Ar tikrai kaltas motyvacijos trūkumas?

Sėdžiu šiandien vyrų kirpykloje, laukiu savo eilės. Vienas vyras kirpėjos kėdėje, dar du berniukai laukia, laukiu ir aš. Ir skaitinėju telefone šį bei tą. Ir štai perskaitau dansu.lt įrašą apie tai, kaip nūdien darbuotojai neturi motyvacijos ir deda per mažai asmeninių pastangų, kad pakeistų situaciją ir padėtų savo įmonėms kapanotis iš krizės.

Bet kodėl dažnai nieko nevyksta galvose? Kodėl akys neatsivėrė? Kodėl biurai po 17 val. staigiai pradeda tuštėti? Kai kas sako – “padariau darbą, todėl galiu eiti”. Bet taip buvo ir vadinamojo klestėjimo laikais. Kas pasikeitė dabar? O padaryti dar vieną papildomą darbą, kad įmonė įgautų konkurencinio pranašumo? Kad atsirastų dar daugiau pirkėjų?

Įrašas mane užkabina, ypač toji vieta, kur pabraukiau.

Žiūriu į savo kirpėją ir galvoju: “Ką ji turėtų tokio papildomo padaryti, kad įgautų konkurencinio pranašumo?”. Prailginti darbo laiką? O gal paankstinti? O gal pagreitinti vidutinį apkirpimo laiką? Kirpėja dirba “ant savęs”, tad lyg ir turėtų būti pakankamai motyvuota, nemanau, kad krapštinėtų nosį.

Sulig šiomis mintimis į kirpyklėlę galvą kyštelį dar vienas klientas. Išgirsta atsakymą, kad “baigsim po geros pusantros valandos, ateikit tuomet”. Dingsta, spėju, į kitą kirpyklą. Užeina dar vienas. Atsakymas tas pats, tačiau jis nusprendžia palaukti. Taigi, laukiam jau keturiese (telefoną browsinu tik aš vienas ;). Ateina dar vienas, praveria duris, pamato 4 apšepusius bachūrus (iš kurių vienas su telefonu) ir jam net nekyla klausimų, mauna lauk.

Grįžtu prie dansu.lt minties apie motyvacijos trūkumą. Prisimenu Neriaus straipsnį “Verslo klasėje”, kur jis aprašė kaip darbuotojai sureaguoja į optimizaciją – pradeda taupyti darbą. Ir apskritai – kaltinti darbuotojus dėl to, kad jie kažko nedaro ar daro negerai… aš tokiais atvejais linkęs kaltę prisiimti pats.

Mano kirpėja yra man ne kartą minėjusi, kad žmonės į kirpyklą eina bangomis. Vieną dieną eilės, kitą – tuščia. Arba visą dieną tyku ramu, o paskutinę valandą ateina pusė futbolo komandos iš karto. Jau turiu temą pokalbiui, kai mane kirps.

Svetlana, o kodėl neužrašinėjate savo klientų, nepaskiriate jiems konkretaus laiko?

O tai ką aš žinau, kada jie norės kirptis.

O kas kiek laiko rekomenduotumėte kirptis?

Jums – kas mėnesį.

Bet aš nebuvau pas jus jau du mėnesius.

Na va, matot.

Bet jūs dėl to praradote 25 litus.

Taip, taip…

Bet jūs galėjote man paskambinti ir užrašyti.

Bet gi ir jūs turite mano telefoną, kartais užsirašote.

Taip, bet neužšsirašiau du mėnesius. Jūs praradote 25 Lt/mėn., o aš ilgą laiką vaikščiojau apšepęs kaip kaliausė (erzinu).

Jūs norite, kad jums paskambinčiau?

O kodėl gi ne. Mano žmonai manikiūrininkė tai skambina.

Tai už manikiūrą turbūt prašo ne po 25 Lt, o po kokius 70.

O tai koks skirtumas?

Jiems labiau apsimoka skambinti.

O kiek kainuoja skambutis/SMS?

(…pauzė…)

Kol šiandien laukiau savo eilės, išėjo 2 vyrai. Jūs praradote 50 Lt (erzinu toliau).

Jie gal dar ateis.

Jūs juos pažįstate?

Jie kartais ateina… Jaučiu, nuėjo į aną kirpyklą (mosteli ranka).

Kiek “padarote” per dieną?

Skaičiavome neseniai. Šiaip vidutiniškai 5 klientai per dieną. 100-125 Lt. Šiandien išskirtinai labai daug klientų. Pas mus bangom. Gal čia dėl artėjančių mokslo metų, aš nežinau.

Tai užrašinėkite savo klientus, statykite juos į eilę. Kaip gydytojai.

Kaip pas dantistą? Tai kad dabar visiems tik kaina rūpi, yra tokių klientų, kurie dėl vieno lito skirtumo eina į kitą kirpyklą.

Kiek tokių?

Pasitaiko.

Tai tiems, kurie ateina pagal “grafiką”, padarykite kainą 23 Lt.

Bet ką tie mūsų du litai…

Būtent, juk 50 Lt jau išėjo.

Aš neturiu laiko, kada skambinėti.

Bet gi sakėt, kad bangom pas jus. Kiek laiko mane kerpat? Pusvalandį? Vadinasi, vidutiniai penki klientai užima dvi su puse valandos. Ką veikiate likusią dienos dalį? Pagalvokite, užtenka turėti 15 min. pauzę dienoje, kad perskambintumėte primindama klientams jų rytojaus laiką.

O jeigu jie atsisakys, atsiras skylė.

Taip. Į ją užrašysite tuos, kurie skambins užsirašyti dieną prieš ar tą pačią dieną.

Hm. Tai reiškia, kad pas mane visada bus užimta. Ir tai reiškia, kad atėję iš gatvės klientai niekada nepataikys į tuščią vietą.

O koks jūsų tikslas? Aptarnauti žmones iš gatvės? Gal iš savivaldybės kokią subsidiją gaunat? (erzinu)

Blogiausiu atveju palauks, jūs teisus.

Būtent. Praėjus dviems mėnesiams, kai pas jus jau bus apsilankę didžioji dalis stabilesnių klientų, kiti jų apsilankymai jau bus pagal grafiką.

Na taip.

Kiek uždirbtumėte papildomai, jei per dieną aptarnautumėte vidutiniškai ne 5, bet 7 klientus?

Maždaug 50 Lt.

O per mėnesį?

Apie tūkstantį papildomai.

O jei aptarnautumėte 10 per dieną?

Na baikit, taip nebus.

Kodėl? Juk per pikus taip būna. Tarkime, šeštadieniais. Kiek žmonių gyvena jūsų rajone? Kiek vyrų? Kiek pensininkų, vaikų, kurie gali ateiti ir dienos metu, ryte?

Bet aplinkui yra ir daugiau kirpyklų.

Bet jos nestato klientų į eilę, nesudaro grafikų. Neskambina jiems priminti, nerodo išskirtinio dėmesio. Be to, ten irgi susidaro eilės, kurios žmonėms nepatinka.

O iš kūr jūs žinot, jei pas mane 10 metų kerpatės?

Spėju… Tai ar užrašysite mane kitam kartui? Kitoje savo vizitinės kortelės pusėje užrašykite man laiką, rugsėjo 24 d., 11 val.

Dabar neturiu su kuo rašyti. Be to, reiktų kažkur ir man pasižymėti. Davai nuo kito karto pradėkime, aš pagalvosiu.

OK, pagalvokite.

Grįžtant prie dansu.lt minties apie motyvaciją. Nemanau, kad jei samdinys kažką padarys truputį geriau, truputį daugiau, tai gali turėti reikšmingos įtakos. Jeigu nori įgauti konkurencinį pranašumą (dansu.lt frazė), turi dirbti iš principo kitaip (geriau), nei tavo konkurentas.

Garantuoju, kad po mėnesio apsilankęs savo kirpykloje ten rasiu tokią pačią tvarką, kaip iki šiol. Nes mano kirpėjai pritrūks ne motyvacijos, bet drąsos pamėginti daryti kitaip nei kiti, ir kitaip, nei ji darė pastarąjį dešimtmetį. Nemanau, kad reikėtų kaltinti darbuotojus, jei vadovai nesugalvoja naujų sistemų, nepajėgūs įgyvendinti esminių pokyčių, kaip uždirbti pinigus pasikeitusioje situacijoje.

komentarų yra lygiai 44

  1. Darius

    Visi žiūri, bet ne visi mato. Visi pripažįsta, bet mažai kas drįsta… Gerbiu! Fainas straipsnis, spalvingas ir gyvas kirpėjos personažas. :)

  2. Tiksliai pataikytas įrašas.

  3. Labai įdomus įrašas. Man ypač patiko simptomiškas aprašymas, kuo baigiasi kiekvienas toks bandymas paauklėti:
    – iškeli Protingą Mintį;
    – žingsnelis po žingsnelio triuškini nerišlius pašnekovo atsikalbinėjimus;
    – galop priverti pašnekovą ištarti nedrąsų „tu teisus“ ir jau įtiki savo pergale,
    – bet užtvirtinimui užduodi galutinį „tai ar nuo šiol vadovausitės mano Protinga Mintimi?“
    – ir esi sviedžiamas veidu į purvą – pašnekovas staiga, tarsi visą tą laiką tavęs nesiklausęs, sugrįžta prie pradinių nerišlių lemenimų.

    Kažkoks nesveikas ratu ir visados aplink.

    Kitas dalykas, kuris nustebino, kad kirpėjos neužkniso tie visi klausimai. Bent porą kartų maniau, kad ji užsirauks ir lieps netrukdyti dirbti. Bet gal kirpėjos įpratusios pusiau pro ausis leisti klientų plepalus, o gal dešimties metų pažintis daug ką atleidžia.

    • Pokalbis iš tiesų buvo simptomiškas. Jei panašiu “scenarijumi” šnekėtumėte su savo kirpėja, yra labai didelė tikimybė, kad ir atsakymai būtų labai panašūs.

  4. Andex

    O tu manai, kad ta vargse kirpeja papildomai pritraukusi klientu gaus didesne alga? Nemanau, cia ir yra visa esme. Uzdirbs firma, o ne ji ir ji gaus tik ta vargana minimuma.
    Butent toje vietoje ir atsimusam i siena ir motyvacijos nebeatsiranda, nes daug kas mano o kam stengtis jei man vistiek tiek pat mokes?

    • Siaip dazniausiai firma ima fiksuota suma, o virsus Tavo. Jei labai padidinsi klientu skaiciu, tada manau ir firmos mokestis pakils, bet siais laikais issinuomoti kede kirpykloj kai jau turi savo pastyovia klientura su kontaktais….
      Tai daug saugiau nei priklausyti firmai.

    • Mano kirpėja dirba “ant savęs”. Kiek apkirps, tiek ir uždirbs.

  5. Edita

    kada zmogus isisuka i rutina, ipranta prie monotonijos, jam labai labai labai sunku kazka keisti. tikiu, kad kirpejai net saldu daresi nuo geru pasiulymu, bet ryztis kazka keiti….. tai reiskia kova su savim paciu. o tai zogui sunkiausia. tam reikia optimizmo, stipraus palaikymo ir truputelis paglbos is salies :)

  6. Povilas

    Tai kad hm. Kaune pvz. tai visose kirpyklose yra užrašoma į eilę. Taprasme galiu įvardinti bent 5 tokias. Man iš tikrųjų tas nepatinka ir aš dažniausiai noriu apsikirt vat dabar, greitai, o mane užrašo ant rytdienos, kai man noro nebeliko (niekas nebesityčioja iš gaurų, nes priprato). Tai vienintelį kartą patekau į kirpyklą. Jie irgi užrašinėjo, bet buvo karštas karštas vasaros šeštadienis.

  7. O tai aprašytoj situacijoj ar ne motyvacijos trūkumas ir yra problema? :)

    • Manau, kad panašiais atvejais problema yra ne motyvacija, o inertiškumas. Darydamas tą patį, tik truputį geriau/greičiau, iš inertiškumo neišsivaduosi.

  8. Eimantas

    Na bet ir autorius įdomus, eina į kirpyklą kad pasėdėti 2 val, nei kad paskambinti ir susitarti dėl laiko. Aišku kitą pamokyti kaip tvarkytis su laiku žymiai lengviau nei pačiam savo sutvarkyti :D, ypač kaip jau 10 metų pas tą pačią kirpėją vaikštai. Realiai nemanau kad pasiūlytas modelis veiks nes užrašant prieš mėn nežinai dienos kurią galėsi, ir greičiausiai pamirši, nes kirpimasis tai ne gydymas skirtingas įsitraukimo laipsnis. Jeigu priminimų sistemą įvesti tai gal būtų ir geriau, nors manau tiems klientams kurie išėjo geriau būtų duoti savo vizitinę ir pasiūlyti susitarti dėl laiko. Bent jau kirpykloje kurioje kerpuosi tai taip daroma, nors jau 7 metai nepasikambinęs nevažiuoju.

    • Iš tiesų turiu didelių problemų su kirpimosi laiko planavimu. Visada yra “10 kartų svarbesnių reikalų”, todėl apsikirpimas man asmeniškai yra gan ilgai atidėliojamas įvykis.

      Vakar buvau netoliese, be to – baisiai apšepęs. Jei būčiau vakar neišlaukęs, nžn kada būčiau vėl prisiruošęs.

  9. Man tas pats su kirpyklomis… Vis atidėlioju, kol draugė neiškentus užrašo mane, o kai esu užrašytas, tai visada nueinu :)

    • O jei dar primintų prieš tai paskambinę… O dar jei balselis sexy… :)

  10. Čia jau firmos rūpestukas užsiiminėti tokiais reikalais, o ne vienos kirpėjos. Nors ji galėtų paskatinti savo darbdavius, kad reikia kažką keisti.

    Pas mano kirpėją taip lengvai neateisi iš gatvės – reikia iš anksto užsirašyti, sutarti laiką, nes ji kone visada užimta. Dirba gerai, su įkvėpimu, klientai ją dievina. Tiesa, ji šiek tiek brangoka… Bet vien už tai, kad išeini iš jos pailsėjęs, gerai nusiteikęs, tų pinigų negaila.

    Vieną vienintelį kartą susidūriau su tokia priminimo strategija – odontologijos klinika “Pilėnė”. Ten prieš apsilankymą arba paskambina, arba atsiunčia SMS žinutę su priminimu, kad rytoj esi laukiamas tada ir tada.

  11. […] Aš manau, kad žmonės itin didelio masto grėsmes vertina pasinaudodami „genetine išmintimi“. Kaip meška, galingas žvėris, įvertina savo galimybes įveikti žiemą, ir patraukia į irštvą miegoti, taip ir žmogus, įvertinęs grėsmės globalumą bei dydį ir savo pastangų santykį su juo, nesąmoningai ima taupyti jėgas atšilimui. Gal tai iš dalies atsako ir į klausimą, kodėl žmonės nesiima iniciatyvos, net jei mato labai apčiuopiamią papildomos veiklos naudą. […]

  12. Aleksej

    Na ziuriu, kad vakarinis dansu irasas sukele nemazai minciu ne tik man. Prisipazistu, kad vakar visa laika norom nenorom mintyse sugryzdavau prie straipsnio, nes niekaip negalejau suprasti kur as nesutinku su dansu.
    O supratau is esmes siandien, gak siek tiek netiesiogiai itakojo ir sis irasas apie kirpeja.
    Mano kuklia nuomone labiausiai kencia del dansu aprasytos situacijos tos kompanijos, kurios galvojo, kad pinigai yra vienintele motyvacijos priemone, jos gerai mokejo savo darbuotojams, bet ir gerai reikalavo uz savo pinigus. Sakyciau tokie labai net biski perdetai teisingi ukiniai santykiai. Atejus krizei net stabiliai veikiancios kompanijos, prisidengdamos aplinkine situacija, tikrai nepraleido progos apkarpyti didziausia biudzeto eilute, – atlyginimus, visiskai nepagalvodami, kad pas juos tai yra vienintele motyvacijos priemone! Tai dar butu nieko, nes teisingai pateikus musu prie vergystes priprate zmones dar galetu tai suvalgyti, taciau kaip prie tokiu karpymu prisideda reikalvaimas atsiduoti imonei, palaikyti ja sunkiu periodu, uz maziau pinigu pasedeti darbe iki velumos, padaryti daugiau darbu, apiforminti nemokamas atostogas, taciau vistiek sedeti darbe ir tt ir tt, tai mazu maziausiai kvaila tiketis darbuotoju motyvacijos augimo, nes santykiai nuo pat pradziu buvo grynai dalykiski: as tau moku, tu man darai konkretu darba, ty kuri man pridetine verte. Jei kazkam tokiu atveju mokama maziau – kokia jo motyvacija kurti daugiau pridetines vertes? Kodel gamintojas turi gaminti kokybiska piena, jei jam moka tik kaip uz vidutines kokybes daikta?
    Visai kita situacija yra kompanijose, kur egzistoja net ne vidine kultura, o bent jau jos uzuomazgos. Kur motyvacija ir anksciau buvo suprantama biski kitu kampu. Kur zmones galima pakelti kovai neduodant jiems papildomu pinigu, o tik parodzius pinigu vizija (norit paprasta pvz,: prisiminkite revoliucijas, tai ju lyderiai ir propaganda buvo labai stipriai finansuojama, bet tie kas dare revoliucijas negavo nei cento!) .
    Graudu ziuret, kad dauguma LT verslininku nusirito musu vadovybes paklotu keliu – buhalteriniu biudzeto “valdymu”. Bet tai parodo tik tai, kad jie ir anksciau neturejo tvirto savo veiklos pagrindo, nesivadovavo elemntariais vadybos ir ekonomikos desniais.
    Valdzios padarytas paskmes mes jau matome, ju pavyzdziu pasiekusiu verslinku, irgi. Ner ko stebetis motyvacijos praradimu, nes is esme tokios imones neturejo ko prarast, nes nebuvo kazko sukurusios.

    • Beata

      Aleksejau, tavo šituos žodžius reikėtų ant akmens iškalti ir kaip paminklą pastatyti prie kai kurių žinomų kompanijų….

    • Megejas

      Įrašas super. Ir Aleksėjaus komentaras jį gerai papildo.

  13. Vytautas

    gera mintis siaip. bet kerpa tamsta brangiai :)

  14. Šauniai Jūs čia, žmonės už tokius patarimus pinigus ima 😀

  15. […] Dansu blogą apie motyvaciją, paskui CommanSence apie jos būvimą-nebūvimą ir ištikrųjų manau, kad kreivo neištiesinsi. Kodėl? Todėl kad net […]

  16. Ina

    O aš nenorėčiau, kad kirpėjai skambintų patys. Kada ateina nuotaika ir leidžia grafikas, užsirašau pati (dažniau nei kartą per mėnesį). O jei man skambintų užrašyti ar iš karto užrašytų kitam kartui, būčiau nelaiminga, nes nuo tokių stengiuosi pabėgti :)

    • Tai galima labai paprastai išspręsti. Tiesiog tokių kaip Jūs neužrašinėti ir neskambinti, o laukti skambučio.

  17. Kad viskas taip išsispręstų, visi būtų turtuoliai.

  18. Man nepatinka tos, užrašinėjančios į eilę kirpyklos. Tenka derintis prie to kada jie turi laiko o ne man patogu. Jei užsirašinėti iš labai anksti, tai jau problema su savo laiko planavimu :(

    Toje užrašinėjimo sistemoje kažkur yra rimta spraga. Per paskutinius tris metus dvi „užrašančios“ kirpyklos, kurios man pakeliui užsidarė, o trys paprastos dirba lyg niekur nieko. Tik kirpėjos retkarčiais keičiasi. O keisčiausia, kad aptarnavimo kokybė pastarosiose yra pastebimai prastesnė.

    Kaip manot, čia atsitiktinumas ar tendencija?

  19. …skambinau šiandien savo kirpėjui. Sakė, kad iki pirmadienio neturi laiko. Tai kokiam velniui jis man turi skambint? :(

    Bet įrašo situacija tai labai gera. Gal reikia sukurti tinklalapį, kuriame kiekviena kirpėja galėtų online registruoti lankytojus ir siųsti jiems priminimus mailais ir SMS?

    • Deividai,
      pats esi verslininkas. Jei Tavo kirpėjui puikiai sekasi ir pas jį tokios eilės, man du klausimai (užduok, plz, kai kirpsies artimiausiu metu):
      1. Kodėl nedidina kainos?
      2. Kodėl nepriima antro (dar vieno) kirpėjo?

      • just

        1. Tam kad ir toliau būtų pastovus klientų/pinigų srautas. Šiuo metu didint kainas, vien dėlto, kad dar eina žmonės, nelogiška ir neetiška :)
        2. Dažniausiai žmonės eina kirptis būtent pas savo kirpėją, o ne į “savo” kirpyklą, pas bet kurią ten dirbančią kirpėją.

        • just, Tavo antras punktas paneigia pirmąjį: jei žmogui taip svarbu kirptis tik pas savo kirpėją, tuomet nubyrės tik tie, kuriems tai ne taip svarbu.

          Beje, kas yra logiška? Ar tai logiška, galima išsiaiškinti per mėnesį. Atsisėda Deividas pirmadienį į kirpėjos kėdę, o ši jo klausia: “Ar sutiktumėte mokėti 7 Lt daugiau už kirpimą, jei nereikėtų laukti eilėje kelias dienas?”. Manau, Deividas sutiktų 😉

          Eilės nebuvimas/užrašymas tai pačiai dienai yra didelė vertė, kuria galima pagrįsti kainos pakėlimą. Beje, per mėnesį – kol kirpykloje apsilankys reprezentatyvus skaičiuos nuolatinių klientų – šnekantis su klientu klientu individualiai galima nesunkiai išsiaiškinti, kokią kainą jie sutiktų mokėti už eilių nebuvimą. Tokiu būdu išspręstume Eimanto paminėtą neapibrėžtumą ” padidinus kaina rizika uždirbti mažiau nes klientų srauto sumažėjimas gali būti didesnis negu padidėjęs pelnas dėl kainos padidėjimo. “

        • dar vienas pamąstymas ir pasiūlymas Deivido užsiėmusiai kirpėjai. Tarkime, Deivido ševeliūra kainuoja 25 Lt, kaip ir maniškė. Štai būdas, kaip sumažinti eiles ir daugiau uždirbti:
          1. Deivido kirpėjos kirpimo kainą padidinti iki 35 Lt. Tie, kuriems bus per daug, nubyrės. T.y. ieškos kitos kirpėjos.
          2. Priimti kitą kirpėją, ir jos kainą padaryti 23 Lt. Jei žmogus ieško naujos kirpėjos, kodėl gi nesusiradus toje pačioje kirpykloje?

      • Eimantas

        Nežinau situacijos tačiau manau kainos nedidina dėl to, kad padidinus kaina rizika uždirbti mažiau nes klientų srauto sumažėjimas gali būti didesnis negu padidėjęs pelnas dėl kainos padidėjimo. Antras kirpimas yra gana asmeniška paslauga, reiktų klono kad jam taip pat sektųsi :). Plius dar užsikrautum problemų krūvas. Kam keisti situacija kad dabar turi darbo savaitei į priekį, dirbi patinkamą darbą kris tau leidžia normaliai pragyventi? tam kad būti sėkmingu verslininku?

      • pow

        Panašiai buvo su vienu restoranu. Pietūs kainuodavo gal 12lt. Žmonių buvo pilna, kartais tekdavo laukti arba eiti kitur, rezervuoti žinoma galima iš anksto. Po kelių mėnesių pakėlė kainas, gal dviem ar tai trim litais. Kaina padidėjo nedaug, bet žmonių sumažėjo… ne visada tai, kas tau tinka/patinka pirksi/vartosi ir pabrangus. Yra žmonių, kurie iš principo nebeina… O šiuo metu atsirado akcijos, vėl kainas muša :) O iš tiesų galėtų kainas pamažinti sumažinus porciją bent 10%.

  20. Aušra

    Suprantu, kad įrašo esmė ne ta, bet merginos čia susiduria su kita problema – kai nori užsirašyti pas savo kirpėją, turi laukti nuo mėnesio iki…. na, man daugiausiai buvo du.
    Pas kitą kirpėją eiti negaliu – per daug rizikingas reikalas. Todėl turiu susitaikyti, kad mano kirpėja turi tik dvi rankas ir vienu metu gali kirpti tik vieną galvą, o ta galva būti nori labai daug žmonių….

    Ačiū Amerikai, atėjo krizė – dabar užtenka užsirašyti “vos” prieš 2 savaites.

    Kokią jūs, didieji optimizatoriai, matytumėt išeitį, kad klientas (ypač pastovus) turėtų galimybę kartais ateiti nusikirpti neplanavęs?

    • Aušra, galėtų būti kaip su paso gamyba. Nori po savaitės – viena kaina. Nori rytoj – brangiau. Dabar gi moterų kirpėja ima tokią pačią kainą nepriklausomai nuo laiko. Kodėl?

      Optimizatoriai pasiūlytų sraute planuoti tam tikras “skyles”, į kurias galima būtų įkišti klientus, kurie sutinka/veržiasi mokėti daugiau.

      Arba tiesiog padidinti kainą. Turėsi mažiau darbo, o uždirbsi tiek pat.

  21. 25puosmenos

    nu bet ir skupas esi, 25 lt (ivartinant, kad su barzda cia)…
    buna tokios kainos kirpyklose? zinai, gausi ir mane TIKROS optimizacijos pamokyti, pasirodo :)

    • Mergaite

      yra kruva kirpyklu, kuriose standartinis vyriskas kirpimas tiek kainuoja. beje, buna ir mazesniu kainu. Yra kirpyklu kur moteriskas kirpimas 40 Lt kainuoja. Is savo patirties galiu pasakyti, kad jei pataikai ant normalios kirpejos, tai visai gerai uz tuos litus ji padaro. taip vaiksciojau du metus, kol sugalvojau, kad atejo laikas pokyciams.
      tai siuo atveju, jei Galvazmogupuosia turi kirpeja dirbancia eilineje kirpykloje, tai nieko skupo nematau. Cia gal nebent nieko naujo nebandymas gaunasi.

      o del barzdu, tai kiek suprantu barzdas vyrams skustis reikia dazniau nei karta i du men :)

      • 25puosmenos

        as siaip traukiu drauga per danti.
        o del barzdos – skusti tai skusti, bet kirpyklose jas ne tik skuta, bet ir kerpa – padaro forma, islygina ka apsimiegojes ir galva patempes aukstyn pavingiuoji ir t.t.

        uzsiaugink barzda, pamatysi :)

  22. ewal

    aš tolimas nuo tų verslo dalykų, bet straipsnis man labai patiko. stipru. dėkui

  23. Pamokymai kirpėjai skamba gana logiškai, bet… Pvz. aš n_i_e_k_a_d_a neužsirašinėju kirpyklose. Jei nekerpa vienoj – einu į gretimą, jei eilutė ir šitoj – kuo puikiausiai apsieinu be kirpimo dar savaitę ar dvi. Jei kokioj kirpykloj pasako, kad kerpa tik užsirašiusius, į ją daugiau neinu.
    Ir jau tikrai neduočiau kirpėjai savo tel. nr. – užtenka man ir visokių draudikų bei Bitės reklaminių skambučių…

  24. asta

    gerbiamas autoriau, užsiciklinęs ant savo tiesos, Jūs praleidote esminį dalyką: kirpykloje buvo eilė. vadinasi, kirpėjai (bent jau pasakojimo laikotarpiu) nereikia rūpintis būsimais klietais, t.y. prarasti 50 litų yra daugiau teoriniai nei realūs (kirpėja per 30 minučių apkerpa vieną “apšepusį bachūrą” bei uždirba 25 litus ir ne daugiau). taip kad visai gali būti, kad ji orientuojasi į “neužsirašinėjančių iš anksto” segmentą. kai tuo tarpu “užsirašinėjantys” moka, tarkim, po 40 litų už kirpimą (čia kaip pavyzdys paimti mano kirpėjos įkainiai vyriškam kirpimui).

  25. […] sistemos optimizatoriai ar palaikytojai ir sistemų kūrėjai. Dažniausiai sistemų palaikytojai nenori ką nors keisti ir iš pasakojimo matosi, kad nelabai suinteresuoti tai daryti, net už papildomas pajamas. O, va, […]

  26. visągyvenimąpasvieną

    keistuoliai – taigi jeigu kirpėja tenkina skambini tiesiai jai prieš kelias dienas ir tariesi, ko vaikščiot ir sėdėt tose kirpyklose kaip sovietiniais laikais.

    jug ne kirpykla kerpa o žmogus :)

    reikia į žmones kaip į draugus žiūrėt, o ne kaip į ateivius, tada gal bus lengviau susitarti 😉

  27. kirpyklos vilniuje

    Na kartais darbuotojai būna tokie pavargę, kad net ir pinigai jų nebemotyvuoja :)

    • Kitą kartą už tokią naglą reklamą gausite BANą.

Jūsų komentaras