Alergija odai

Flat earth

Mūsų įmonėje yra toks posakis, kai iš kokio nors fakto išlaužiamos nerealios istorijos, mitai… Gal reiktų visk papasakoti nuo pradžių. Aš tikrai turiu alergiją odai, jeigu netikite, galiu pateikti visus faktus. Kiekvieną kartą, kai pabundu savo lovoje su batais, man labai skauda galvą (akivaizdus alergijos įrodymas). Kadangi vienintelis dalykas, kuris gali sukelti man galvos skausmą, yra batai, galime daryti išvadą, kad aš alergiškas odai.

Turbūt pajautėm, kad priežastis, kodėl skauda galvą, yra ne batai, bet statistika yra žiaurus dalykas. Mano pastebėjimais, statistika visada naudojama, kai reikia įrodyti, kad esi teisus – prieš skaičius nepašokinėsi. Nors ir neaišku, kodėl skauda galvą. Taigi siūlau sukurti diskusijų klubą – Politikų sukurtų mitų griovėjai. Kokios taisyklės? Kol kas jų nėra, todėl bet kokios idėjos sveikintinos.

Kad būtų peno diskusijoms, pabandykime paneigti arba patvirtinti mitą – naftos kainos kyla, nes kinai perka automobilius. Pirmas lašas į diskusijas: jeigu pakilo naftos kaina 40%, tai ir automobilių pardavimas turėjo pakilti 40%. Kažkodėl nesigirdi automobilių gigantų džiaugsmingi šauksmai dėl padidėjusių pardavimų, taigi matyt ne čia šuo pakastas…

komentarų yra lygiai 9

  1. TT

    Tam, kad pirkti daugiau benzino nebutina nusipirkti dar vieno automobilio, pakanka tik pradeti daugiau vazineti. O ar kinai daugiau vazineja? nezinau.

  2. TT

    Beje, kinijoje prekiaujama kiniskais automobiliais, vakaru gamintojai ten perbrangus ir per kokybiski. Jei gerai pamenu vieno is masiniuku pavadinimas “chery”. Reiketu dometis kinisku automobiliu pardavimu statistikomis. O kur jos? Skaitot kiniskai?

  3. TT

    Ir siaip, TOC tikrai nepaaiskins kodel kyla nafto kainos 😀 😀 😀 Vienas gudrus profesorius pasake – akciju kursai kaip loterija, nera realiu desningumu, jokie matematiniai modeliai nesugeba atspeti kas bus ateity, tik faktai ir intuicija gali cia padeti. Kadangu prekyba nafta dabar tapo tokia pat paprasta kaip prekyba akcijomis – aiskiu priezasciu niekas nepasakys. Diskusija beprasmiska….

  4. :)

    Pas mus imoneje yra toks posakis kuri as sugalvojau ir visi ji megsta kartoti… argi tai nemalonu? :)…..ane? 😀

  5. Tikrai tas posakis ne Audriaus sugalvotas ir jis nebando prisiimti jo autorystės :) Ir net ne mano :)
    Tiesiog tai gyvenimo patirtis…

  6. Kiek as zinau apie kinu automobiliu pramone is rusijos spaudos, tai tenai vietines imones pagamina apie koki 1 mln. automobiliu, visos kitos yra bendros su uzsienio investuotojais, tik pagal vietos istatymus 51% akciju priklauso valstybei. Taigi auto gigantu statistika turetu buti su kinieciais, o va 1 mln, neatrodo labai daug. Vien tik Toyota pagamino apie 10 mln. automobiliu per metus. Nors gali rusu spauda ir klysti, gal ir kokiu nuliu ar dviem, nes jeigu priskaiciuosime dar visokius triracius agregatus, kurie irgi benzina siurbia, gali gautis visai kitoks vaizdelis.

  7. Teisutis

    Linksmuoliui “:)” – bičiuli, nežinot visiškai konsultantų “virtuvės”. Nekartoja konsultantai “pasitenkinimui” kitų kolegų aforizmų. Tas pats kas S.Povilaitis scenoj užtrauktų “Jūs brunetės – mes blondinės…”.
    TT – diskusijai pagrindas yra. Audriaus “pakabintas” naftos kainų pavyzdys tikrai aktualus daugeliui. Betgi taikomasi į didesnį “žvėrį” – mitai politikoje. Oho.
    Kažkur skaičiau pokštą, kad vis dėl to politikai pretenduoja į seniausios profesijos atstovų vardą, paverždami jį iš parsiduodančių mergužėlių. Noriu pasakyti, kad politika tai labai senas verslas, pakankamai gerai ištobulinęs savo metodiką. Ir mito sukūrimas vienas iš genialiausių valdžios primetimo būdu. Nereikia kariuomenės, kalėjimų, policijos. Pakanka sukurti mitą, kuriuo įteisinami tam tikri visuomenės fenomenai ir pasiekiamas tam tikras valdomųjų elgesys (įėję į katalikų maldos namus persižegnojame, Vasario 16 iškabiname afrikos spalvų vėliavą Tautinę, o kartą į ketverius metus įmituojame sąmoningą dalyvavimą politikoje).
    Mitui netaikomi logikos ir priežastingumo kriterijai, pakanka, kad valdomieji juo tikėtų ir juo vadovautųsi. Ir kuo mažiau galimybių patikrinti mitą, arba prielaidas, tuo geresnis mitas – žr. paminėtus mitus. Kažkur už kalnų ir marių gyvena tokia kiniečių tauta… Ir dievai juos žino kiek jų ten – pamėgink suskaičiuoti.
    Todėl, TT, diskusija nėra beprasmiška. Mitas apie kiniečių išgeriamą benziną tėra viena iš šimto galimybių pateisinti kainų kėlimą.
    Ir pasiteisinimas reikalingas ne naftos produktų prekybininkams, o politikams. Didesnė visuomenės dalis tiki šiuo kinietišku mitu, keiksnoja rytų brolius, bet moka didesnę kainą; tie, kas tiki globalizacija ir pasauline rinka, moka net nekeiksnodami ir viskas yra ok – bent jau politikos pusėje.
    Jeigu kalbėti apie prekybą degalais kaip biznį, tai čia irgi ok – na kodėl negali naftininkai didinti tų kainų? O ir regiono mastu mes ne taip ir baisiai atrodom, jeigu nežiūrėti Baltarusijos, Latvijos ir Estijos. Yra dar kur tas kainas didinti ir labai.

  8. Teisutis

    Pakomentavau kaip politologas, bet turėjau vis dėl to kaip TOC šiokį tokį supratimą turintis žmogus.
    TT, jeigu pamiršote, yra TOC toks metodinis dalykas: teiginių teisingumo tikrinimas.
    Ir pirma priemonė to tikrinimo – aiškumas. Man neaišku, kodėl, Kinijoje didėjant benzino suvartojimui, kainos brangsta Lietuvoje?
    Jūs pulsite aiškinti, kad XXI amžiaus pradžioje globalizacijos tempai… Stop. Man neaišku kas yra globalizacija. Jūs mėginsite aiškinti, kad globalizacija tai … Nė velnio Jums neišeis, nes ir patys politologai toj globelizacjoj (suklysta mano) nieko nesugeba išsiaiškinti.
    O kai man pagaliau paaiškinsite (beje, paaiškinti anaiptol nėra tolygu rasti tiesą), tada aš imsiu abejoti priežastingumo ryšiais. ir t.t. – yra viso devyni logikos tikrinimo lygiai.
    Dabar štai jums kitas aiškinimas. Vienintelis naftos išteklius pasaulyje trykšta Trakų pilies saloje. Iš jo išgaunama nafta perdirbama Mažeikiuose. Šviesieji naftos perdirbimo produktai sunaudojami vidaus rinkoje ir tiekiami į Kiniją. Kinijoje augant pragyvenimo lygiui auga ir šviesiųjų naftos produktų suvartojimas. Nei Trakų radimvietė nei juo labiau Mažeikių “Nafta” nesugeba tenkinti abiejų rinkų poreikio. Kiniečiai išgali sumokėti daugiau už lietuvius. Mažeikių “Naftos” vadovai, saugodami akcininkų interesus ir būdami tikri Lietuvos patriotai, priversti didinti kainas, idant broliams litvinams (nepamirškime kam priklauso “Nafta”) netektų persėsti ant žirgų. Aiškiau būti negali. Bet… Kažkaip neįtikima, ne? Hm.
    O kaip toks aiškinimas.
    1) Lietuviai daugiau suvartoja benzinuko patys – daugėja automobilių, daugiau važinėjam, automobiliai su daugiau įmantrybių (cooleriai intercooleriai, turbinos, kondishinai ir t.t.) – visa tai patvirtinama mūsų pačių patirties – ž.r. Audriaus straipsnį apie tiltus ir kamščius Vilniuje. Tai patvirtinama ir statistinių duomenų – nepainiokite su statistinėmis prognozėmis – vien per pastaruosius 4 metus vidaus rinkoje suvartojamo automobilinio kuro kiekis išaugo
    33 procentais, o 2007 metais 16 proc. O tai, brolyčiai, ekonomikos dėsnis. Augant paklausai kaina turi didėti. Tai pirminė priežastis.
    Ją papildančios aplinkybės: a) mes totaliai “suš..”, kaip sakė AMB, santykius su Rusija, kuri mus šantažavo ir įtakojo pigia nafta. Dabar šantažo nėra. Naftos pigios irgi.
    b) mes pardavėme vidaus rinką užsienio kapitalui, sukurdami jam monoplines sąlygas iš pradžių tarifinėmis priemonėmis (muitais), o vėliau netarifinėmis (superreikalavimai kokybei, reikalavimas laikyti 90 dienų atsargą (kaip ten su prekės apyvartumais? nenustebsiu, jeigu išaiškėtų, kad kiniečiams benzą lietuvių kolonėlės pardavinėja).
    c) mes įstojom į pasiturinčių džentelmenų lygą (ES), kur vynas visiems nešamas iš to paties rūsio (bendroji rinka ) ir kur nepriimta užsisakyti pigų vaisiuką (ES kainos benzinui didesnės).
    Na ir ekspertas turi duoti patarimą žinoma. Mano patarimas – paskaitykit pradžiai Giriaus rašinuką apie gaidžius ir erelius. Mano galva, tai problema su kuria susitvarkyti turi kiekvienas kaip išmano.
    Taigi, Audriau, galiu teigti, kad Kinijos mitas “totally busted”? Jei tep, duok kitą :)

  9. Teisutis

    Pseudo loginė seka – Kinijos degalų rinkos plėtra – naftos kainų augimas – padidėjusios degalų kainos Lietuvos vidaus rinkoje – tikiuosi suprantama ir daugumai įdomi būtent šiuo aspektu. Nes kita grandis yra maisto produktų kainų augimas vidaus rinkoje. Ir net man į šį augimą žiūrint gaidškai pagiedoti norisi.

Jūsų komentaras