Nauja krizės grimasa: mėsa tampa deficitu

mesa_mazas1

Tik prasidėjus krizei kažkas iš komentatorių pasakė, kad iki krizės toli, nes nėra nei masinio bado, nei skurdo. Tačiau šią savaitę aš pats asmeniskai susidūriau vienoje iš „IKI“ tinklo parduotuvių – mėsa tampa deficitu (žr. iliustraciją). Tai ir badas matyt šalia…

Pasirodo, trūksta ne tik maisto prekių, bet ir klaviatūrų bei pelių, nors elektronikos pardavėjai verkia dėl sumažėjusių pardavimų bei daro “super išpardavimus“.

sales_mazas2

Tačiau ekonominė krizė nėra pagrindinė tokių reiškinių priežastis. Dabartinė krizė tik paaštrina šias problemas, nes kreditinės lėšos tampa sunkiau pasiekiamos (ar ribotos). Todėl per didelės vienų prekių (nelikvidų) atsargos tampa kliūtimi užtikrinti paklausių prekių atsargas.

Šios situacijos mano detalesnį komentarą galite rasti balsas.lt

Taip pat tokia pati situacija vaizdžiai pateikta trumpame filmuke.

komentarų yra lygiai 19

  1. Evaldas

    Panašus vaizdelis (gal dar liūdnesnis) pastebėtas ir Norfoj, Verkių g. Maža to, parašiau jiem atsiliepimą apie tai, kad pastoviai trūksta prekių, bet rezultate net automatinio feedback’o neišstenėjo.

    • Mano “Norfoj” (Molėtų pl.) tas pats: vakarais negaliu nusipirkti normalios duonos/bulkos, nes lentynose lieka tik E-duona (su visokiais E ingredientais).

      Šįvakar pamėginsiu nufotografuoti 😉

  2. Omni Auksinis

    invisible total war

  3. Pas mus Norfoje (Molėtai) tas pats būdavo su duona bei batonu. Dabar nežinau kokia ten situacija, nes jau kurį laiką ten nebuvau.

  4. Apie greitai gendančių atsargų valdymo problemas ir jų sprendimo būdus ne mažai parašyta Dr. E. Goldratt’o knygoje “Pasirinkimas” (http://www.commonsense.lt/?p=212)

  5. ISTRAUKA IŠ Dr. E. Goldratt’o knygos “Pasirinkimas” ( http://www.commonsense.lt/?p=212 )

    Praėjusią savaitę užsukau patikrinamojo vizito į palyginus nemažą miltų ir kukurūzų įmonę. Šiuos ingredientus maišais ji parduoda kitiems gamintojams, 0,5–2,5 kilogramų pakuotėse – mažmenininkams, o aukščiausią maržą turintis jų produktas yra duona, kepama aštuoniose didelėse kepyklose – jos pardavimas sudaro apie trisdešimt procentų visos apyvartos. Jei padidinsi apyvartą svarbaus, turinčio didelę maržą produkto, tai gausi žymiai didesnį poveikį už nedidelės maržos produkto apyvartos augimą. Nenuostabu, kad mums susitikus prieš porą metų iškart atkreipiau dėmesį į duoną.
    Duona yra greito vartojimo prekė, tad tinkamiausias jai buvo TOC Distribucijos sprendimas, paremtas užsakymų ir / arba pristatymų dažnumo didinimu.
    Esame įpratę prie aplinkos, kur įprastas prekių pristatymas kartą per savaitę ar net kartą per mėnesį. Remdamiesi savo patirtimi kasdienių produktų srityje žinome, kad pakanka juos pristatinėti kasdien ir prekių trūkumo galima išvengti, o pristatinėjimas dažniau nei kartą per dieną nepadidina prieinamumo ir / arba apyvartos. Bet duona ir šiaip pristatoma į visas parduotuves kas rytą. Atsižvelgdami į dabartinį didelį duonos pristatymo dažnumą, ar turime pasiūlyti dar ką nors naudingo? Bet prieš pasiduodami ir nukreipdami dėmesį į kitus įmonės produktus, kurių mažesnės maržos ir užsakymo ir / arba pristatymo dažnumas retesnis, galbūt ir toliau turėtume užduoti klausimą: kodėl duona pristatoma vieną kartą per dieną?
    Todėl, kad jos galiojimo laikas trumpas.
    Trumpo galiojimo produktų problema – šviežumas. Prisimenu, kai tarnavau armijoje ir mes klausdavome virėjo:
    – Ar galėtume gauti šviežios duonos?
    Jis atsakydavo:
    – Norite šiandien keptos duonos? Ateikite rytoj.
    Taip, yra didelis skirtumas tarp šiandien ir vakar keptos duonos. Taip pat nemažas skirtumas tarp šiltos, prieš pusvalandį iškeptos duonos ir prieš dvi valandas kepto kepalo. Bet ar skiriasi kepalai, iškepti prieš dvi ir prieš aštuonias valandas? Nelabai. Taigi, jei įmonė neranda būdo pristatinėti duonos tiesiai iš krosnies, vartotojui pakanka pristatymo kartą per dieną.
    Prieš darydami išvadą, kad mūsų įmonei pakanka pristatinėti kartą per dieną, žvilgterkime, kaip trumpo galiojimo produktai įtakoja mažmenininką. Tarkime, šiandien parduodama prekė negali būti parduota rytoj – perteklius virsta pasenusia preke. Švelnesniame scenarijuje tikėtina, jog šiandien neparduotą prekę gal būt pavyks parduoti rytoj, bet jos laikymas lentynoje dar vieną dieną sukelia vartotojams prastą įspūdį.
    Šios įmonės gaminama duona yra supjaustoma ir suvyniojama į plastiką, o apskaičiuotas produkto galiojimo laikas – keturios dienos. Galiojimo pabaiga, kaip reikalauja įstatymai, atspausdinta ant plastikinio maišelio. Kadangi galiojimo laikas – daugiau nei viena diena, o vartotojai jautriai reaguoja į galiojimo pabaigos datas, šiai įmonei gali būti pritaikytas antrasis, ne toks kraštutinis scenarijus.
    Nors mažmenininkas nori savo pasiūloje turėti produktą, jis privalo apsvarstyti, kokį poveikį jo verslui turi likučiai (daugiau nei vienos dienos senumo produktai). Tikėtina, jog tiksliai nežinodamas dienos paklausos užsakinėdamas prekes mažmenininkas bus konservatyvus, todėl pavakare produkto parduotuvėje gali nebebūti. Taigi, pristatinėjant ne kartą per dieną, o dažniau, galima padidinti apyvartą.
    Kiek galima padidinti?

  6. Evaldas

    Prisimenu žadėjau parašyti atsiliepimą apie knygą “Pasirinkimas”. Deja prisiminimai ne patys šviežiausi, bet pažadą (bent jau sau) tęsėsiu:)

    Bendri įspūdis – lūkesčiai buvo didesni nei turinys, bet pavydžių iš tiekimo grandinės valdymo galima rasti įdomių bei ganėtinai realių.

  7. […] yra grėsmė, kad atleis, galima atsileisti pačiam… ir dirbti toliau nepriklausomai. • Ar iš parduotuvių dingsta mėsa? Žinau, kad ji ten beveik visa lenkiška ar vokiška, bet iš ko tuomet darysim cepelinus? • Ko […]

  8. Tai kad mėsos parduotuvėj prikti neapsimoka. Turguje ir mobiliuosiuose ūkininkų turgeliuose ir kaina, ir kokybė nepalyginamai geresnė. Ypač kokybė.

    Parduotuvėj mėsą perku tik jei staigiai ko nors užsinoriu vakarienei, kuo nebuvom apsirūpinę iš anksto arba kas staigia baigėsi.

  9. Mano gyvenimo tvarkaraštis toks, kad kai apsipirkinėju, tai mobilūs turgeliai ar turgai jau nebedirba (po 8 val vakaro). Todėl tenka naudotis supermarketais.
    Beje, yra krūva prekių, kurių turgeliuose nenusipirksi, bet su atsargomis parduotuvėse irgi ne kas…

  10. Antanas

    O kas čia stebėtino? Jei perkama vėlai vakare natūralu kad kažko parduotuvėje trūksta. Gyvenime dažnai tenka taikytis prie aplinkybių. Matyt tą daro ir tiekėjai su pardavėjais aptarnaudami pagrindinį srautą ir nesirūpindami vienišais naktinėtojais po parduotuves. Nereikia per daug sužvaigždėti ir galvoti kad pasaulis gyvena tuo pačiu rimtu kaip ir ‘aš’.

    • Tai koks tikslas supermarketui dirbti po 7 val vakaro, jei ten klientams neverta tikėtis rasti mėsos, duonos, pieno produktų ir pan ?

      • Degtinėlės 😉

      • Antanas

        Na ir atsakyk kad gudrus. Aš supermarketas kad tai žinočiau ? – Ne. Aš mažas vaikas kad suvokčiau kad jie ne labdaros organizacija? – Ne. Tai kam klausinėti akivaizdžių dalykų ? – Nežino jie, nežinom ir mes. Šiais laikais ar apskritai kas nors žino kaip čia kas pasisuks ir kuo baigsis ? – Ne . O kadangi nežino tai ir saugojasi kaip gali, o tikisi apsisaugoti galima tik pačia likvidžiausia prekę – cashu kišenėje.

        • Jeigu vadovautis tokia logika, tai reikia visu prekių atsisakyti ir laikyti tik pinigus… Būtent tai, kad supermarketas yra pelno siekianti organizacija, ir yra pagrindinė priežastis, kad jis turi turėti prekių, kurias klientai perka. O jei tusčia lentyna, vadinasi prekes perka. Ir tokių prekių neturėjimas reiškia nuostolius (prarastus pardavimus)

    • Evaldas

      Konkrečiai Norfos atveju, nuo 20val prasideda “praktiškos” valandos, tuo metu būna taikoma nuolaida. Tad tokiu metu skatinamas apsipirkimas.

      Kaip ten bebūtų aš nesiskundžiu (manau, kad ir topico autoriaus mintis kita), man tai nėra tragedija, paprasčiausiai mažiau vartosiu :) Mintis šių komentarų atkreipti dėmesį į žalingus verslo sprendimus.

      • Kad tikslas atkreipti dėmesį į neteisingus verslo sprendimus – tai tikrai…
        Bet ar vartotojas tikrai mažiau vartos ? – Nežinau… Bet kad konkreti parduotuvė (tinklas) praras pardavimus (ir maržą) tai tikrai

        • Evaldas

          Dalis vartotojų, kuriems nesudaro problemų tiekėjo pakeitimas pereis pas kitą – kokybiškesnį. Bet ta dalis, kuri dėl vienokių ar kitokių priežasčių negali (didesnė kaina, toliau nuo namų, žmona kasininkė ir pan…), manau, suvartos mažiau. Gali būti, kad tai nesudarys ryškaus vartojimo sumažėjimo, nebent šia problema “apsikrės” ir kiti prekybos tinklai.

          Kiek aš suprantu “liga” būtent šiuo metu plinta, ir plinta sparčiai. Vadovas pasakė “būtina sumažinti atsargas”, “trūksta apyvartinių lėšų, nes bankas privėrė kredito liniją”, vykdytojas suinterpretavo – “reikia mažiau užsakinėti”, “reikia optimizuoti, pvz. ant transporto”.

  11. […] jau gavosi, kad su Nerium, nesuderinę abu ta pačią temą užkabinom. Tik šiuo atveju aš truputi apie lentynų bado ‚virtuvę‘ pakalbėsiu. Iš principo mažmenos […]

  12. Tai, kad dauguma mažinasi atsargas – tai faktas. Vien JAV per I ketvirtį atsargos sumažėjo 103,7 milijardų JAV dolerių. Bet mažinant atsargas, reikia nepamiršt, kad nulinės atsargos irgi nėra gerai.

  13. […] kad nuolaidos nėra vienareikšmiškas gėris, supranta net […]

  14. […] jei ką). Beje, panašu, kad muzikos prekių parduotuvė neturi jokių problemų su asortimentu, priešingai nei kiti mažmenininkai nūdien. Jei pavyks išsiaiškinti, kaip jiems pavyksta – būtinai […]

  15. […] neskuba spręsti neveikiančio kortelių skaitytuvo problemos. Arba praduotuvės lentynose trūksta mėsos. Arba restorano lauke staliukai yra, o užrašo, kad jie neaptarnaujami – nėra. Neigiamų […]

  16. […] Bet užtat yra neskanaus lavašo. Nerius neseniai pamokė optimalių patiekalų iš lavašo, kuriuos gali pasigaminti net vyrai (tokie kaip aš). Bet taip gardžiai man nesigavo, matyt, dėl to, kad Nerius lavašą perka IKI. […]

  17. […] kolega neseniai parašė komentarą apie “Norfos” darbo stilių. Aš taip pat esu rašęs apie prasidedančią “deficito” erą. Tęsdamas prekybos tinklų temą, norėčiau šiek tiek […]

  18. […] продаж. По этому поводу я вспомнил свою старую запись на литовском блоге http://www.commonsense.lt опубликованую 24 апреля […]

  19. […] Šviežių (naujausio modelio) prekių buvimas lentynose papildomai skatina pardavimus. […]

  20. […] trūkti prekių ir didėti nurašymai. Na, čia elementari atsargų nesuvaldymo pasekmė, kai pasiduodama tiekėjų […]

Jūsų komentaras