Mirtis vežėjams!

france_sucide.jpg

Tokios reakcijos į mano įrašą aš nesitikėjau. Todėl iš karto puoliau guosti ir raminti šio šūkio autorių.

Taigi labai trumpai aprašau situaciją. Prekybinė įmonė tame pačiame mieste turi centrinį sandėlį ir keliolika parduotuvių. Į centrinį sandėlį tiekėjai prekes atveža kartą per savaitę, iš centrinio sandėlio pati įmonė kasdien prekes išvežioja į pardavimo taškus. Ir, be abejo, dabar trūksta apyvartinių lėšų.

Taigi šūkio autorius greitai pasiskaičiavo tiekėjų apyvartumus ir gavo, kad vieno tiekėjo apyvartumas yra 1,5 mėnesio, o kito daugiau negu 2 mėnesiai. Vežant kartą per savaite galima tikėtis, kad apyvartumas bus kažkur tarp 2-4 savaičių. 2-4 kartai yra normalus paranojos lygis, bet ne 6-10 savaičių. Aišku – kalti tiekėjai, nes veža kartą per savaitę. Bet kai pažiūrėjome pardavimo taškų apyvartumą, tai gavome, kad apyvartumas yra apie 14-17 dienų. O čia jau įdomu.

Taigi po kokių 3 valandų problema pradėjo aiškėti. Iš viso prekiaujama apie 1500 SKU, bet pardavimo taškai kasdien užsakinėja apie 100 skirtingu SKU. Va ir gaunasi, kad pilnas asortimentas atvežamas į pardavimo tašką tik per 15 dienų. Situacija iš tikro sunki, na kuo gi gali padėti? :)

Viską atlikome pagal klasiką. Panaudojom Pareto dėsnį ir sužinojom, kad 250 SKU sudaro 80% apyvartos ir pelno. Centriniame sandėlyje iš šių 250 SKU, net 60 SKU atsargų lygis lygus nuliui arba apyvartumas mažesnis negu 3 dienos. Tai reiškia, kitą savaitės dalį tikrai jų nėra. O tai jau prarasti pardavimai. Pats įmonės savininkas prarastus pardavimus įvertino kokiais 5 gerais BMW automobiliais. Ir, beje, kas mėnesį.

Ką gi, atsirado noras truputį užsisakyti prekių, bet nesigavo, nes apyvartinių lėšų nėra ir kreditavimo limitai išnaudoti. Pažiūrėjome į nelikvidus. Pirmiausia sutarėm, kad nelikvidas – tai toks SKU, kurio apyvartumas ilgesnis negu 2 mėnesiai. Pasirodo, kad tai sudaro apie 30% viso asortimento. Įvertinus nelikvidus finansiškai, gavosi labai daug. Bet kadangi daug į excelį neįrašysi, tai įvertinom su 70% nuolaida (kad būtume tikri su pardavimais), gavosi kokie du septinti BMW ir dar su vairuotojais. Liko labai paprastas dalykas: pasinaudoti Kalėdomis ir viską išparduoti.

Bet kaip visada, nieko paprasto nebūna. Dalis taip vadinamų nelikvidų yra lydinčios prekės – jeigu pardavinėji dantų pastą, tai visai neblogai, kad lentynoje gulėtų ir dantų šepetėliai. Taigi ne visas nelikvidas yra nelikvidas, dalį teks palikti, bet gal mažesniais kiekiais. Nes dabar kai kurių vis dar judančių prekių apyvartumas viršija 500 dienų.

Kodėl taip atsitiko? Gal tiekėjas turi minimalios partijos reikalavimus, metinius planus ar dar kokius nors reikalavimus? Pasirodo, kad vienintelis tiekėjo prašymas – vežti kartą per savaitę, nes kitomis dienomis jis veža į kitus miestus. Bet jeigu nori, gali pats pasiimti prekes, nors kasdien. Tai kaip gi viso šito gero prisirinko? O pasirodo, labai paprastai – pas tiekėją irgi būna išpardavimai. Bet jis juos kombinuoja. Nori nuolaidos šiam SKU, turi paimti ir kitą SKU. Taip ir prisirinko dalis nelikvidų. O kai vertini pririnktus nelikvidus, pasirodo, kad jokios nuolaidos ir nebuvo. O likusi dalis atsirado draugams prašant ir padedant jų verslą auginti savo sąskaitą.

Teorija – teoretikams, o gyvenimas, ne visada paklūsta teorijai, todėl mokslo šaknys ir vaisiai kartūs. Atsiranda didelis noras būti pačiu protingiausiu pasaulyje, o pasaulis pilnas problemų, ir jeigu norite sužinoti visų nesėkmių priežastį – pažiūrėkite į veidrodį.

1 komentaras

  1. Nors ne visus pateiktus argumentus supratau, bet jaučiu, kad čia nuskambėjo geras ne vienetinis sprendimas, ne vien tik šitai įmonei, bet ir kitiem prekybininkam.

  2. […] Kas nors bandė gyvenime išsiusti 1 m3 400 kg krovinį? Ir dar pigiai! Pasirodo, kad vežėjams tai neįdomu. Siuntų tarnyboms, krovinys truputi per didelis ir sunkus, nors už jūsų pinigus įvykdomas, bet koks noras. Paštas išvis nesuprato, ko aš norių iš jų. Ir gaunasi, kad aš puse fabriko perstačiau, kad galėčiau patenkinti, bet kokį kliento norą, o dėl vežėjų negaliu nugabenti produkcijos. Neįvykdytas laiku užsakymas, klientas piktas iš piktų giminės. Po pokalbio su piktu klientu sukasi tik viena mintis galvoje: Mirtis vežėjams! […]

Jūsų komentaras