Treneriai kartais ir įspiria

flamasteris

Jau seniai ruošiausi parašyti komentarą apie “profesijos brolio”  V. Kero interviu ManoKarjera.lt.

Jis įdomiai sudėliojo mokymo rezultatų lygius:
•    Klausytojai šypsosi ir yra labai patenkinti
•    Dalyviai atsimena, apie ką buvo kalbėta
•    Kai darbuotojai – mokymų dalyviai – naudoja tai, apie buvo kalbama
•    Mokymai pradeda kurti vertę įmonei.

Vertinant mokymus, mano manymu, reikėtų pradėti nuo kurso tikslo. Yra kursai, skirti įkvėpti, sumotyvuoti. Yra kursai, skirti suburti komandai. Yra kursai (dažniausiai atvirojo tipo) supažindinti su kažkokia metodika. Na ir patys sudėtingiausi (mano galva) yra kursai, skirti paskatinti naujoves įmonėje. Deja, kaip teisingai pastebėjo komentuotojai, tokių konsultantų, kurie sugeba pastūmėt įmonių darbuotojus pokyčiams, yra labai nedaug.

Bet “it takes two to tango” – todėl labai svarbu ir įmonės vadovų nuomonė ir elgesys. Jei vadovai nerodo aiškaus susidomėjimo ir palaikymo tam, kas kalbama per kursus, retas kuris iš darbuotojų ryšis diegti pokyčius… Net jei ir labai nori.

Mes įmonėje stengiamės būti treneriais savo klientams – ir tai reiškia – ne visuomet klientams malonūs. Juk mes norime duoti klientui (įmonės savininkui) vertę/rezultatą. O tą pasiekti kartais motyvacijos neužtenka… Kartais reikia ir “pastimuliuoti” klientą (kitaip sakant, įspirt į s…).

komentarų yra lygiai 3

  1. Teisutis

    Nesinori kalbėti blogai apie “profesijos brolį”, bet su pateikta gradacija nesutinku visiškai. Ponas Keras kitą žinią norėjo perduoti – kad jo bendrovė ir jis pats – geriausi, tik jų mokymai duoda klientams naudą, o visi kiti tik šypsenas spausti tegali.
    Įdomu būtų sužinoti kaip, kokia metodika ponas Keras sužino savo auditorijos įsimintą medžiagos apimtį, kaip sužino, keli iš šimtų klausytojų taiko naujas metodikas ir keliems iš jų tos pastangos duoda vaisių?
    Paieškojus intenete galima surasti dar įdomesnių pono Kero minčių. Pvz. VŽ šis ponas teigė, kad vadovai turėtų išskirti lėšų ir leisti darbuotojams pasirinkti patiems kokius kursus lankyti – sporto klubą, ar kokius kalbų kursus.
    Tai va pasirodo ko man trūko! Neriau, pora tūkstantėlių bodybuildingo klubui duosi? Tikrai būsiu tavo da best darbuotojas :)

  2. Tai, kad nebuvo pateikti gradacijos kriterijai ir pasitikrinimo būdai, nereiškia kad gradacija bloga. Man (asmeniškai) ta gradacija net labai patinka. Tik reikia sugalvot KAIP patikrinti, kokį lygį pasiekei.

  3. Teisutis

    Neriau, oj kaip nenoriu veltis į polemiką su tamsta. Bet kaip sakė senoliai, Nerius man brangus, o tiesa brangesnė :) .
    Pretenduoti, kad mokymai duoda naudą klausytojams – hmhm… klientui tenka įrodinėti kad auditas ir diegti siūlymai davė naudos, ką jau kalbėti apie mokymus. Kliento darbuotojai pabuvo mūsų mokymuose ir padidėjo pelnas? Tai ar čia nebus minėta “batų ir galvos” lygio koreliacija?
    Ar taiko savo darbe? Nė velnio netaiko net ir užsienyje, kažkur tą ir Goldratas apie savo klausytojus minėjo. Pretenduoti būti geresniu už Goldratą pas mus kaip ir nepriimta :) .
    Po dviejų savaičių atsimenama ne daugiau 3 proc. medžiagos. Tai faktas, juk testavome klausytojus.
    Kas lieka? Šypsenos. Lengvai įvertinamas dalykas. Ir mano manymu tai good enab. Nes nuoširdi žmogaus šypsena tau, po to kai tu jį dvi ar tris dienas spardei, rodo, kad tu esi tikrai geras. Ir klientas paruoštas sekančiam žingsniui :) .

  4. […] savo įraše “Treneriai kartais ir įspiria” diskutavau apie mokymų bėdą – realios naudos nebuvimą. Taigi, kaip ‘jerundiciją’ […]

Jūsų komentaras