O jums per brangu!

pricecost.jpg

VVS naudos paskaičiavimas sukėlė diskusijas. Todėl teks truputį apžvelgti sunkumus, kurie iškyla norint įvertinti IT naudą.

  1. IT gali padėti sutrumpinti laiką. Bet kur? Į tai labai gerai atsako TPS tėvas Ohno Taiichi: „All we are doing is looking at the time line from the moment the customer gives us an order to the point when we collect the cash. And we are reducing that time line…“. Dabar rimtai: ar kas nors tiki, kad įmonėje, kur už šį procesą atsako penki žmonės, drastiškai įmanoma sutrumpinti laiką? Kai tai supranti, pasidaro aišku, kad bet kokie minučių skaičiavimai tampa beprasmiai.
  2. Gali sutaupyti. Dauguma atvejų mes kalbame apie atsargų valdymą (ne vien sandėlio). Bet jeigu peržvelgsite savo klientus, pamatysite, kad dauguma jų yra paslaugų įmonės. Įdomu, kas pas juos yra atsargos? Turbūt klientai, ir kaip mes juos ruošiamės taupyti? Be abejo, net ir Lietuvoje galima rasti pakankamai didelę įmonę, kurios padalinių vadovai geriau užsisakys reikiamų medžiagų, negu paieškos jų kito padalinio sandėlyje, bet čia mes jau daugiau šnekame apie trečią naudą.
  3. Tvarka. Visi žinome, kad kiekvienas tą pati darbą padaro truputį kitaip. Ir kai tokį patį darbą daro trys skirtingi žmonės, mes turime kūrybinę netvarką, bet jeigu tai daro dvidešimt žmonių, tada jau gaunasi chaosas. Pabandykite surasti reikiamą dokumentą trijų žmonių kolektyve. Tai užims gerą pusvalandį, o va tarp 20 žmonių net neieškosite – bus lengviau ir greičiau iš naujo parašyti. Būtent tokiuose smulkiuose dalykuose ir turėtų pagelbėti VVS, jeigu toji įmonė yra maža. Bet kaip paskaičiuoti tvarkos naudą? Dabartinė statistika gali sumeluoti ką tik nori, bet kas galėtų paneigti šį teiginį: jeigu jūsų pardavimai siekia 0.5 milijardo USD, tai VVS diegimas atsipirks vien dėl tvarkos įvedimo.

Va ir gavosi, kad Lietuvoje yra gal koks desėtkas įmonių, kurioms yra prasmė skaičiuoti ir gauti atsakymą į klausimą: „Kiek aš daugiau uždirbsiu?“. O visiems kitiems galima tik šypsantis pasakyti: „Mane įtikinėjo jūsų konkurentai, kad tai jums bus per brangu“.

komentarų yra lygiai 4

  1. O kur tokios VVS naudos kaip:
    – žmogiškųjų išteklių kaštų taupymas (sumažinant žemos kvalifikacijos darbuotojų kiekį, taupant laiką ruošiant kasdienines ataskaitas ir pan.);
    – žmogiškojo faktoriaus (arba klaidų) eliminavimas;
    – pradiniai duomenys bei patogūs įrankiai vykdant strateginį planavimą.

  2. Klausimas kaip ivertinti ir visa tai dar paversti pinigais? Nes verslo tikslas, ne zmogiska faktoriu eliminuoti, kad butu pinigu kuriuos butu galima leisti tikslams pasiekti.
    Jeigu jau nesugebam ivertinti naudos, tai gal tada IT laikom kastu centru ir tegul sau guli imones biudzete kartu su valytojomis, ukvedziais, …

  3. Vienoje lietuviškoje IT konferencijoje, viena lietuviška IT kompanija pareiškė, kad skaičiuoti IT sistemų ROI (Return on Investment) yra tas pats, kaip skaičiuoti ofise esančių tualetų ROI.
    Juk nieks neabejoja, kad tualetai reikalingi, ir nieks neskaičiuoja jų ROI.
    Taigi, kai kurių nuomone IT sistemos labai panašios į tualetus…

  4. Įdomi tema, IT skyriaus sarbo įvertinimas pinigine išraiška. Neperseniausiai teko skaityti ataskaita jog CIO (Chief Information Officers) daugumoje atvejų nepatenka į kompanijų valdybą todėl jog verslas realiai mato IT kaip overhead costs, dažniausiai todėl jog nėra patikimų strategijų kaip apskaičiuoti IT naudą įmonėje. Kuri beabejo skirtingose įmonėse yra skirtinga. Nuo jokios kritinės svarbos neturinčių kelių PC, kuriais sekretorės žaidžia kortomis iki imonės pinigų srautams kritinių sistemų, kuomet pagrindiniai klijentai užsakymus bei atsiskaitymus valdo patys per extraneto sistemu prieiga.
    Taigi ir vertinti prie viso kito reiktu ir pagal IT kritiškuma įmonėje. Pvz. kas įvyktu jeigu įmonė prarastu komunikacijas pusdieniui? dienai? Sekretorė neatspauzdintu kelių dokumentų ar įmonė prarastu kelis šimtus tūkstančių? galbūt atsitikus keliems tokiems įvykiams prarastų klijentus arba tektu “glaistyti” downtim’a didžiulėmis nuolaidomis?
    Todėl Audriaus išvardinti punktai tinka galbūt tik įmonėms kurios niekada ir nenaudojo IT kaip inovacinių priemonių leidžainčių pasiekti konkurencinį pranašumą prieš konkurentus. Įmonėms kurios konkuruoja tarptautinėse rinkose galioja visai kiti punktai 😉
    Taciau kaip pradžioje ir minėjau, sutinku jog IT sukuriamos naudos apskaičiavimas kolkas nėra stiprioji technologijų pusė…

  5. […] nemažai tinklaraštyje diskutavome apie informacines technologijas. Audrius ne tik skaičiavo, ar IT sistemos atsiperka, diskutavo apie IT sistemų vizualumą, bet kai kurias diskusijas netgi […]

Jūsų komentaras