir nerasta ir kur darbuotojas savo kailiu už rezultatus kaip ir neatsako, durnumo pasitaiko tikrai dažnai. Netgi pridursiu, kad matyt didžiausia Lietuvos problema ir bus – atestatų ir diplomų prisipirkusių “specialistų” gausa. Bet kad taip viskas būtų juoda… Čia atkreipiau dėmesį į delfį: kelias dienas iš eilės atlikau eksperimentą – peržiūrinėjau pirmąsias 20 antraščių. Per visas tas dienas (atrodo keturias, bet ne iš eilės) tarp tų 20-30 pirmųjų antraščių neradau nė vienos pozityvios! Viskas tik – juoda juoda juoda, blogai blogai blogai…. Ne šalis, o kažkoks tamsiausias pragaro užkampis. Ar tikrai taip yra? Man tai tokie vaizdai atrodo iškrypėliškai. Kai sovietmečiu viskas buvo tik pasakiškai gražu, tai dabar pulta į kitą kraštutinumą – viskas siaubingai smukę, netikę, kvaila, juoda. Netgi nežinau, katras iškrypimas sunkesnis. Anas buvo kvailas, bet nebuvo toks liguistai ciniškas. Manau, dabartinis iškrypimas yra baisesnis. Labiau smirdantis. Realiai gi tas gyvenimas juk nėra toks juodas ir netikęs. Žmonės ir ženijasi, ir juokiasi. O kada pradeda kalbėtis apie gyvenimą, kažkokia rėlė pas juos užsitrumpina ir prasideda…
    Sorry už offtopic’ą.

    • Gyvenimas iš tiesų nėra juodas ir netikęs. Bet jis taip pat nėra ir lengvas. Toks įdomus, sakyčiau :)

    • Adomas

      Ačiū, benkartai, daugiau tokių žmonių! Nuoširdi pagarba!

      • Jei kam nepatinka delfi ir pan. negatyvios antraštės, visada pozityvumo galima pasisemti valdžios įstaigų tinklapiuose 😉

  2. Geras įrašas. Puikiai parodėte, kas per įstaiga iš tiesų yra Sodra. Pačio tūpiausio neveiklumo pavyzdys – kai ne tik nesistengiama tarnauti žmonėms, bet dar ir požiūris į savo tarnystę demonstruojamas viešai.

    • Nesuprantu kaip gali šauti į galvą mintis, kad organizacija, kuri finansuojama iš žmonių jėga atimtais pinigais, skirta tarnauti žmonėms, iš kurių tie pinigai ir yra atiminėjami.

      • Mantoske

        Giedrius, reikia suprasti, pasisako už valstybinio socialinio draudimo panaikinimą?

        • Be abejo, kaip ir už bet kokio kitokio reketo ir teroro panaikinimą.

          Suprantu, kad žodžiai “reketas” ir “teroras” šiame kontekste daugumai žmonių skamba šokiruojančiai ir neįprastai. Deja, visos valdžios “paslaugos” savo turiniu būtent tai ir yra. Ir tai, kad jos pavadinamos gražesniais žodžiais, jų turinio nepakeičia.

  3. tomas

    O, kam tas numeris reikalingas? Du kartus teko naudotis, nors konkrecios informacijos apie asmeni, siuo atveju mane, nereikejo, informacijos jokios negavau. Susidare ispudis toks, kad vietoj konsultanto pastatytu autoatsakikli su tekstu “Pasiimkite asmens dokumenta ir nuvykite i artimiausia sodros skyriu”. Taip butu sutaupyta nemezai lesu.

  4. Mantoske

    Šitas geras blogas turi labai negerą nukrypimą – nekęsti viešojo sektoriaus ir beveik visko, kas jame darosi. Tas nekentimas kartais atrodosi toks truputį liguistas. Keli pastebėjimai:
    1. Retai kada pasiūlomi sprendimai.
    2. Nuolatos juntamas autorių manymas kokie jie protingi ir viską išmano. Tai žalinga.
    3. Atrodo autoriai nesupranta, kad mes gyvename nebe sovietiniais laikais, kai išties valdė klika. Dabar gi – valdžia yra ligotos visuomenės atpindys.
    4. Panašu, kad autoriai yra nepakankamai susipažinę su viešuoju sektoriumi iš vidaus. Gal tik kaip klientai. Iš mano patirties – yra gerai dirbančių institucijų, yra ir “valdiškai”, ir blogai dirbančių. Ko gero nesupranta, kaip kartais sunku pertvarkyti griozdiškas struktūras ir procesus. Ypač, kai piliečių išrinkta valdžia nerodo jokios politinės valios, o dar ir pagalius į ratus kaišioja.
    5. Pirmas komentaras – puikus :)

    Žinot, gerai pagalvočiau ar samdyti jus pagelbėti pertvarkyti verslą. Na gal dvidešimt furų logistikai patvarkyti. Sandėliukui kokiam. Na nerodote tiesiog mastelio sudėtingumo, vidinės konjunktūros jutimo.

    P.S. šis Sodros pranešimas man pasirodė daugiau nei keistas…

    • Tenka susidurti ir ne vien, kaip klientai. Bet kol kas, kol nera viesai paskelbti rezultatai, apie tai anksti kalbeti.
      O beda turbut yra tokia, kaip ir armijoje. Armijoje reikia, kad kokie 2-3% galvotu, o kiti tiesiog vykdytu. Deja viesajame sektoriuje, nemazas kiekis vykdytoju linke i ekstremumus, kas dazniausiai ir sukelia neigiamas emocijas.
      O del pasiulymu, gal uztenka siulyti? Jau laikas ka nors padaryti? Nors ir sauletykio/saulelydzio programa?
      Labai gaila, bet dabar viesasis sektorius reaguoja tik i ziauria kritika, o pasiulymai senai neidomus, va ir nauduojasi tuo, i ka reguoja.

    • Mantoske, ačiū už pastebėjimą, atsakau papunkčiui:

      1. Kone pagrindinis pasikartojantis siūlymas viešajame sektoriuje – pasižiūrėti į matavimus. Šiuo atveju, kam padidės/sumažės atlyginimas, jei bus iš pirmo karto atsakyta į skambinančiųjų klausimus? Gal pats laikas lozungus apie orientaciją į rezultatą paversti realybe, gal verta pradėti nuo “Sodros”?

      2. OK, gal kartais pritrūksta diplomatiškumo, čia pataisoma.

      3. Jei viena įstaiga gali dirbti gerai, klausimas, kodėl gerai dirbti negali visos kitos?

      4. Sveikas protas įmanomas net ir griozdiškose struktūrose. Tereikia mąstyti.

      5. “Vidinės konjunktūros” tikrai nejaučiam, tačiau ją labai gerai jaučia tie, pas kuriuos visada atsiranda niuansų. Šie niuansai trukdytų pertvarkyti net sandėliuką. “Gerinti klientų aptarnavimą” yra vienas iš “Sodros” strateginių tikslų, tad jei problemos yra struktūroje, laikas padaryti pakeitimus ir ten.

      Dar dėl pasiūlymų, kurių pasigedote. Jei turėsite laiko, paskaitykite mūsų Lietuvos viziją, ten sudėjome savo šakninius siūlymus.

  5. […] archyvą, tai nuo mūsų kliuvo ir Omnitel‘iui, Tele2 pardavėjams, TEO, Vilniaus energijai, SODRAi, atgrubnagiams VisiVisi.lt, AirBaltic‘ui, ir t.t. Tačiau kiekvienas žmogus pastebi tik tai, kas […]

Jūsų komentaras