Kai sugebėjimai tampa apribojimu

spider_monkey.jpg

Mes intuityviai žinome, kad nesvarbu, koks bebūtų didelis pasaulis, bet vis vien viskas turi savo ribas. Kas domisi apribojimų teorija, žino, kad yra fiziniai apribojimai (žaliavos, įrengimai) ir neapčiuopiami – įvairios taisyklės ir procedūros (50 km/h greičio ribojimas miesto ribose, nors automobilis gali judėti ir greičiau). Visai neseniai susidūriau su psichologiniu apribojimu, gal net, tiksliau, ne psichologiniu, bet … net nežinau, kaip jį pavadinti.

Įmonė prekiauja buitinėmis prekėmis. Per pokalbi su jų tiekimo vadybininku aš sužinojau, kad jie turi apie 1500 SKU (Stock Keeping Unit), bet jau pirmame POS (Point Of Sale) aš greitai suskaičiavau, kad yra apie 2500 SKU.

Padariau prielaidą, kad realybėje jie turėtų turėti apie 4000-5000 SKU. Atrodytų, kas čia tokio, kad ne visas pozicijas valdo. Bet štai paprasčiausia situacija – reikia užsakyti prekes. Kokių trūksta, o kokių yra per daug? Dirbant konsultaciniame versle teko skaudžiai įsitikinti, kad žmonės nieko šiaip sau nedaro. Tik po kelių dienų supratau, kodėl vis dėlto dirbama su 1500 SKU, kai realybėje parduodama gerokai įvairesnė produkcija.

Kaip visada gyvenime viskas paprastai paaiškinama. 1500 SKU telpa į 12 psl., o juos perskaityti užima apie pusvalandį. Tiek maždaug laiko žmogus gali sutelkti visą savo dėmesį, po to koncentracija mažėja, ir todėl didėja klaidų kiekis. Atrodytų, kad galima pailsėti ir pabaigti skaityti likusią dalį, bet reikia įvertinti užsakymų perdavimą iš POS į sandėlį. Tuo užsiima pardavėjas, kol jis skaito, ką reikia užsakyti, tol nepardavinėja. Kiekvieną dieną POS parduoda apie 500 SKU, bet užsakinėja tik apie 100 SKU. Kodėl? Maždaug tiek pardavėjas prisimena pardavęs per dieną, o be to, kol viską sudiktuoja telefonu, praeina geras pusvalandis.

Taigi, kai tai supratau, visa sukurta distribucinė sistema tapo aiški, nes viskas sukosi aplink 1500 SKU sąrašo ir 100 SKU užsakymo iš POS.

Gera naujiena, kad galima padėti šiais įmonei uždirbti daugiau. O bloga, kad be kompiuterizacijos mūsų visi patarimai beveik beverčiai.

komentarų yra lygiai 2

  1. Evaldas

    iš patirties norėčiau papildyti keliomis esminėmis taisyklėmis:

    1. tam, kad pasiekti gerų rezultatų valdant tiekimo grandinę, kai turi didelį kiekį SKU, visiškai nėra būtina pirkti brangią programinę įrangą.

    2. brangi, žinomų ERP gamintojų programinė įranga nebūtinai sėkmingai sprendžia tiekimo valdymo problemas.
    deja, labai dažnai susiduriu su įmonių savininkais, kurie ignoruoja šias taisykles, ko pasekoje gimsta įdingi įsitikinimai “bus brangu, todėl geriau nieko nedarysiu” bei “pradžioje visi daug žada, tik rezultatas vis vien nepasiekiamas”.

  2. Kaip pirstu i aki!

Jūsų komentaras