Račas apie infliaciją, “Double Coffee” apie pelną

Nuotrauka paimta iš http://www.doublecoffee.lt/ltu/menu/coffee/

Jau kurį laiką galvoju, kad reikėtų kažkaip sureaguoti į Artūro Račo įrašą apie tai, kad infliacija tikrai nepadidėjo tiek, kiek padidėjo kavos ir blynelių kainos “Double Coffee” kavinėse.

Taip, reikia vandenį pašildyti, reikia nuomą ir atlyginimus mokėti, tačiau ar viskas per pastaruosius porą metų pabrango 60-70 procentų? Elektra brango minimaliai, netikiu, kad Double Cafe padavėjai gautų daugiau nei 2000 litų algos, nuoma taip pat galėjo pabrangti kokiais 10-15 proc. jei iš viso brango.

Taigi p. Račas stebisi, kad kainos “Double Coffee” padidėjo kur kas daugiau, nei didėjo infliacija – ir toks nusistebėjimas p. Račą gerokai sunervino ir jis nusprendė į “Double Coffee” nebevaikščioti.

Apie kainas kažkada rašė NeriusDelfyje” – jei gamintojai nustatinėtų kainą ne pagal sąnaudas, bet pagal vertę klientui, gamintojai galėtų uždirbti daugiau ir kartu labiau patenkinti savo vartotojų poreikius. Juk kai mums kažko labai reikia, mes už tai esame pasiryžę pakloti žymiai daugiau. Būtent taip pasielgė ir “Double Coffee” – pakėlė kainas tiek, kad klientai vis tiek moka.

Tiesa, ne visi. Ponas Račas yra tarp tų, kurie “nubyrėjo” kavinėms pakėlus kainas. Tokio klientų nubyrėjimo bijo labai daug gamintojų ar paslaugų teikėjų: “Juk prarasiu klientą!”.  Ir nepaisant to, kad padidinus kainas prarandama dalis klientų, ta likusioji dalis nenubyrėjusiųjų atneša tiek pat pelno (arba daugiau), nei uždirbdavote anksčiau. Taigi uždirbama tiek pat, nors pastangų įdedama mažiau. O ar ne tokia yra verslo esmė?

Šioje vietoje atsiras teigiančių, kad verslo esmė yra tenkinti klientų poreikius. “O kadangi tie klientai turi poreikį valgyti pigiai, tai ir siūlyti jiems turime patiekalus už prieinamą kainą”, – aš taip nemanau. Ponas Račas ir kiti nusivylę ex-klientai ras kur pavalgyti – nueis į “Pizza Jazz”, “Avilį” ar Vyriausybės kanceliarijos kavinę. Klientų poreikius patenkins “Double Coffee” konkurentai, kai tuo tarpu pastaroji kals tokį patį pinigą turėdami daugiau laisvų staliukų.

Taigi prekės kainą gali sudaryti nebūtinai sąnaudos+pelno marža – kaip tai skaičiuoja p. Račas ir, deja, įpratę skaičiuoti nemaža dalis verslininkų. Kainą apsprendžia vertė, kurią gauna klientas – vienam ta vertė yra pupelėmis įdarytas kavinės stalas, kitam – ypatingo skonio lietiniai su įdaru, trečiam – greitai pagaminami patiekalai ir nekvailai besišypsanti padavėja. Man asmeniškai patinka visi minėti trys dalykai, galbūt todėl dar “nenubyrėjau”. Tiesą sakant “Double Coffee” lankausi taip retai, kad ir kainų padidėjimo nepastebėjau (man kur kas mielesnė naminė kava).

O parašyti apie tai nusprendžiau šiandien, kai reikėjo “pravaryti” automobilį pro techninę apžiūrą. Kaip ir dauguma tautiečių, neturėjau nei gesintuvo, nei vaistinėlės, nei “trikampio” (atvažiavau į tech. apžiūrą labai netikėtai – paskutinę dieną). Už visą tai vietiniame “Tuvlitos” kioskelyje suplojau beveik šimtą litų, nors infliacija tikrai tiek neišaugo. Išaugo ‘tingėjimo važinėti ir ieškoti pigesnio gesintuvo’ lygis, kurį “Tuvlita” sėkmingai išnaudojo patenkindama mano poreikį praeiti tech. apžiūrą iš pirmo karto per 10 min.

komentarų yra lygiai 15

  1. el

    jo racas nueis i pica jazz, o ten kainas irgi pakels nes atejo daugiau klientu ir kainos pakilo kitur…

  2. Aš irgi taip daryčiau, jei kas sunervintų mane – išliečiau viską blogo įraše

  3. galvazmogupuosia

    Gyti, tuo mes visi ir panašūs :)

  4. O kaip už technikinę 100 Lt per 10 min, tai visai greitai ir pigiai. Kadangi esu iš tų žmonių, kurie tik senesnius automobilius tematė, tai toks rezultatas mane stebina.

  5. Jei pardavinėti brangiau, bet mažesniam klientų skaičiui, kyla pavojus priklausyti nuo klientų atostogų :)
    Įsivaizduokim: jei kainas pakleiam tiek, kad kavinė išsilaiko iš keturių klientų. Bet jei vienas iš jų išvyks atsostogų į Bahamus – neteksit ketvirtadalio pelno. O jau pašalinio kliento su tokiomis kainomis – nesitikėkit :)
    Na, bet aišku, į tai dėmesio neverta kreipti.
    Kas, kad Račas nebegeria ten kavos. Jo tinklaraštis populiarus, tai ir aš ten negersiu 😀
    Kas, kad aš negersiu, jei gersiu pas konkurentus :)
    O jei patiks, tai ir savo bloge tuos konkurentus pagirsiu :)
    Vistiek Double Coffee šimtą kartų geriau išmano verslą, nei aš 😀

  6. galvazmogupuosia

    Jei mes, blogeriai, turėtume tokią didžiulę įtaką kavinių verslui, jos visos elgtųsi kaip “Coffee Inn”…:)

    Pastaroji yra šalia pat mano biuro ir man labai patinka.

    O “Double Coffee” šiuo atveju vertinau ne pagal ‘patinka-nepatinka’, bet pagal orientaciją į pinigus. Kaip vartotojams mums gal brangimas nepatinka, bet kaip verslininkai-savininkai tai puikiai suprantame ir galime netgi savotiškai žavėtis.

    Tarkime, p. Račo BNS taip pat pernai padidino kainas. Bet ne dėl infliacijos, o dėl išaugusios paklausos, matyt. Ir teisingai padarė, nes mano įmonė vis tiek susimokėjo.

  7. Pamatysim po penkių metų, kas gerai verslą supranta :) Jokios loginės išvados neatstos laiko patikrinimo. Be to, Vilniuje dėl mnemažos masės žmonių dar ir ne tokie triukai praslysta 😀

  8. Eziukas

    Teoriškai – arklys, praktiškai – nepasikelia. Įdomu bus stebėti kaip toliau seksis Dvigubam Kavos. Didelės kainos ir mažai klientų gali būti gera strategija, tačiau elementari logika sako, kad tokiai strategijai reikia kažkokio išskirtinumo. Teisybę pasakius, Dvigubas kavos niekados nebuvo pigus. Mėgau juos dėl 3 dalykų:

    a) jų yra daug, kaip kokio McDonaldo, tad visada gali gauti žinomo produkto bet kurioje miesto vietoje
    b) visai nebloga kava (skirtingai negu McDonald šlamštmaistis), už kurią galima sumokėti ŠIEKTIEK daugiau negu vidutinė rinkos kaina
    c) Pakankamai malonus interjeras, kuriame galima atsipalaiduoti per kavos pertraukėlę

    Bet kai kainos pakilo iki kosminio lygio, tai:

    a) Kavos kokybė tikrai nebeatitinka kainos.
    b) už didesnę kainą tikiuosi išskirtinio aptarnavimo. Pokyčių nepastebėjau. Nors klientų akivaizdžiai sumažėjo, dėmesio dar likusiems nepadidėjo (vieną kartą laukiau 15 min kavos, tada priėjusi padavėja atsiprašė, kad aparato dar nepataisė ir dar 15 min reikės palaukti).
    c) Maisto tikiuosi l. gero už aukštą kainą. Argi taip yra? Jei kyla abejonių, paragaukite sušių su majonezu 😀

    Taigi taigi. Labai įdomu bus pažiūrėti, kaip pasiteisins Dviguba strategija. Atsiprašau, Dvigubos Kavos strategija padvigubinti rinkos vidutines kainas.

  9. Teisutis

    Kainos kėlimas – tikrai ne tas kelias, kuriuo turi eiti verslininkas, mąstantis apie pinigus ne tik trumpu laikotarpiu po pakėlimo, bet ir metams į priekį. Nes gavęs pirmą sąskaitą aš ją apmokėsiu, bet pulsiu ieškoti kitos, kito kavinės, tiekėjo, pardavėjo. Ar ateis ten turtingesnis klientas – klausimas. Kas buvo padaryta, kad jis ten ateitų? Kainynus perrašyti mažoka..
    Pagaliau prisimena senas anekdotas apie du kaubojus, krūva š… ir 100 dolerių. Imkim ir visi kainas pakelkim. Ir liksim visi prie savų, tik prisivalgę š… Kam nuo to geriau?

  10. Eziukas

    Na ka, ilgai laukti nereikejo. Atsakyma turime po 1,5 men: http://domo.plius.lt/ieskoti/rezultatai/skelbimas?popup=1&kategorija=sklypai&id=451086

  11. Skaiciau siryt visur apie tai 😉
    Ta proga parašiau “Double Coffee” kelis klausimus – žiūrėsime ką (ar) atsakys.

  12. Imones tikslas yra uzdirbti pinigus. Jeigu kazkuris is prekybos tasku nenesa pelno – kodel negalima jo uzdaryt ? Imones tikslas nera tureti kuo daugiau pardavimo vietu.

  13. […] (2008-10-01) parašydamas, kad kainą lemia ne tik sąnaudos+marža, bet ir kliento gaunama vertė, ir to, mano manymu, p. Račas […]

  14. Morkus

    pazvelgus keliu metu perspektyvoj Račas buvo teisus – Doublecoffee bankrutavo :-( o common sense teorijos nepasitvirtino

    • Taip. Double Coffe užsidarė, nes Račas ten liovėsi valgęs.

Jūsų komentaras