Common sense » Sakote, PVM’o didinimas verslui neskaudės?

Bir 11 2009

Sakote, PVM’o didinimas verslui neskaudės?

Parašė galvazmogupuosia 20:42 temai Krizė..., Pastebėjimai

Šiandien mums įšvirkštė naują dozę informacijos, kad Vyriausybė “svarsto galimybę 2-3 punktais didinti PVM tarifą”. Na, svarsto tai svarsto – jų darbas svarstyti, juolab svarstymas dar nereiškia sprendimo.

Taigi panikavimui, atrodytų, dar ne laikas. Tačiau lyg būtų maža vieno dūrio mums į minkštavietę, buvo įbesta ir antra adata:

Tvirtinama, kad šio mokesčio padidinimas būtų mažiausiai skausmingas verslui.

Kadangi pastarasis skiepas nebuvo išdezinfekuotas papildomais paaiškinimais, natūralu, prasideda pūliavimas. Į galvą lenda visokios mintys, ir kuo daugiau galvoji, tuo labiau ima siutas. Štai net toks ramus žmogus kaip Aurelijus iš “Verslo klasės” šiandien sutrūkčiojo, ir, regis, gan stipriai.

Jeigu PVM didinimas “mažiausiai skausmingas” verslui, klausimas, kam jis “skausmingas daugiausiai”? Aha, gyventojams. O kaip tas skausmas jiems pasireikš? Aha, prekės pabrangs. Kas iš to? Aha, pirks mažiau. Na, keliais procentais mažiau. Taigi, galvoja valdžios galvos, ir įtaka verslui tebus minus keli procentėliai.

O dabar pažiūrėkime ne į lenteles, o į rinką. Apie tai jau rašiau – visi verslai esame toje pačioje grandinėje. Kol galutinis vartotojas nenusipirko, tol niekas iš mūsų visoje grandinėje nepardavė. O kai atsiranda kritimas galutinėje grandyje (“Maximoje”, “IKI”, etc.), pasekmės yra ekstrapoliuojamos: kiekviena grandis linkusi apsisaugoti, todėl mažiau užsakinėja iš savo tiekėjų, t.y. žemiau esančios grandies. Taigi neišvengiamai gaunasi, kad tas verslas, kuris yra toliausiai nuo galutinio vartotojo, nukenčia labiausiai ir – akivaizdu – neadekvačiai pablogėjimui vartojimo grandyje.

Tai ne teorija, o kiekvieno iš mūsų – dirbančio ne biudžetinėje organizacijoje – nūdiena.

Taigi jei FinMin lentelės rodo, kad PVM didėjimas neturi reikšmės B2G B2B sektoriui, tai pasakysiu liūdną naujieną senieną – turi.

Prašau, padėkite lenteles ir visą kitą minkštąviečių badymo įrangą į savo odinius portfelius, ir išsitraukite baltą lapą, kaip kad siūlo Aurelijus. Ant balto lapo priežastys ir pasekmės paišosi kur kas lengviau, nei sprendžiant partinius rebusus ar kryžiažodžius.

Įvertinkite šį įrašą:

NepatikoPatiko (įvertinimas +3, balsavo 3 skaitytojai
Loading ... Loading ...

Šio įrašo peržiūrų internete skaičius: 1,977 (taip pat galite skaityti per RSS)

28 komentarų



28 komentarai (-ų) įrašui “Sakote, PVM’o didinimas verslui neskaudės?”

  1. Augustas11 Bir 200922:38

    O man atrodo taip:
    Susedo Semeta&Co, pasieme balta lapa ir pabraize – kaireje puseje pajamos, kuriu prie -15% mazejancio BVP ir toliau nesurinks i biudzeta. Desineje – islaidos, kur kuo toliau mazinant jau nebebus vietos kur ir sumazinti (i nemokamas atostogas policininku ir gydytoju taip lengvai neisleisi).
    Taigi, pasvarste Semeta&Co ir pamate – jei nedidinam mokesciu, plauksim dugnan kaip latviai su vis didesne tikimybe 30% ar daugiau lito devalvacijai.
    Suprantu, kad buti viduryje grandines yra labai sunku, bet bendra situacija yra tokia – Vyriausybe turi rinktis mazesne blogybe, t.y. aukoti dali verslo sunkinant mokesciu nasta, nes kitaip visa Lietuva viena ryta atsibus su minus 30% mazesnem pajamom ir tokia pacia banko paskola EURais.

    [Atsakyti]

    galvazmogupuosia atsakymas:

    Manau, daugelis verslininkų supranta, kad situacija valstybėje yra sudėtinga, ir niekam nekyla abejonių, kad reikia rinktis mažiausią blogybę. Tik labai liūdna, kad Vyriausybė neįžvelgia pasekmių, kurias sukelia PVM “pakėlimas vos pora procentų”.

    Jie galvoja taip: geriau padidinsime visiems po truputį – visus nuskriausime, tačiau tik truputį. Tai, neva, geriau, nei kažkokią grupę sužlugdyti visiškai. Tačiau “visų nuskriaudimas po truputį” turi analogiškas pasekmes.

    Kitaip tariant, jie renkasi mažesnę blogybę, neįvertindami tos blogybės masto. Arba supranta ir meluoja. Juk kas po to supaistys, dėl ko įmonė nebegauna užsakymų – dėl pasaulinės krizės, ar dėl pasekmių, kurias sukelia lokalių pardavimų mažmeninėje prekyboje kritimo ekstrapoliacija po visą grandinę.

    [Atsakyti]

  2. Liutauras12 Bir 200900:15

    kuo toliau, tuo aiškiau, kad Lietuvos Finansų ministerija NETURI jokios bent kiek pajėgios analitikų komandos.

    [Atsakyti]

  3. cookie12 Bir 200907:42

    Liutaurui. Taip gaunas, kad britai irgi neturejo bent kiek pajegiu analitiku. Irgi prasove.

    [Atsakyti]

  4. Valentinas12 Bir 200908:39

    Jei prekė kainuoja100 litų + PVM vartotojas už ją moka 119 Lt.
    Padidinus PVM 3 proc. ji kainuotų 122 Lt.
    Nejaugi rimtai manote, kad PVM padidinimas turėtų įtakos tokios prekės pardavimams?

    [Atsakyti]

    galvazmogupuosia atsakymas:

    Būtent taip, matyt, galvoja ir Finansų ministerija. Tačiau kai pabrangs visos prekės (ne tik ši viena), jų bus parduota mažiau. O šio mažėjančio pardavimo pasekmė nusiris (kaip buvo ir iki šiol) per visą grandinę su tam tikra mažėjimo progresija žemesnėje grandyje. Nes lietuviškos prekės – tai ne tik morkos ir kopūstai, bet ir baldai, drabužiai, pica, statybos objektai ir t.t. – kur galutinį produktą sukuria daug tiekėjų.

    [Atsakyti]

    Urbokida atsakymas:

    O kur šildymas? Važiavimo bilietai? Benzinas? Čia ne prekė pabrangs, čia mėnesio išlaidos padidės 3 procentais, o va pajamos…… (ypač vėl padidinus pajamų mokestį 3-4 procentais). Pajamos sumoj sumažės 3 PVM + 3 GPM. Tai kiek mažiau galima nusipirkti?
    Gal kokį anekdotą įdėkit, visai nuotaikos dirbt nebėr, optimizmas per greitai garuoja :]

    [Atsakyti]

  5. Draugishkas12 Bir 200909:22

    aj, nu… sedim mes cia. snekam snekam. o kazkam reikia biudzetus surinkti. kartais reiktu ir is kitos varpines paziuret. socialiniu garantiju turim kruvas, jas reikia finansuoti…

    Minde, pasiziurek i Latvija. O dar geriau i lenkija, kur visai netrukus visam zemes ukiui nuo lengvatinio (rods buvo 5%) PVM pakils iki 25%. Jeigu lenkijoj tai vyksta, tai ka mes mazi cia galime putotis.

    Mazesne valstybe visuomet yra brangesne savo pilieciams.

    [Atsakyti]

    Urbokida atsakymas:

    Nerealiai! Papasakok man kokios socialinės garantijos yra LT?
    Geri dalykai: motinystė/ tėvystė (čia dėl pinigų, kvalifikacijos praradimo klausimas atskirai), jei turi vaikų tai 4-6 mėnesiai iki atleidimo irgi neblogai. O kas tada?
    Bedarbio pašalpa? Max 1040Lt? Kai prieš tai mokėjai mokesčius nuo 10000Lt algos (darbdavio biudžetas)? Ar gydymo įstaigų “nemokamas” darbas? O gal pensijos ir pensijinis amžius?
    Gal aš kažko nežinau, pataisyk mane. Bet socialinių garantijų aš beveik nematau.
    Socialinės garantijos yra asmeninėj sąskaitoj, aukso ar deimantų pavidalų arba lengvai konvertuojama valiuta saugiam seife, jei toks įmanomas.
    Gal vietoj tualetinio popieriaus, kostiumų ir kelionės taksi iš Vilniaus į Kauną, algų mažinimo ir mokesčių kėlimo, geriau vykdyti investicinius projektus, kurie duoda naudos visai grandinei tiekėjų ir gamintojų. Ne geriau…. tegu delegacija į Meksiką skrenda ir sužino kaip moterys užsikrečia ŽIV (čia
    Vėsaitei pernai klausimų buvo…). Delegacija kiek pamenu iš 25 žmonių buvo…
    PS: jei kiti elgiasi klaidingai, jų pavyzdžių sekti nebūtina.
    Sorry, kad toks ilgas komentaras.

    [Atsakyti]

  6. galvazmogupuosia12 Bir 200909:26

    Kaži, ar lenkai irgi galvoja, kad PVM padidinimas “mažiausiai pakenks verslui”?

    [Atsakyti]

  7. Eziukas12 Bir 200909:46

    Na, pasvarstymai apie pasekmes, daugiau ar maziau teisingi. Bet klausimas kitas. O ka daryti? Pasakyti, kad sprendimas blogas arba ne pats geriausias visi mokam. Koks geresnis variantas? Gal sekanti blogo posta galite padaryti su dabarties analize ir geriausio sprendimo variantu? :)

    [Atsakyti]

    Urbokida atsakymas:

    Jums neaišku ką daryti? :]
    Iš vienos eilutės (kuri skirta išlaidoms, kurios nekuria vertės) pinigėlius perkelti į eilutę, kuri duoda impulsą užsidirbti kitiems. Ne pravalgyt, o pastatyt muziejų kaip realų turizmo traukos centrą. Nes darbo bus ir statybininkams, ir statybinių medžiagų gamintojams, ir logistams, ir maitinimo įstaigoms, ir reklamos agentūroms, ir menotyrininkams, ir nauji etatai prižiūrėtojoms, ir apsaugos tarnyboms…….. Atvažiuos turistai, gyvens mūsų viešbučiuose, valgys mūsų kavinėse, džiaugsis kokie mes pigūs. Jie visi turės sumokėti mokesčius.
    cia tik pvz, galim ne muziejų statyt, išvis nieko nestatyt. Esmė duoti darbo, o ne pravalgyt.

    [Atsakyti]

    Valentinas atsakymas:

    Čia gražus teorinis pasamprotavimas. Praktikoje vyriausybė turi išvengti valstybės ir sodros bankroto, atsižvelgti į milijonus interesų grupių reikalavimus nemažinti jiems finansavimo, atlaikyti visokių gaisrininkų, medicinos darbuotojų ir aukštųjų profesorių streikus, neduok dieve paliesti pensininkus, užsitraukti spaudos neapykantą dėl motinystės atostogų, ruoštis galimai Latvijos lato devalvacijai ir atsižvelgti į dar daugybę griaunančių faktorių. Visa tai reikia daryti čia ir dabar, nes valstybė bankrutuoja šiandien. Eilutė, kuri duoda uždirbti kitiems, Lietuvoje neišvengiamai reiškia importo didėjimą, o tai reiškia mokėjimų balanso deficitą, o tai vėl reiškia bankrotą, nes deficito niekas nefinansuoja. Taigi, gražus teorinis pasvaisčiojimas apie eilutės perkėlimą, virsta nepaprastai sunkiai išsprendžiamu rebusu, kurio rezultatas bet kuriuo atveju bus lose-lose, o ne jūsų guru taip mėgstamas Win-Win.

    [Atsakyti]

    Urbokida atsakymas:

    Siūlai bankrutuot iš karto? Bus lengviau, nereiks kankintis galvojant :]

    Valentinas atsakymas:

    Siūlau neįsivaizduoti, kad esi labai protingas ir kad vyriausybėje yra visi durniai. Visas jūsų mąstymas pagrįstas prielaida, kad “jie durniai”, o “aš protingas”. Sveikas protas, jūs juk mėgstate sveiką protą ar ne, turėtų sakyti, kad geriau nereikšti savo nuomonės apie dalykus kuriuos neišmanai. Arba bent jau ta nuomonė neturėtų būti imperatyvi. Linkėčiau prisiminti, kad daugumas tokių veikėjų lengva ranka kritikuojančių valdžią, patys atsidūrę valdžioje patiria visišką fiasko. Taip yra todėl, kad sukurpti bloge įrašą apie “eilutės perkėlimą” ir suokti apie tai, kad uždirbs reklamos agentūros yra labai lengva. Valdyti valstybę yra labai sunku.
    Štai šiandien FT vėl rašo, kad lato devalvacija yra neišvengiama. Kuo anksčiau tai padarys tuo geriau:
    http://www.ft.com/cms/s/0/95df08fe-55f3-11de-ab7e-00144feabdc0.html
    Gal gali pasakyti kaip vyriausybė turėtų ruoštis tokiam įvykiui?

    Komentatorius atsakymas:

    labai grazu paimkime pvz koki zems drebejima ir pasakykime: nu gudruoliai patarkite kaip vyriausybei ruostis tokiam atvejui. Aisku nieko protingo nepasakysi pries nuo nei vieno musu ar vyriausybes veiksmu nepriklausanti dalyka.

    Taciau.

    Kalbant apie valstybes valdyma yra daugybe dalyku, kuriuos daryti galima ir nera tai taip sunku. Norite geru patarimu?

    Prasau: dristu teigti kad apie 2/3 valstybes tarnatoju galima mesti lauk is darbo. Paskaiciuojam kiek sutaupysim?
    Kodel taip teigiu? Agumentai: jau 2 metus varstau zemetvarkos skyriu duris. Ir galiu atsakingai pareiksti: ten sedi veltedziai ir avigalviai, kurie nieko nedirba. Juos ismetus like prades dirbti. Ir Maxima lengviau gales pasamdyti kasiniku bei valytoju.

    Kiek vyriausybes priinkubavo tingiu avigalviu savo aparatuose? Paziurekite statistika. Ir paklauskite kuri privati imone su tiek “darbuotoju” nebankrutuotu is karto?

    Tai gal gerbiamas Valentinai nereikia skeryciotis nuo musu nepriklausomais dalykais kaip pavyzdziais o paziureti kiek galima padaryti. padaryti paprastu principu kaip imones: pajamos/islaidos, ka galima padaryti siame balanse.

    Galiu dar pamineti: valstybines isalidos konkursuose patys zinote kiek ten miljonu galima sutaupyti. Ale geriau mokescius padidinsim, tai ir “paskirstyti” (AMB citata) galesime daugiau ir liks daugiau ane?

    Urbokida atsakymas:

    Valentinai, nereikia taip stipriai pykti, tai tik diskusija :]
    Konkretūs siūlymai: negalima spausdinti ant popieriaus. Visas susirašinėjimas įstaigose tik el.paštu. Telefonas tik skambinimui į išorę, jei įmanoma renkamės skype ar etc. Juokinga? Kažkada Verslo klasė didžiausia straipsnį rašė, kaip estai iš nieko beveik milijardą susitaupė.
    Ne policininkams algas mažinti, o biurokratams. Gal Valstybės žinias panaikinkim? Žinot kiek atsieina visų jų leidžiamų dokumentų saugojimas? Kokia prasmė? Tai mirus, neprieinama informacija. IT pritaikymą jau turim per LRS dokumentų bazę.
    Kodėl darbo birža iki šiol neturi tokios sistemos kaip VMI? Ką veikia darbo birža? Ant lapelių datas rašo kada kitą kartą ateiti? o ko ten eiti? Kodėl negalima užsiregistruoti pas juos internetu? Todėl kad tada nėra priežasties 150 žmonių vaikščioti iš kabineto į kabinetą. Kam tie kursai darbo biržoj reikalingi?…..
    Kiek jau sutaupėm?… :]

    Valentinas atsakymas:

    Gerbiamas komentatoriau,
    Visų pirma aš nesiskeryčioju:)
    Antra jūs teisus, kad galima daug ką padaryti mažinant išlaidas. Manau, kad tai ir daroma. Tačiau valstybės valdymo aparatas yra milžiniška inertiška mašina, kurios interesas yra palaikyti pačios savęs egzistavimą ir plėstis. Norint įveikti tokią mašiną reikia: laiko, stiprios politinės valios, palankių sąlygų, gal ir sėkmės. Kaip matote, verslo atstovai pakliuvę į vyriausybę dirba taip kaip dirba, nors, vadovaujantis jūsų mąstymu, turėtų bandyti pritaikyti versle naudojamus efektyvumo principus. Masinis biudžetininkų atleidimas taip par reikštų ir staigų socialinį paaštrėjimą. Kartu su gręsiančia devalvacija, rizikuotume atsidurti labai didelėje mėsmalėje, kuri nenaudinga niekam, tame tarpe ir verslininkams.
    Visa tai yra ilgalaikės darbotvarkės klausimai. O gelbėti šalį nuo bankroto reikia dabar. PVM mokesčio padidinimas 3 proc. iš tikro nelabai turėtų didelės įtakos paklausai, nes prekių kainos padidėtų labai nedaug. Pieno pakelis pabrangtų keliais centais, baldai , kainuojantys kelis tūkstančius litų pabrangtų keliais šimtais litų. Prie tokių sumų, tai neturės ypatingai didelės reikšmės. Juolab, kad verslas nori nenori, kainas turės mažinti ir pakankamai drąstiškai, taip, kad PVM padidinimas vis tiek bus vartotojams kompensuotas labai greitai.

    Valentinas atsakymas:

    Gerbiamas Uborkida,
    Visiems jūsų pasiūlymams pritariu. Yra vyriausybėje saulėtekio komisija, kuriai vadovauja verslininkas Milaknis. Siūlykite. Yra netgi kažkur elektroninė anketa, kurioje galima pateikti pasiūlymą.
    Beje, klausimas geras -kiek sutaupėme? Užteks padengti milijardo litų skylę?
    Ką daro darbo birža reikėtų jums plačiau pasidomėti.

  8. Aurelijus12 Bir 200909:51

    Ežiuk, o čia common sense darbas?

    tai apie ką ir šneku – ten pora tūkstančių galvotojų algas gauna.

    taip išeina – be reikalo, jeigu common sense jiems čia viską surašys. va ir proga sumažinti išlaidų dalį.

    [Atsakyti]

    Eziukas atsakymas:

    Na palaukit, tai jei jau mes esam Lietuvos pilieciai, mokesciu moketojai, valstybes akcininkai ir dar klientai, tai gal nueikim pas savo samdytus musu UAB vadovus ir pasakykim: chebra, sh. darot. Bet duodam proga pasitaisyti ir atnesam gera pasiulyma.

    Ikuriam kokia nevyriausybine organizacija ir pateikiam gera pasiulyma.

    Arba tiesiog sakom: “Varot shuda, isrinkom, turit dirbt, bet dirbat blogai, ir siaip cia viskas negerai. Vaziuojam nafig is tos lietuvos…”

    :)

    [Atsakyti]

    Aurelijus atsakymas:

    arba: “jūs atleisti” – ką ir reikėtų padaryti. ir likę dirbtų efektyviau.

    [Atsakyti]

    Eziukas atsakymas:

    Tada bus vel problem – ka samdysim :) Be to nera tokio dalyko ant lietuvos kaip pilieciu renkami ministrai… Ju atsaukimo…

    Be to kolkas ir kandidatu geresniu nesimato. Gal Kirkila atgal? :) iskart turesim tvarka – islaidos i 2008 metu lygi, pajamos i 2004 :D

  9. Omni Auksinis12 Bir 200911:52

    Manau, kad cia pries eurokomisarus ŠMT turi padariti namu darba. Pakelti mokescius ir isvykti. Kad KBL butu …..

    [Atsakyti]

  10. Blogorama #61412 Bir 200919:23

    [...] Vyriausybė prarado bet kokius saitus su realybe ir toliau žaidžia diegdama teorinius modelius gyvoje šalyje. Toks nutrūkimas jau diagnozuotinas medikų. O aplink kaip klestėjo, taip ir tebeklesti [...]

  11. voraratis13 Bir 200901:15

    …tai gal nueikim pas savo samdytus…

    Per Jonines reikia apjuosti seimą gyva grandine (kaip romantiška) ir daryti bangą (kaip smagu).

    [Atsakyti]

  12. Sol13 Bir 200920:50

    Svarstot, bet pamirštat esminį dalyką – vyriausybė tai toks darinys kuris turi pasirūpinti valstybės gyventojų gerove imdamas iš jos mokesčius, kitaip tariant ji turėtu atlikti simbioto vaidmenį – siurbia naudingas medžiagas iš organizmo, bet neabejotinai teikią naudą organizmo gyvybingumui…Tačiau kai simbiotas pradeda manyti, kad jo poreikiai ir jis naudingesnis, reikšmingesnis, svarbesnis už organizmą kurio dėka gyvena – jis tampa parazitu kuris savo apetitu nualina ir nužudo organizmą.
    KLAUSIMAS:
    Mūsų vyriausybė ir valdantieji yra simbiotas ar… ?

    [Atsakyti]

  13. trumpai14 Bir 200916:26

    Lietuvos atveju – ko gero geriausias variantas – mazinti GPM ir didinti PVM – kad vokelinis verslas neapsimoketu.

    [Atsakyti]

Trackback URI | Comments RSS

Pakomentuokite