Viso gero, “Omnitel” #1

Omnitel akibrokstas

Štai kaip atrodo “Omnitel” laiškas klientui, kurį artimiausiu metu gaus dauguma mūsų. Akivaizdu, kad “Omnitel” rinkodarininkai neskaito mūsų tinklaraščio, antraip būtų paklausę Audriaus niekada nieko neduoti už dyką, nes taip pasiūlymas tampa beverčiu.

Taigi “Omnitel” motyvai aiškūs – išlaikyti praėjusių metų pajamų lygį. Savo ruožtu, siūlau visiems “Omnitel” tiekėjams pasielgti analogiškai, ir pateikti savo klientui atitinkamą pasiūlymą: “Mes teiksime Jums, mielas “Omnitel”, paslaugas (elektros, vandens, PR, reklamos, dizaino, transportavimo, pašto, kilimėlių keitimo, valymo, teisinių paslaugų, patalpų nuomos, etc.) pagal praėjusių metų vidutines mėnesio kainas. Mes norime, kad nepaisant sunkmečio Jūs neribotumėte savęs (pasirinkite – reklamavimosi, kilimėlių, patalpų nuomos ir t.t.) srityse. Jūsų  – tiekėjas”.

Man nereikia papildomų minučių, juolab SMS. Aš įpratęs mokėti už tai, ką suvartoju ir man nereikia nemokamų dalykų. Norėsiu – nusipirksiu. Dar vieną kilogramą šašlykų “Norfoje“, ar dar vieną knygą. Kažkada rašiau apie poreikį abonentinei sutarčiai dėl kanalizacijos išsiurbimo, bet pastaroji paslauga, priešingai nei mobilusis ryšys, išsprendžia mano poreikį nekaišioti pagalio į šulinį ir atsitikus bėdai neraudonuoti prieš kaimynus. O ką man išsprendžia nemokamos “Omnitel” minutės šiais laikais, kai “Skype” account’e turiu ~150 draugų, o “Facebook’e” ~250?

Visi žinome, kad naudą suteikia tik apribojimo praplėtimas. Nėra prasmės daryti patobulinimą ne siauriausioje grandyje. O pokalbiai jau seniai nėra joks apribojimas. O matyt gal “Omnitel” nieko nebesugalvoja, kaip sukurti verslui daugiau pridėtinės vertės ir pajamas didinti būtent didinant vertę?

Žodžiu, “Omnitel” pjauna šaką, ant kurios tupi daug klientų. Vienintelis šansas nepasidaryti charakiri – viltis arba jau egzistuojantis kartelinis susitarimas su kitais mobiliaisiais operatoriais (sujungimo mokesčio įvedimas ir pan.). O prieš kartelį ir monopolijas sveiku protu nepakovosi, tik – įstatymais.

komentarų yra lygiai 32

  1. Pazistamas pernai statesi nama, irenginejo, tai jo vidutine telefono saskaita buvo 180-200lt per menesi…. o jis dvieju metu sutarti su omnitel turi….
    Tai jau tikrai Omnitelis pasistenge del savo klientu 😀 Kai klausi ar galima sutarti nutraukti, sako: susimokek uz likusius 12 men po 180Lt ir laisvas 😀 Turi nuostolius padengti 😀 nesupratau tik kokie nuostoliai?
    PS: as cia nesijuokiu, man jau ir verkti noris 😀

  2. Žmonės, bent kiek susidūrę su TOC, pasakys, kad vidurkiai yra pats didžiausias apskaitos/planavimo/prognozavimo priešas. Vidurkis yra nenoras mąstyti.

  3. Orion

    “Tokiu būdu vietinė pokalbių ir SMS kaina Jums bus mažesnė nei praėjusiais metais”, – pasakė “Omnitel” ir pamiršo pridurti, kad tokia kainos apskaita galioja tik atvejais, jei bus išnaudotos VISOS suteiktos minutės…
    Čia prisiminiau vieną anekdotą: pirkėjas klausia: “Po kiek pomidorai?”. Pardavėjas: “Kuo daugiau perki, tuo pigesni”. Pirkėjas: “Tuomet kraukit į mano sunkvežimį, kol pasidarys nemokami” 😉

  4. Evaldas

    lauksim pirmos bylos 😉

  5. įdomu kaip parašytos omnitel sutartys, bet teledu atveju prieš pakeldami kainas, o šiuo atveju pakelia, turėtų informuoti prieš 30dienų klientą ir jei pastarasis nesutinką – turi teisę nutraukti sutartį be jokių netesybų. kiek skaičiau mass medijoj tai omnitelis abonentus kurių aukščiau aprašytas variantas netenkins pasiųs velniop – t.y. naudotis išankstinio apmokėjimo paslaugomis ( man tai reikštų – pakeisti operatorių)

  6. anupras

    2005 m. Gruodžio 23 d. Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymo „Dėl elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“ Nr. 1v-1160 12 p.

    12. Sutartį abonentas turi teisę nutraukti anksčiau laiko, jei Teikėjas pakeičia Sutarties sąlygas, padidina Sutartyje nurodytų Paslaugų kainas arba iš esmės pažeidžia Sutartį. Apie Sutarties sąlygų pakeitimus ir Paslaugų kainų padidinimą abonentui pranešama iš anksto, ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį, ir kartu pranešama apie jo teisę be jokių netesybų dėl priešlaikinio Sutarties nutraukimo nutraukti Sutartį, jei naujosios Sutarties sąlygos ar Paslaugų kainos jam nepriimtinos. Jei abonentas šiame punkte nurodytu atveju nutraukia Sutartį, Teikėjas neturi teisės taikyti abonentui netesybų dėl priešlaikinio Sutarties nutraukimo.

    Omnitelį galima siųsti velniop. Ir dar jie turėtų gauti baudą, nes jų laiške nematau privalomo pranešimo apie teisę nutraukti sutartį.

  7. sa

    Žiauriai rizikingą bajerį OMT čia sugalvojo. Net įdomu, kas iš to išeis.

  8. Įdomu, kaip su verslo klientais. Ar kas nors turi žinių?

  9. Vytautas

    Gal kas gali aiškiai paaiškinti, ką tai reiškia? Iš laiško nelabai supratau ar pinga, ar brangsta…

  10. Ausra

    Elementaru kaip 2X2.
    Jei nori kalbėti (t.y. naudotis paslaugomis), tau duoda gerą kainą, t.y. mažą tarifą.
    Jei nenori kalbėti (t.y. nesinaudosi paslaugomis), tai kam tau tie maži tarifai – imk prepaid’ą ar kurį kitą planą, kuris viešai prieinamas, ir nekalbėk į sveikatą.

    Tau siūlo deal’ą, o tavo reikalas juo pasinaudoti arba ne.

    Freedom of choice.

  11. G

    @Ausra

    Esme, kad toks sprendimas yra sunkiai paaiskinamas bet kokia logika. Cia yra primetamos naujos salygos, pries vartotoju valia. Jeigu leis pasitraukti savo noru be priemokos – viskas ok. O ka daryt tiems, kurie pratese sutartis tarkime rugseji ir turi isipareigojimus operatoriui? Pratese viena sutarti, gaus – kita. Trauktis kaip ir negalima.

  12. Aušra, kas yra deal’as? Kai abi pusės patenkintos, ar tik viena? Apie pre-paid’us laiške nieko neužsimenama. Mano Omnio klientų vadybininkas šiandien skėsčioja rankomis ir teisinasi, kad ne jie, vadybininkai, užsiiminėja “kūryba”. Kai pateikus deal’ą yra pasakoma “sorry”, tai čia ne deal’as.

  13. Ausra

    Tai blogas vadybininkas 😉

  14. Man tik mintis kirba, ar šia šventa karve “Omnitelis” yra patikėjęs pats, ar tik bando išjoti ant kitų patiklumo: “Kuo didesnė nuolaida, tuo daugiau sutaupau”.
    Aušra, žiūrėkime galutinę sumą, o ne minutės/SMS kainą. Juk būtent galutinę (pelno) eilutę turi mintyje ir “Omnitel”, įvesdami šiuos “pagerinimus”.

  15. Vadybininkas nėra blogas. Jei tai būtų tikras deal’as, jis turėtų ką pasiūlyti. O kai nėra deal’o, tai vadybininkas kaltas/blogas?

  16. Ausra

    O tu tikėjaisi, kad pakilus PVM ir ES pradėjus reguliuoti tarptinklinio ryšio tarifus, viskas liks taip, kaip po senovei? Beje, tai kone vienintelės paslaugos, kurios dar ir praėjusiais metais sugebėjo pigti iki rekordinių mažumų per visą dešimtmetį.
    Tai ką dabar gali daryti operatoriai?

    Option Nr. 1 – pakelti kainas, kas sumažins vartojimą. Sumažėjęs vartojimas lemia besikeičiančius žmonių įpročius ir reiškia “padovanotas” ateities rinkas…. kam? Beje, pats turėtum pastebėti (ir iš savo klientų), kad mažėjantis vartojimas nebūtinai rodo realią finansinę situaciją – dažniau veikia psichologiniai faktoriai.

    Option Nr. 2. – stengtis išlaikyti vartojimą, pasiūlant daugiau už tą pačia kainą (nauda vartotojui) ir taip išlaikant pajamų srautus. Gal paprasčiausiai tam, kad pvz. kuo greičiau turėtume 4G :)

    Pats, berods, irgi naudojiesi omniconnect. Tikriausiai būtų sunku atsakyti, ar ne? Greičiausiai, tikiesi, kad jo greitis vis didės (investicijos), o kaina vis mažės (plėsis tinklo vartotojų ratas).

    Bet rinktis gali visada – tai, kas tau naudingiausia.

    P.S. Beje, aš visai nesupykčiau, jei už elektrą ir šildymą mokėčiau tiek pat, kiek vidutiniškai praėjusiais metais ir gaučiau jų daugiau. Tau, manau, ypatingai skaudžiai turėtų jaustis dabartinės dujų kainos.

  17. G

    @Ausra.

    PVM cia niekuo detas (jis augo ir saskaitose, o 1 procentas – neturi esmines reiksmes)

    Tarptinklinio rysio tarifai labiausiai kirto t2

    El. paslaugu manau neverta lyginti su paslaugomis. El. technologijos kasmet pinga 30-40 proc., kai tuo tarpu klasikiniu paslaugu aptarnavimas tik brangsta.

  18. Puošia, tai puošia

    manau, kad situacija yra daugiapusiška ir vertinimas priklauso nuo ryšio poreikio ir sugebėjimo efektyviai naudotis.

    Viena pusė: jei žmogui ryšys yra prekė, kuri jam būtina veikloj ir tos prekės kiekio augimas už tas pačias sąnaudas dar gali duot ir vertę – pvz. pasidarai per konferencinį pokalbį apsitarimą vietoj to, kad grūstumeis per kamščius į ofisą – pastebiu, kad mažai tą dar kas daro ir geriau pusvalandį važiuoja, kad 15 minučių pakalbėtų, paskui stebimės, kad pagal efektyvumą Europoj paskutiniai. tokiu atveju šis pasiūlymas turėtų būt sexy ir iš tokio plano netgi galima biznį padaryt.

    Kita pusė: jei išties planuoji mažint pokalbių srautą ir keist skambučius e-mail’u ar kitom komunikacijos priemonėm, tuomet taip, gali būti ne sexy tuo atveju, jei tas mėnesio mokestis žymiai keičiasi.

    Visgi, jei bandyti prognozuoti rinką, tai akivaizdu – kad žmonės taupytų skambučių sąskaita, nenaudinga nė vienam operatoriui, ypač Tele2, kurios ir taip liūto dalis vartotojų yra Pildyk’ai, per mėnesį po kelis litus teišleidžiantys. Todėl prognozuočiau, kad tarifus peržiūrės visi.

  19. daad

    Manau Omnitel eilini karta susimove. Jau kokie 5 metai kai ne ju klientas, ir si kompanija mane kuo toliau tuo labiau nuo saves atbaido.

  20. Aušra, mes turime skirtingas nuomones, nes giname skirtingas pozicijas. Tu – tiekėjo, aš – vartotojo. Visas tiekėjo opcijas ir motyvus aš suprantu puikiai. Bet vartotojui tai nėra geras pasirinkimas. Bet kurio verslo esmė – tenkinti vartotojo poreikius, o dabar gaunasi atvirkščiai, kad vartotojai turės tenkinti tiekėjo poreikius.
    Dėl palyginimo su elektra ir dujomis. Labai geras pavyzdys. Kas yra apribojimas elektros naudojime? Prietaisai, lempos. Jos man yra pilnai išnaudotos, t.y. naudoju tiek, kiek reikia. Kas yra apribojimas šildyme? Radiatoriai. Jie pas mane ne visi atsukti, ir ne iki galo. Todėl su dujomis sutikčiau, nes radiatoriai yra išnaudoti mažiau, nei norėtųsi. Tuo tarpu daugiau elektros ir pokalbių man nereikia, nes šnekuosi ir šviečiuosi/malu kavą/deginu orkaitę, etc. tiek, kiek turiu tam poreikio.

  21. @Puošia, tai puošia
    Kas yra efektyvumas? Organizuoti conference call’us vien dėl to, kad turi daug nemokamų minučių? Kitaip tariant, sakote, kad vieno optimumo (šiuo atveju, pokalbių) maksimalus išnaudojimas bus efektyvumas? Apie išteklių maksimalų panaudojimą esu rašęs čia – efektyvumą suprantu kiek kitaip.

  22. […] biznis. Naujoji Omnitel kainodara atrodo patraukliai tik tiems, kas šiemet tebeturi tiek pat pinigų pokalbiams, kiek turėjo pernai. O ar daug tokių yra? • Dar keisčiau bando užsidirbti prekybininkai, devynioliką-devymdevynis […]

  23. Puošia, tai puošia

    tai, kas teisinga kalbant apie šiukšlių dėžės “efektyvų” panaudojimą, netinka kalbant apie eterį, kuris iš esmės būtent ir yra galimybė/priemonė optimizuoti/pakeisti tam tikrus procesus/sąnaudas (pvz. laiką, pinigus už benziną ar taksi, sąnarių nusidėvėjimą žingsniuojant iš taško A į B ir etc.).
    Tad tokius dalykus gretinti gali nebent populistai arba pseudoguru, garantuotai iš savo veiklos dar neuždirbę pirmojo milijono, bet jau įsivaizduojantys esantys mažų mažiausiai Jack Troutai, Jobsai ar pan.

  24. @Puošia, nepretenduojame į guru, o laikomės sveiko proto.
    Nesu girdėjęs, kad kas rengtų šeimos ar artimųjų susitikimus per konferencinius skambučius, o juk “Omnitel” pasiūlymus gavo visi, ir verslo klientai, ir privatūs.
    Eterio (pokalbių) biznis iš tiesų buvo KITOKS nei šiukšlių išvežimo. Dabar gi “Omnitel” nori susilyginti: nebeimti mokesčio už papildomas, į šiukšliadėžę netelpančias šiukšles, ir pastatyti dideles šiukšliadėžes, kad visi galėtų daug šiukšlinti.
    Dėl populizmo, tai būtent sanarių nusidėvėjimo prevencijos argumentai yra iš pastarosios operos. Jei “Omnitel” rūpintųsi klientų sąnariais, tai su mėnesine sąskaita atsiųstų “Joint Protection” kapsulių, o ne papildomų minučių.
    Jei bet kokiame versle norime pasiekti ženklių rezultatų, turime rasti win-win sprendimą. Geriau paklausti kliento, ko jis nori, nei užsikimšus ausis įtikinėti jį siūlant tai, ko jis nenori. Ar yra sveiko proto žmonių, kurie atmestų jiems naudingą pasiūlymą?
    Tai, ką čia matome, yra paskemė to, kad “Omnitel” įsivėlė į kainų karą ir jo nebepavežė. Kaip rinkos lyderis neišpuoselėjo ryškaus konkurencinio pranašumo. Ryškaus pelno didėjimo nebuvo pastaruosius porą metų, net ir “tais gerais laikais”. Pabranginti paslaugas ir išlaikyti pajamingumą su mažesniu (be nubyrėjusiųjų) klientų skaičiumi – irgi strategija. Tačiau komunikacija – kaip tai buvo pateikta – komiška, plius reakcija blogosferoje, naujienų komentaruose parodo, kad buvo prašauta. Visa laimė, kad media kol kas ignoruoja savo reklamdavio poelgį (požiūrį). Bet juk žmonės kalbasi ir skaičiuoja.

  25. jo

    Jie puikiai supranta, kad praras nemažai klientų. Bet artimiausią pusmetį išlaikys stabilų pinigų srautą. Matyt, prarasti 20 proc klientų yra mažesnė problema šiuo metu, nes, matyt, pinigų srautas mažėja kur kas daugiau negu 20 procentų.

  26. Lupikas

    Dar pries kelias dienas Tele2 visur buvo uzrasai, kad dabartiniai planai galios tik iki kovo 1 d., o dabar tas uzrasas dingo.

    Idomu, tai atsitiktinumas ar Tele2 pajamas nusprende didint perimdama klientus is Omnitel?

    Omnitel tikrai prasove su komunikacija. Gi anksciau visa reklamine kampanija remesi zinute “gal mano tarifai ir didesni, bet zinai as juk patikimas partneris”. O dabar Omnitel pakeite zinute i “draugyste gerai, bet babkes daug svarbiau”. Todel ir as kaip vartotojas imu galvot gal tikrai 9 metai buvimo abonentu cia jokia vertybe ir laikas pergalvot kokiu operatorium man naudotis.

  27. eiyou

    Realiai pas Omnitelį liks tie kurie mažai šnekėjo, nes bus nedidelis abonentinis arba fanatikai :). Realiai žmonai kai atėjo pasiūlymas su 92 Lt minimumu iš kurių 14 gali išleisti pokalbiams o už likusius beviek 900 SMS siusti nes praeitų metų pradžioje priSMSino, nors paskutiniais mėnesiais sąskaitos buvo 50-60 Lt. Teko skubiai bėgti į Tele2 ir gauti dar 1 ct pigesnius pokalbius nei turėjo bei normalus prašnekamas minimumas už kurį dar telefonas su nuolaida. Omnitelis dabar net telefo už tokius minimumus nesiūlo 8) reikia papildomai susimokėti,

  28. gsm

    Mano asmeninis pavyzdys: pernai daug skambinėdavau darbo ir t.t. reikalais, bet daug laiko praleisdavau užsienyje, kur naudojausi ne lietuvišku numeriu. Sąskaitos varijuodavo nuo 16 iki 700 Lt/mėn. Tuo tikslu pasikeičiau planą į 9 Lt/mėn. minimumą.
    Tikėjausi, kad Omnitelis paskaičiuos vidurkį ~150-200 Lt/mėn., tuomet beliktų atsisakyti abonemento, kurį naudoju 10 metų. Tačiau likau maloniai nustebintas, kai parėjo 25 Lt. “minimumas”. Žodžiu, jų aritmetika išties keista, ir tai, ko gero, paskutinis siūlelis, už kurio jie mane laiko. Priešingai nei eiyou, man pasirodė, kad vadybininkai dirba gerai, ir išanalizuoja kiekvieno kliento poreikius asmeniškai. Sukčiavimas žmogišku veidu.

  29. Regimantas

    Omnitel sukciu gauja. Siandien pabandziau issiaiskinti is kur paimti skaiciai mano asmeninio plano pasiulyme. Tai pasirodo omnitelyje patys nezino kaip ten skaiciuoja, ir kokia proporcija dalina sms ir pokalbius. Ir dar pareiske nepatinka, imk kita plana. Tai nusprendziau taip ir padaryti, bus kitas planas, bet tik ne omnitel. Kaip autorius ir raso, kad megsta tokia tvarka, uz ka naudoji, uz ta ir moki. Tai tele2 vis dar teikia mini plana: 4 litai, i visus tinklus po 17 centu. Pigiau tikrai neimanoma rasti. Isvada pereisim i tele2.

  30. Regimantai, o kaip visi tie netęsybų reikalai? Ar vers susimokėti “baudą”, jei nuspręsite pereiti į Tele2? (Nūdien pradėjau domėtis teisiniais šios “Omnitel” dovanos aspektais.)

  31. Ruta

    Wawaweeewa!! Kas norit pakalbėti, galiu paskolinti savo telefa. Gavau per 2 tūkst. minučių už 80 Lt!!!!! :DDD
    Galvazmogupuosia, jūs ten aiškinkitės, o man tai nusispjaut – OMINIZ IZ ZE BEST! Mua mua mua!!! :DDD

  32. Ištrauka iš alfa.lt straipsnio:

    “Nusprendusi savo klientams krizės laikotarpiu neleisti papildomai sutaupyti – vartoti mažiau, „Omnitel“ be visa ko stengiasi ir kuo labiau padidinti klientų sąskaitas. Alfa.lt šaltinių teigimu, įmonė, paskelbusi apie naujus planus, klientams juos siūlo skirtingu metu. Nors skelbiama, kad nurodytiems vartotojams nauji mokėjimo planai turėtų įsigalioti nuo kovo 15 dienos, kai kurie asmenys jų turės palaukti.

    Pavyzdžiui, asmenys, nusprendę anksčiau pradėti taupyti ir sumažinę išlaidas pokalbiams, iš karto gavo naujus mokėjimo planus be galimybės susimažinti mokestį. Tuo tarpu tiems, kuriems dėl vienų ar kitų priežasčių praėjusių metų pabaigoje sąskaitos išaugo, „Omnitel“ delsia pateikti naujus planus ir greičiausiai laukia, kol 12 paskutiniųjų mėnesių sąskaitų vidurkis kuo labiau išaugs.

    Anot Alfa.lt šaltinio, paskambinus į įmonę buvo tiesiai paaiškinta, kad planas bus pasiūlytas ne anksčiau kaip birželio 1 dieną, motyvuojant, kad abonento sąskaitos per pastaruosius kelis mėnesius ženkliai išaugo.

    Įmonė motyvuoja, kad klientams, kurių sąskaitos svyruoja, nesvarbu išaugo ar sumažėjo, yra skiriamas ilgesnis „stebėjimo“ laikotarpis, per kurį būtų galima išanalizuoti vartotojo įpročius ir nustatyti realų jo pokalbių laiką.

    Galima numanyti, kad tokia diferenciacija siekiama klientams pasiūlyti ne kuo mažesnes, o kuo didesnes sąskaitas.”

    Daugiau – čia…

  33. […] Iš tinklaraščio apiereklama.lt sužinojau, kad antraštėje panaudoti ištiktukai yra vartotini netgi bendrinėje kalboje. Pasinaudojau šios dienos asmeniniu atradimu, kad pailiustruočiau situaciją, kaip ji rutuliojasi besigilinant į “Omnitel” “dovanų” klientams niuansus. […]

  34. […] ir mane pasiekė “Omnitelio” pasiūlymas ir aš kaip tikras lietuvis iškarto susinervinau, kodėl už tokį patį kiekį […]

  35. […] jau ketvirtas įrašas mūsų tinklaraštyje “Omnitel” tema ir atrodo, lyg būtume “užsisėdę”. Vienastoks net įtraukė mus į skundų skyrelį […]

  36. vitalijus

    Man geriau pasisekę su Omnitel mano planas nebus keičiamas i Asmenini planą
    ( Planas Omnitel “ Connect Smart “ 19LT plano mokesti ) jis buvo labai maža laika išduodamas

Jūsų komentaras